Bouwverslag: Hezik's theekransje

Speciaal ter ere van onze goede forumvriend hezik heb ik besloten om een vliegtuig te bouwen, naar de smaak en de stijl van hezik.

cartman-gets-an-anal-probe-20071121032210186.jpg

De verdere geschiedenis van dit verhaal is hier na te lezen:
wie-vliegt-wanneer-bij-mvc-midden-nederland

rond pagina 15 begint het wel duidelijk te worden waarom ik dit vliegtuig ben gaan maken.
en dan nu :ontopic:

Ik ben begonnen met het fabriceren van de onderplaat, in de vorm van een dienblad. de winglets zijn de handvaten, de achterrand zijn de flaperons.

dsc07230pb.jpg

Daarna heb ik de kopjes en de theepot getekend op depron, uitgesneden, en vervolgens met stiften gekleurd in Hezik's favoriete kleurenschema (roze met rood en oranje):

dsc07228gl.jpg

dsc07229.jpg

de kopjes & theepot even in de uitsparingen gezet:

dsc07232or.jpg

en vervolgens met uhu por vastgelijmd

dsc07235i.jpg

en verstevigd met carbon om omvallen te voorkomen,

dsc07236r.jpg

een aantal decals aangebracht:

dsc07234t.jpg

en op het vliegtuig:

dsc07250g.jpg

tot slot even een motorsteun gefabriceerd van 3mm triplex

dsc07251e.jpg

dsc07249w.jpg

als aandrijving had ik het volgende:
dsc07252.jpg

dit moet nog ingebouwd worden, en dan kan hij gaan vliegen! hoop ik.. :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp dat het toestel na oplevering mijn eigendom zal worden? :)

Ik begrijp dat het toestel na oplevering mijn eigendom zal worden? :)
als hij het tot die tijd overleefd misschien (ik beloof niks:rolleyes:)
je moet begrijpen dat het heel erg moeilijk voor me is om een toestel met jouw naam erop niét opzettelijk aan stukken te vliegen.:mrgreen:

ik heb het motortje trouwens gesoldeert en hij draait van voor af gezien tegen de klok in. Regelaar wordt niet warm dus dat zal wel goed wezen.

Maarten

draaien alle motors niet tegen de klok in vanvoor af gezien?:cool:

maakt toch geen verschil? zoals hij het zei of zoals jij... motoren draaien standaard altijd in die richting ;)

en benzine motoren zie je meer vanvoor als je ze aanslaat :p

het gaat om een brushless motortje dus die kan 2 kanten op draaien. Ik vroeg het meer ter bevestiging dat het goed is, want ik heb de propellor niet hier. Mocht het dan verkeerd zijn kan ik het nog omsolderen.

Maarten

het gaat om een brushless motortje dus die kan 2 kanten op draaien. Ik vroeg het meer ter bevestiging dat het goed is, want ik heb de propellor niet hier. Mocht het dan verkeerd zijn kan ik het nog omsolderen.

Maarten

als je de prop niet hebt, kan je alleen maar gokken ;) maar 99,9% draait inderdaad in die richting.
de kans is dus klein dat je gaat moeten ompolen.

Back