Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Hoi Vincent.
Heb zelf op mijn zeilboot in het elektrisch systeem voor de - een messing rail met borgbouten zitten, hier zitten alle - draden op. Zie foto voor principe.
full

Je kan hier ook een afdekkap voor krijgen.
Zou dit wat zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben zelf meer van het soldeer werk, Maar mits het goed afgeschermd kan worden lijkt mij dit een hele mooie oplossing om de stroom te vertakken,

Heb nog voor je gekeken bij Edwin zijn bouwverslag van zijn Fairmount maar daar zijn meer als de helft van de foto's verdwenen, Is zonde, hij had ook een mooie oplossing ervoor...

Stefan, je zou eens kunnen kijken voor een aardrailtje van een elektrotechnische installatie voor in bv woningen. Deze gebruiken wij bv in meterkasten en in badkamers.

69219252.jpg

Heb deze op het werk wel liggen. Er zijn ook luxere uitvoeringen met kunststof afdekkap.

Hoi Eric.
Dat blokje hoe groot is dat? Moet natuurlijk niet te groot zijn. Heb je deze ook met verschillend aantal aansluitpunten. Heb er 1 nodig met 12x voor het 6V systeem en 6x voor 12V systeem.

Ik denk iets van 8 centimeter lang. Hier zijn best veel varianten van te krijgen. Google maar eens op aardrail, aardingsrail, vereffeningsrail etc. etc.

@setsunakaede. Ga ik zeker doen, wilde weten ik welke richting ik het moest zoeken en daar heeft Manta (mijn broer) mee geholpen.

Hij is weer vaarklaar:p:p:p, alleen niet vergeten de patrijspoorten tijdelijk af te plakken. De glaasjes hiervoor zijn in de maak (dank Sjoerd).
Zaterdag maar weer eens naar de vaargroep voor een proefvaart.

Hallo Stefan,

Mooi vaarbeeld. Topsnelheid is een beetje overdone maar geeft wel een mooie snor!!! By the way, het materiaal voor de rest van de patrijspoorten krijg ik volgende week binnen. Zodra gereed stuur ik ze samen met de lier weer op.

Groet
Sjoerd

De boot komt vast nog wat dieper te liggen, dan zal de topsnelheid wel wat lager liggen. En anders hoeft de kapitein niet altijd vol gas te varen, en heb je op de zender misschien nog de optie de gas-weg te begrenzen. Het wordt in ieder geval een fraaie hunter.

@Ruben, bedankt voor het plaatsen van het filmpje. Was weer leuk te kunnen varen. Trouwens daarna ook nog wezen varen op de jachthaven waar mijn zeilboot ligt.
@Allemaal. Inderdaad behoorlijk veel power, maar gas terugnemen kan altijd. Moet zeker nog ballast bij, hij moet dieper komen te liggen. Ook wil ik graag de motoren met een schakelaar gelijk bedienen met de linkerknuppel, Ruben heeft mij uitgelegd hoe ik dat kan doen.
@Sjoerd, ben erg benieuwd naar de beglazing voor de patrijspoorten maar geen haast hoor. De werf is i.v.m. vakantie gesloten.

@Vincent, bedankt. Heb inderdaad een F-14. Ga hier naar mijn vakantie eens goed naar kijken.

De HH heeft ondertussen al aardig wat vaartijd gemaakt. Gisteren eerst in Biddinghuizen, en gistermiddag en vandaag in Elburg in de verenigingshaven waar mijn zeilboot ligt. Veel bekijks daar. Klein puntje van aandacht, de linkerschroefas lekt wat (paar druppels na een half uurtje varen). Denk dat dit simpel op te lossen is.
Ook de door mij gedeeltelijke gebouwde (voor iemand anders) Micro Magic kreeg daar zijn maiden. Wat een leuke scheepjes zijn dat en behoorlijk snel ook. Heb hem beloofd hem van de winter eens te pimpen. Nu witte romp met blauwe zeilen. Misschien ook meer eentje voor mijzelf bouwen als tussenproject:p.

@Vincent. Toch nog 2 vraagjes over het schema. De schakelaar in de zender is dat een 2 standen vast schakelaar? Je schakelt volgens mij in of uit toch? Als ik de zender openmaak zit er naast de knuppels printplaatjes met 3 soldeerverbindingen. Neem aan dat ik daarop de bedrading zoals aangegeven in het schema kan solderen?

Back