Bouwverslag Happy Hunter

Hoi Roland,

Ik ben nu een de mast voor mijn Walcheren van messing aan het maken en gebruik daar dit dingetje voor;

28146.jpg

Foto; Proxxon.

Ik ben daar heel erg over te spreken, ik heb eerder al eens een mastje van messing gemaakt met de soldeerbout maar daar was ik niet erg over te spreken. Dus overnieuw begonnen en met dat brandertje gaat het uitstekend. Hij is gewoon te vullen met aanstekergas en met één lading doe je ongeveer twee uur :D.

Deze is van Proxxon, maar er zijn nog meer leveranciers die zo'n brandertje hebben en die zijn iets goedkoper :D.

Het is maar een tip :D,

Groetjes, Danny.

@Danny Bimmel
Dat is een prima branderdje, kan je zelfs mee hardsolderen niet te dik natuurlijk maar het kan normaal heb je daar zuurstof bij nodig :oops:

mvg
Frederik :D :D

@Danny.

Ga ik naar kijken, Het gaat met de 60w bout wel beter maar nog niet zoals ik had verwacht.
Heb nu de frees en de zaag van Proxxon, moet deze ook maar van proxxon worden.

Groeten Roland.

@ Frederik

Je leest het goed, 2 meter bij 30 cm.

Fosforbrons is eigenlijk helemaal niet duur, het word alleen duur gemaakt door de detailhandel.

Ik heb een tijdje geleden 5 platen besteld, 1 van 0,1mm en 4 van 0,2 mm.
Ze waren toen iets van €17,00 per stuk.

Je kan eens proberen het bij ODS te bestellen, ik weet alleen niet zeker of ze aan particulieren verkopen.
Ik had het via mijn werk geregeld, wij bestellen er elke week tonnen staal dus......

Groetjes,

Govert

Zooo, Even een kleine update.

Ik heb 3 weken geleden het Proxxon brandertje gekocht, en zie hier het resultaat 8O . het was wel even oefenen, vooral de juiste vlam/temperatuur .
Te koud, dan vloeit de tin niet goed en te heet dan trek het FFB krom
maar het resultaat mag er zijn (Al zeg ik het zelf :roll: )

p1010022.jpg

p1010023.jpg

Er zijn zoals jullie zien nog niet zo heel veel vorderingen met m'n Happy Hunter, Druk geweest met vacantie vieren (2 Hele korte weken, maandag weer aan de slag :cry: ) En sinds kort ook weer aan de studie :? ,Er blijft dus niet zo heel veel tijd meer over voor de hobby. (Maar we gaan door... :D )

Maar er begint nu model in te komen (Ik begin nu EINDELIJK de Happy Hunter te herkennen :lol: )

Groeten Roland.

Misschien ben ik wel ouderwets maar ik zou zoiets met een grote soldeerbout doen.

Heb toen ik nog vaarde wel koperen lantaarns gemaakt je moet toch wat te doen hebben op je wacht.
Maar dat soldeerde ik ook met een brander met een blok roodkoper.
Ja electrice soldeerbouten hadden we niet an boord 110 volt.

Ik heb wel een Proxon brandertje heb ook wel een zwaardere met diverse branders maar gebruik hem meer voor hardsolderen.

@ Jan.

Ik doe sommige dingen ook met een een soldeerbout, maar als ik lange naaden (2 Plaatjes haaks tegen elkaar BV) dan gaat dat met het brandertje makkelijker, vooral om dat je met een bout contact moet maken met het materiaal en om dat het spul nog al dun is druk je er met een bout makkelijk een naad in, en dit met de brander niet gebeurt, omdat je geen direct contact maakt met het materiaal.

p1010024.jpg

Net na het eten nog even een makkie, 3 rechthoekkige plaatjes. :wink:

Groeten Roland.

:oops: Dank,Dank. :oops:

Het ziet er idd goed uit :roll: Maar in de afwerking gaat nog HEEEEEEEL veel tijd inzitten.

Zoals Luit al melde "een RSI vijl" :? gaat er zeker aankomen. Want wat je niet op de foto's ziet is al het overtollige tin en de hoeken en gaten die allemaal nog bij/afgewerkt moeten worden.

En nu begint er ook wat stevigheid in te komen.

Ook begon ik me een beetje zorgen te maaken over het gewicht van de opbouw, Maar dat valt reuze mee, zoals het nu op de foto staat weegt het nog geen 290 gr.
Ik gok dat het totaal gewicht ergens tussen de 900gr en 1Kg zal worden. (Alleen de opbouw dus :wink: )

Groeten Roland.

Roland zei:
Maar ik wordt gevaarlijk als dat blauwe pakje leeg is. :wink:

Oef! ik weet precies wat je bedoelt.
Wat nog erger is, een half pakje shag, maar de vloei is op :evil:

Greetings vanuit een zeiknat Denemarken!!!
Luit

Hallo.

Hier een kleine update.

p1010027.jpg

p1010026.jpg

Ik heb de laatste tijd niet zo heel veel kunnen doen. (Tijdgebrek :cry: )
Maar het begint er nu echt op te lijken.

Zit nu alleen met het probleem(pje) om het dak van het stuurhuis vast te zetten, op zo'n manier dat het er ook makkelijk afgehaald kan worden.
het moet natuurlijk wel stevig vast zitten want er komt nog het nodige op te staan.

Als iemand een goede tip heeft!!!

Groeten Roland.

PS. Als er nu iemand denkt dat ik gestopt ben met roken omdat er geen pakje shag op de foto's staan, Dan heb je het mis. :wink:

Roland,

Ik zie dat je nu zwaar aan de koffie bent..... :wink: :lol:

Ziet er echt mooi uit hoor!
't Is bijna jammer om haar straks in de juiste kleuren te zetten.

Tsja, het dak......mischien met magneetjes?

Succes!!!
Luit

Ahoy, hier nog een HH-bouwer.
Ziet er héél strak uit! Prachtig!
Het dak van het dekhuis vastmaken: Wellicht een stukje M3 draad in het moederkompas verstoppen en iets dergelijks onder een kist achterop het dak van de brug?

Ik zie dat je nu zwaar aan de koffie bent....

Als je die blauwe beker bedoeld, dat is m'n Euhhh :oops: ASBAK :oops: :roll:

Ahoy, hier nog een HH-bouwer.

Bouwverslag?? :lol:

Ziet er héél strak uit! Prachtig!

Dank je wel..Maar het ziet er op de foto's strakker uit dan het in werkelijkheid is. (maar voor een eerste keer :wink: )

Het dak van het dekhuis vastmaken: Wellicht een stukje M3 draad in het moederkompas verstoppen en iets dergelijks onder een kist achterop het dak van de brug?

Had ik nog niet aangedacht, Is zeker een optie die ik wat ga uitwerken.

Groeten Roland.

Bouwverslag is straks te lezen in de Modelbouw Aktueel.
Voorlopig ben ik nog even zoet met de aandrijving: de schroefassen, schroefaskokers en schroeven van meneer Robbe vond ik drie keer niks (Waarom bezuinigen op de verkeerde dingen?) dus heb ik mooie gelagerde schroefaskokers en schroefassen van Roboesch er onder gehangen. Dat hield wel in dat ik de tunnels ernstig moest modificeren.
Ook andere schroeven: 4-blads messingschroeven van Raboesch, afgetopt tot ze exact in de straalbuizen pasten. Morgen de gehele aandrijving uitrichten en vastzetten, dan is dát in ieder geval achter de rug...

Back