Na met veel verschillende elapor vliegtuigen te hebben gevlogen wou ik naar de next level van mijn BLIZZARD softliner (met 600 watt power).
De keuze is gevallen op de INSTAP hotliner HAWK F5B van Staufenbiel, dit vanwege het feit dat hij FULL GFK is en naast mooi uiterlijk ook een interessante prijs heeft.
Er zijn meerdere van dezelfde zoals de V-max eco maar ook moeilijk leverbaar.
De Hawk was ook al vanaf april toen ik aan het checken was ook al uitverkocht dus heb nu er voorraad is maar alvast aangeschaft.
Het afbouwen en vliegen zal nog wel even duren daar ik na de vakantie pas motor etc kan aanschaffen.
Nu kan ik wel alvast kleine spullen zoeken en bestellen en alvast bedenken hoe het er allemaal in moet passen.
De motor wordt waarschijnlijk een geared KONTRONIK 500 met een RFM prop advies is 16x16 ondanks dat deze wel zal passen wil ik liever een 14 of 15 inch prop omdat dit fysiek beter vind staan, zoek de juiste KV hiervoor uit zodat de output power max 700 watt is voor het begin genoeg.
Hieronder wat begin fotos voor een bouwbeschrijving heb ik erg gekeken naar de V-max deze is nagenoeg gelijk
http://shop.lindinger.at/pdf/72487.pdf
Foto 1
De folder
Foto 2
de doos
Foto 3
De sticker op de doos
Foto 4
Honey comb struktuur dus erg stevige doos
Foto 5
De inhoud 1
Foto 6
De inhoud 2
Foto 7
Manual, hoogteroer en small parts
Foto 8
de bovenkant van de vleugel
De onderkant vleugel
Foto 9
De servos 3 x Dymond D60 mooi plat en sterk.
Foto 10
Plek voor hoogteroer servo
Touwtje voor servo doorvoer
De roeren vlakken zitten wel heel mooi gestreamlined en spellingsvrij
Foto 12
De romp, slechts 150 gram vindt hem in verhouding met de sterke vleugel erg teertjes dus ga deze wel versterken met koolstof zover het past.
Foto 13
Foto 14
De neus
Foto 15
Na lang zoeken gevonden
Deze speciale koolstof motorspant voor kontronik 500 komt erin
Deze heeft precies de gewenste diameter van 38 (meerdere diam zijn te leveren) hoeft dus niet bijgewerkt te worden
Foto 16
De verlijming had iets mooier gekund weet ook niet hoe dit eruit ziet bij andere modelen.
Foto 16
Onderkant hoogteroer hier zit geen gaatje voor horn bevestiging en is niet bijgeleverd dus moet ook naar gekeken worden.
Foto 17
Links voor de rolroeren zitten er wel bij
Meer fotos en betere resolutie kun je bekijken op mijn site
Nu zoek ik nog een site waar je koolstofvezel doek kan bestellen
De keuze is gevallen op de INSTAP hotliner HAWK F5B van Staufenbiel, dit vanwege het feit dat hij FULL GFK is en naast mooi uiterlijk ook een interessante prijs heeft.
Er zijn meerdere van dezelfde zoals de V-max eco maar ook moeilijk leverbaar.
De Hawk was ook al vanaf april toen ik aan het checken was ook al uitverkocht dus heb nu er voorraad is maar alvast aangeschaft.
Het afbouwen en vliegen zal nog wel even duren daar ik na de vakantie pas motor etc kan aanschaffen.
Nu kan ik wel alvast kleine spullen zoeken en bestellen en alvast bedenken hoe het er allemaal in moet passen.
De motor wordt waarschijnlijk een geared KONTRONIK 500 met een RFM prop advies is 16x16 ondanks dat deze wel zal passen wil ik liever een 14 of 15 inch prop omdat dit fysiek beter vind staan, zoek de juiste KV hiervoor uit zodat de output power max 700 watt is voor het begin genoeg.
Hieronder wat begin fotos voor een bouwbeschrijving heb ik erg gekeken naar de V-max deze is nagenoeg gelijk
http://shop.lindinger.at/pdf/72487.pdf
Foto 1
De folder
Foto 2
.jpg)
de doos
Foto 3
.jpg)
De sticker op de doos
Foto 4
.jpg)
Honey comb struktuur dus erg stevige doos
Foto 5
.jpg)
De inhoud 1
Foto 6
.jpg)
De inhoud 2
Foto 7
.jpg)
Manual, hoogteroer en small parts
Foto 8
de bovenkant van de vleugel
De onderkant vleugel
Foto 9
.jpg)
De servos 3 x Dymond D60 mooi plat en sterk.
Foto 10
.jpg)
Plek voor hoogteroer servo
Touwtje voor servo doorvoer
De roeren vlakken zitten wel heel mooi gestreamlined en spellingsvrij
Foto 12
.jpg)
De romp, slechts 150 gram vindt hem in verhouding met de sterke vleugel erg teertjes dus ga deze wel versterken met koolstof zover het past.
Foto 13
.jpg)
Foto 14
.jpg)
De neus
Foto 15
Na lang zoeken gevonden
Deze speciale koolstof motorspant voor kontronik 500 komt erin
Deze heeft precies de gewenste diameter van 38 (meerdere diam zijn te leveren) hoeft dus niet bijgewerkt te worden
Foto 16
.jpg)
De verlijming had iets mooier gekund weet ook niet hoe dit eruit ziet bij andere modelen.
Foto 16
.jpg)
Onderkant hoogteroer hier zit geen gaatje voor horn bevestiging en is niet bijgeleverd dus moet ook naar gekeken worden.
Foto 17
.jpg)
Links voor de rolroeren zitten er wel bij
Meer fotos en betere resolutie kun je bekijken op mijn site
Nu zoek ik nog een site waar je koolstofvezel doek kan bestellen
Laatst bewerkt: