Bouwverslag Havenpatrouilleboot Douane 'Grote Stern'

samen spelen, samen delen,, heeft iedereen tog al van zijn geboorte te horen gekregen zo;n beetje dacht ik zo,

echter is de maatschappij van tegenwoordig zo dat er overal geld aan verdiend moet worden helaas,,

maar gewoon als hobbyisten onder mekaar is er niks mooiers dan ervaringen delen en ook tekeningen zo kun je mekaar het beste helpen en ook zal de jeugd (zoals mij) meer interesse krijgen in de hobby want studenten zitten toch altijd krap bij kas,

Het zal waarschijnlijk niet zo zijn dat er geld mee van doen is maar ik denk het simpele feit dat vantegenwoordig informatie overal en gratis te verkrijgen is. Vaak wordt dan nog wel eens vergeten aan de informatieverstrekker te vragen of deze informatie gebruikt mag worden. En dat lijkt me toch logisch om te doen, ongeacht het geldverhaal.

Ik ben het overigens wel geheel met je eens Cheetah dat samen delen ook samen genieten kan zijn in het geval van de modelbouw.

Ik heb even een vraag, van de grote stern zijn er foto's van de oude kleurstelling en de nieuwe, wat is er allemaal verandert naar de nieuwe kleurstelling, alleen de felgele strepen of ook andere dingen :?:

... niet dat ik weet. Ik heb mijn versie naar eigen inzicht aangepast (zoals met een kraantje en een bijbootje die op het echte schip niet aanwezig zijn)

Ik ben begonnen aan de mast omdat ik op de motor moet wachten, maar branden de lampjes daarin echt, en waar lopen dan de draadjes langs want de mast is van hout. Ik denk er over om er een van messing te maken en dan de kern retour.

Dit wou ik inderdaad ook gaan doen, maar dan alleen de spoiler waar de mast op komt te staan, want daar moeten 2 draden langs. Een voor de + want alle lampjes gaan gewoon het zelfde branden en een voor de - die onderaan op de mast zelf wordt aangesloten.

Ik heb het wel een beetje anders gedaan ik heb 3 aparte plussen gemaakt, dit was makkelijker te maken en nu heb ik de mogelijkheden om er een knipperschakeling van te maken, de - is wel nogsteeds op de mast zelf aangesloten.

imgp15793vh.jpg

@Niels v.V :oops:
Als je goed heb gekeken heb ik geschreven als dat het niet gaat met de min aaan de mast
Daar de multiswichts over de min schakeld
mvg Frederik :D :D

Ik heb dat inderdaad wel gelezen, maar ik ga geen multiswichts gebruiken, ik weet eigenlijks niet eens wat het is. Ik was van plan dat als ik ga varen dat ik dan gewoon een schakelaar omzet. En waar ik ook achter kwam was dat je de + en de - niet kan omdraaien maar dat zou niks uitmaken.

Back