Bouwverslag Happy Hunter

Sjoerd, Dit zijn stickers uit het pakket van de SL 109, de sb zijde romeinse cijfers en bb gewone, Weet niet of je er wat aan heb ? anders stuur ik ze wel naar je toe..

Hallo Vince,

Kan ze altijd even belijken. Als je ze op wilt sturen, graag. Mocht het niet zijn wat ik zoek neem ik ze wel weer mee naar Goes. Bedankt weer Vince. Ook de plimsolmerken zijn welkom.

Groet
Sjoerd

Up-Date 38

Hallo allemaal,

Toch nog even iets met jullie delen. Heb de boegschroefmotor gemonteerd. Moest van één van de bladen 0,25 mm afhalen. De andere bladen iets minder. Ging perfect op de draaibank. Loopt nu mooi rond in de koker met minimale speling. Daarna een poging gedaan om boegschroefroosters te maken. De gekochte roosters pasten niet mooi. Ik heb deze nu dus over voor de liefhebber. In mijn ogen zijn de roosters goed gelukt. De romp schiet nu al lekker op. Nog wat zink anodes aanbrengen en dan schuren denk ik.

full

full

Tot de volgende keer.

Vriendelijke groet
Sjoerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er weer netjes uit Sjoerd. Misschien kun je iemand nog een plezier doen met je gekochte roosters. Mooi dat Vincent je waarschijnlijk kan helpen aan de diepgang markeringen.
Ga jij naar de werkschependag?, ik zou wel willen maar ben dan met de Hurtigruten postboot onderweg van Bodo naar de Russische grens,. Ben helemaal verliefd op Noorwegen.

Tussendoortje

Hallo,

Dit wil ik toch even delen. Heb via Jan ( Bedankt Jan) mijn eerste bemanningsleden kunnen ronselen. Uiteraard ook even op de HH gezet. Het leuke is dat het schip gelijk een hele andere dimensie krijgt. Erg leuk.

full

full

full

full

full

Tot de volgende Up-Date,

Groet
Sjoerd

@Stefan,
Bedankt weer. Ja, die Vincent is een gouwe gozer.;) En WSD ga ik wel heen ja, samen met Pim en mogelijk met de HH van mij. Ook Pim neemt 1 of 2 schepen mee. Vorig jaar ook geweest en was beregezellig. Wat jij gaat doen is natuurlijk ook helemaal te gek. Alvast veel plezier gewenst maar we zulle elkaar nogwel even spreken denk ik al is het via de mail.

@Jan,
Allereerst bedankt voor je reactie. De tweede sessie met de bemanning vind ik helemaal geweldig. Ja, ze passen perfect. Bedankt nogmaals.

Groet
Sjoerd

Whoaa...wat een enorme roerhevels:o!!
Leuk hoor met die mannetjes aan boord:D
Hoef jij nou niks meer te doen en achterover te leunen Sjoerd?

@Pim,

Ja, goed hè. op zich wel een goed idee maar het zijn eigenlijk van huis uit metaalbewerkers. Aangezien het bouwen op zich zo goed als klaar is heb ik alleen nog gebrek aan electronica mensen en schilders/spuiters zeg maar. Ben nog op zoek.;) Zal er wel op neer komen dat ik het toch zelf moet doen haha.

Groet
Sjoerd

Hey Vince,

Je bent een kei, echt waar. Als je een meid was.... Maar de HH is mijn kindje op dit moment plus ik heb zelf de mogelijkheden dus... Maar toch weer bedankt voor het aanbod.:pim:

Groet
Sjoerd

Die Maersk Hunter is ook een mooi schip, heb er ook over gedacht hem in die versie te bouwen. Misschien volgend model.....
Sjoerd, leuke bemanning heb je, geven ook goed de verhouding weer.

Niets ten nadele van de blauwe vloot. Mogelijk dat ik er ooit ook één ga maken. Maar de Hunter in een andere kleur dan geel???? Dat is vloeken in de kerk. Nee, mijn schatje wordt echt heeeeel erg geel. Haha. En ja Stefan, de bemanning is echt leuk. Hoop in Goes de rest van de crew te bemachtigen.

Groet
Sjoerd

Nee Jan, gewoon GEEL :p
Maar ik weet niet hoe je hem wilt spuiten sjoerd ? Neem aan dat de romp met de spuitbus gebeurt ?
Zoja, heb ik hier nog wel speciale spuitbus kopjes liggen om mooi te kunnen spuiten,

PS: Die Maersk Hunter is niet in de juiste maersk kleur gespoten.. :cool:

Hai Vince,

Ik gebruik een HVLP spuitpistool met behulp van een mooie fluisterstille compressor. Voor het kleinere werk heb ik airbrush pistolen. Voor de rompen gebruik ik de HVLP spuit. Ik gebruik industrielak hoogglans op alkyd basis. Daarna wordt de romp en de schoorstenen nog een keer gelakt met zijdemat lak.
Mogelijk dat de kleuren van de Maersk Hunter niet helemaal van de blauwe vloot zijn maar ik was wel verrast om deze combinatie te zien. Was nieuw voor mij.

Groet
Sjoerd

Up-Date 39

Hallo allemaal,

Heeft even geduurd maar heb zeker niet stil gezeten.
DE ROMP STAAT IN DE KLEUREN.
Omdat het zoals jullie weten een polyester romp is heb ik daar ontzettend veel werk aan gehad om deze mooi glad te krijgen. Dus all e restantjes polyester er af schuren, weer plamuren enz.enz. Maar het resultaat m ag gezien worden. Foto's zeggen meer dan woorden dus hierbij een korte impressie.

full

full

full

full

Tot de volgende keer.

Groet
Sjoerd

Back