Bouwverslag Havenpatrouilleboot Douane 'Grote Stern'

rdriesse zei:
Zo nu dat deze klaar is wat wordt dan je volgende project? :D
kom daar ook weer een mooi bouwverslag van?

Ja toch zeker....

Momenteel heb ik twee projecten staan (luxe probleempje :lol: )

1) Een Riva Aquarama, van Dickie (Bella Luisa), normaal alleen te koop via Conrad voor ca. € 55, maar enige tijd geleden in de aanbieding bij V&D voor maar € 35 :wink:
Het is mijn bedoeling om dit bootje (geïnspireerd door een artikel in de ModellWerft 4/2004) om te bouwen van speelgoed tot echt modelschip 8)
Model is wel heel mooi gedetailieerd, maar nu is de besturing bijvoorbeeld geregeld door de 2 schroeven afzonderlijk te bedienen (zoals tank-besturing), maar ik ga er 2 echte motoren inbouwen en met roeren sturen e.d.
225676_LB_00_FB.EPS.jpg

2) Een Mammoet Happy Hunter, enige tijd geleden gebruikt aangeschaft van iemand die met de hobby ging stoppen (gebruikt voor parcoursvaren).
Deze is al in hele goede staat, maar ik wil nog wat veranderingen in de elektronica e.d. aanbrengen.
[Schip uiterst rechts op de foto, en als 3e van rechts mijn "grote Stern", maar tussen die grote modellen is hij helemaal niet zo "groot"]
Img_1881.jpg

Hmmm, gezien jullie reacties, ben ik eigenlijk wel verplicht om een (ver)bouwverslag te maken :wink:

Ik vond het heel leuk om dit verslag te maken en heb ook veel gehad aan jullie op-/aanmerkingen.

krijgen we ook nog even een actiefoto te zien van de Stern??
even op de pen door de bak bijvoorbeeld.

Hallo Dr. Evil
Waaro kijk je niet eens op Ebay voor de Riva Aquarama, Daar staan er namelijk altijd wel een paar te koop.
Zowel als op de Amerikaanse site als op de Duitse site.

Hoi "rooie kaaskop" :wink: Ik weet het ik zie ze vaak voorbij komen op e-bay. Maar ik ga eerst een "speelgoed"-Riva ombouwen tot echt modelschip (echte motoren, regelaar, zender/ontvanger, e.d.) en dan staat een scratch-build versie op het programma (de tekeningen heb ik al 8) )
Zo'n e-bay Riva koop ik wel een keertje tussendoor :wink: als de prijs naar mijn zin is (nu vaak erg duur, t.o.v. de kwaliteit en/of de verzendkosten zijn giga :cry: )

P.S. inmiddels ook een paar (kleine) wijzigingen aangbracht aan mijn "Grote Stern", maar nog geen mogelijkheid gehad om actiefoto's te nemen... watch this space...

Hallo Dr. Evil
Ja ze zijn best prijzig op ebay.
Maar je heb dan toch ook wel wat klasse denk ik.
En zelf bouwen dat is toch veel leuker denk ik.

voor de geinteresseerden ik heb de romp van de grote stern in autocad getekend staan, als je hem wilt stuur me even een pm met je email adres,

heb zowel een 3d uitvoering als eentje waarop alle spanten staan,,

neenee,, de tekeningen die ik aanbied zijn volledig van eigen makelaarij en betreffen alleen de romp.

ze zijn afgeleid van de orginele tekeningen van damen.

en komen dus ook voor 95% overeen met de orginele,, (fouten daar buiten gehouden)

de tekeningen van jullie vereneging kloppen niet met het orgineel,

grotestern14vh.jpg

grotestern24xs.jpg

Dr.Evil zei:
Cheeta, je hebt toch niet de tekeningen van onze vereniging gekopieerd?

Lijkt mij niet slim, want dan krijg je een hele aparte boot die niet op schaal is :lol:
Zonder dollen die tekeningen van jullie zijn leuk om een bootje te maken maar voor een schaal model niet geschikt.

Heb de 3D tekening gezien en ziet er erg goed uit !

Groeten Gerjan

Dr.Evil zei:
Zo gauw raak ik niet in paniek hoor :lol:
@
Dr.Evil
Maar het scheelde niet veeeeeeeeeeeeel\dacht ik in eerste instantie :D :D
Ik dacht straks allemaal naar de rijdende Rechter :D :D :D :D
Maar dat valt dan weer mee :wink:

ja blijf niet rechteren de laatste weken hoor pff,,, net vorige week nog bij kantonrechter geweest,, 1x per jaar is meer dan zat,,,

Dr Evil, zijn de plannen van de vereniging Top Secret? Mij lijkt delen in de modelhobby het mooiste. Dat maakt dit Forum zo mooi.

Back