Bouwverslag HMS-victory Deagostini

Nog maal bedankt ad zo zie ik het ook!
Maar bij nader studeren van de engelse site deagostini krijg je in deel 43 extra gereedschap.
Zoals deze elec. schuifmaat maar verwacht daar niet veel van.

groet ron

Laatst bewerkt:
hallo mensen,

ik zou nog wat foto´s sturen, ik weet niet of het lukt, ik ben nieuw hier en het is me niet als te duidelijk hoe het moet, ik ben namelijk geen ICT´er. maar ik ga het proberen:

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

ik weet dus niet of dit is gelukt, maar als het niet is gelukt hoe moet ik dit dan wel goed doen??
verder, die site van deagostini had ik ook al bekeken, en ziet er erg mooi uit, en als je goed kijkt, zie je dat het de zelfde foto´s zijn als die hier op de nederlandse site word gebruikt. Daarbij, heb ik aflevering 7 en 8 al uitgeprint, en zodra nummer 6 verschijnt kan ik gelijk 3 delen door bouwen.
ze hebben er goed aan gedaan om de barkas vroeg in de serie te zetten, je kan het zien als een soort opwarm projectje voor het groote.

groetjes, remco

ron,

je hebt gelijk, en anders word het veelste vol hier, ik had er alleen geen rekening mee gehouden maar gelukkig wijst er iemand mij daar op!! ik zal dit draadje zkr iedere dag volgen, om te kijken voor nieuws.

groet, remco van dongen

Een kleine aanvulling op het buigen en plakken van de huidplanken (hoewel je nog niet zover bent): doe dit altijd symmetrisch.
Je voorkomt hiermee dat de romp krom kan trekken. Door krimpen komt er spanning te staan op het geheel en wanneer je eerst 1 kant bouwt, heb je grote kans datje de romp als boemerang kunt gebruiken. Nou ja, ZO erg zal het natuurlijk niet zijn, maar je zult het wel kunnen zien.

Nog een tip voor het weken van de huidplanken:
korte plankjes kun je onderdompelen in een frisdrank fles die je tot de rand hebt gevuld met water. Duw de plankjes er bij (de flas zal een beetje overstromen) en draai de dop er op. De dop zal de plankjes geheel onder water houden. Heb ik zelf zo gedaan voor mijn 1 op 100 Marieje.

Voor de grote zus: de 1 op 20 Marieje heb ik van een paar planken van zo'n 10 cm breed een houten "aquarium" gemaakt. Er binnen in een vuilnis zak en je bak is waterdicht. Afhankellijk van de lengte van je "aquarium" kun je langere of kortere planken in de week leggen.

Nog een tip: leg niet te veel plankjes in de week. Voldoende om per keer te verwerken. Ikzelf legde meestal 2 of 4 plankjes per dag in het water. (Hierboven heb ik beschreven waarom het een even getal is)
Per dag kon ik dan 2 of 4 plankjes op de huid lijmen, 2 op de de huid leggen om in vorm te droegen en 2 lagen te weken voor de volgende dag.

Wim

zonde , ik vond het wel gezellig zo by de bismarck idereen gaaf zyn links en fotos enz.

iedereen mag op myn gemende forum wel al zyn victory foto s kwyt zonder dat ze verwyderd worden.

en hoe kan ik de naam van myn forum aanpassen

TIMBERWOLF

Links is niet erg maar we willen het voor de beginnende bouwer
overzichtelijk houden! Het is niet zo dat ik alles zomaar verwijderd hoor!
We willen de beginnende bouwer helpen!

Kijk bijvoorbeeld naar de tips van wimg en ad.

Voor dat soort dingen die jij wil
is het schippers cafe!

Groet ron

Laatst bewerkt:
Goed bezig, dit ga ik zeker volgen!

En voor wat betreft al die andere berichten die erbij komen ben ik het geheel met je eens, dat is bij het Bismarck bouwverslag van mij de reden geweest om verder gewoon maar geen bouwupdates meer te plaatsen, aangezien het hele overzicht toch al weg was... nadeel is ook dat men het forum dan maar meteen als chatbox gaat gebruiken...

Er berijken mij veel prive berichten die wel van belang zijn!

Deze berichten horen eigenlijk wel thuis op dit draadje.
Even wat een voorbeeld.

Het blijkt na onderzoek van de Engelse Deagostini victory site het volgende:

Volgens fotos dat deagostini veel hardhout heeft vervangen door goedkoper zachthout.

