Ik zou verder gaan met het stabilo, maar ben toch eerst even het neusluik af gaan maken. Ik kreeg namelijk een ingeving!
Het luikje 'grijpt' aan een kant en wordt met een schroefje aan de andere kant straks vastgezet.
Wat lastig te zien maar er zit een plaatje voor het luik een plaat achterhet luik naar de cockpit toe en twee smalle strips langs het luik. De rechterkant (voor de kijkers links) is reeds in vorm geschuurd de andere kant nog niet.
Luikje eraf, je ziet nog een triplex stukje waar het schroefje gaat komen.
Luikje erop 8) mooi flush.
Even stabilo uitlijnen, maar is nog niet vastgezet. De telefoon ging zo'n beetje de hele avond, dus dat schoot niet erg op en ik wil wel dat het in een keer goed gaat, dus dat komt van de week wel.
Canopy alvast grof uitgeknipt om een idee te krijgen, en je ziet hier het luikschroefje zitten. Dit is nu een parkertje, maar misschien lijm ik een M3 moertje in de romp en gebruik ik een (verzonken) M3 boutje. :roll:
De stand van zaken tot nu toe. Ik heb het zwaartepunt nogmaals grof bepaald en hij is nog steeds wat neuslastig, hetgeen gunstiger is dan staartlastig.
Nu hoeft er waarschijnlijk slechts een klein stukje plaklood aan de staart (klein gewicht relatief grote arm -> groot tegenmoment) ipv een grotere verzwaring aan de neuskant (relatief kleine arm dus grote gewicht nodig).
De accu kan dan onder het neusluik blijven en de vleugel hoeft er dan niet af om de acuu te verwisselen