Bijvoorbeeld de lijsten op de romp zijn allen van de zelfde soort als je beplanking!
Hier moet je rekening mee houden als je hem niet gaat schilderen!
De romp is dan een en de zelfde houten massa. Bouwers klagen hierover op de site,
en achter af hem beter hadden kunnen schilderen!

Wat je ook kunt doen is een donkere vernis te gebruiken!

Er zijn nog veel andere problemen geconstateerd. Maar ik wacht hier even mee omdat ik andere
bouwers die mij prive bericht hebben gestuurd de kans te geven om het zelf te vertellen.

Groet ron

Laatst bewerkt:
Beste Victory bouwers.

Laten we draadje zo schoon mogelijk houden en ons alleen consentreren op de bouw van de Victory.

Kijk eerst even op de engelse forums van de bouw van de Victory. daar zij al enkele problemen verschenen b.v.

spant nr 15. kan van boven te breed zijn en aan de onderkant niet ver genoeg doorlopen !!!!

laten we met elkaar dit soort problemen oplossen, dan hebben we met z'n allen veel plezier tijdens de bouw

groetjes Coen

We gaan aftellen vogende week ga ik beginnen met bouwen.
Mijn werk plek is klaar en de gereedschappen uit het vet gehaald.

Ik ga dan beginnen met de barkas.

Bij nader inzien heb ik geconstateerd dat de spanten erg krom zijn.
Haal ze uit de verpakking en lijm de u spanten in elkaar.
Zet er verlopig wat zwaars op dan zullen ze weer wat recht worden.
Dit heb ik ook gedaan.
In de verpakking liggen ze niet vlak en zijn behoorlijk krom getrokken!
Lijm ze nog niet op de kiel vast!!

groet ron

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels verf gehaald en sta ook te popelen om te beginnen.

Maar ik wil eerst even een misverstand uit de lucht helpen.
Het is natuurlijk niet zo dat ik mij niet aan de bouw schema hou.
Maar ik ga echt nog geen kannon en ankers bouwen!
Dit ga ik later doen omdat ik hier ervaring mee heb dat ze beschadigen.
Tegen de tijd dat we de barkas af hebben deel 16 is er genoeg te doen.
Dan hebben we heel de romp ook compleet binnen.

Groet ron

Laatst bewerkt:
Ik heb even de engelse site even beter bekeken.
Ik denk dat het goed is voor veel mensen dat je alles in deeltjes binnen krijg.
Want dan kan je niet gehaast werken. Er is veel te doen de uiteleg ziet er prima uit.
Ook als je goed aan de voorschift van de beplanking houd gaat het goed.
Werk rustig en geordend. laat je niet gek maken.
Het is immers geen wedstrijd je doet er toch twee jaar over.

PROBLEMEN!!!

Ik heb vernomen dat de leverandsier verpakkingsproblemen heeft.
Ik heb deel 6 gehaald en daar zat geen spantdelen voor de barkas in maar,
gewone beplanking voor de romp ven de Voctory!

Nu kan ik nog niets doen!
Volgens degostini hebben ze grote fouten gemaak ook over de toekomstige delen!
Wie heeft er nog meer problemen?
Laat het even weten via det forum!

Groet ron

Laatst bewerkt:
Zie er de goede kant van in!

Hoogst waarschijnlijk gaan de fout geleverde pakketten over nieuw geleverd worden. Het materiaal wat je foutief geleverd gekregen hebt zul je mogen houden (terug sturen is te veel werk en ze weten niet wie wat heeft gekregen)
Je hebt dus zomaar extra materialen gekregen!

Wim

Ik heb het zelfde probleem als jullie, maar als ik het kaartje begrijp, zullen de onderdelen van nr 6 en nr 21 gewoon gewisseld worden. Maar op de onderdelen die erbij zaten, stond inderdaad een stickertje met 28 erop, dus weet niet wat ze nu gaan doen en alles, ff afwachten dus!

Ja maar de een heeft latjes de ander heeft spanten ENZ ENZ ENZ..............
Ik heb namelijk latjes 34!!!

Het blijkt dat mensen die een abbo hebben voor gaan.
Die zouden wel de goede krijgen!
Nu heb ik ook een obbo. maar krijg volgende week pas tot deeltje acht.
Daar zou volgens de medewerkster van Deagostini wel de het matraal,
inzitten. Dus mensen die los kopen zijn de lul. Ik had mijn vrouw gevraag
om hem los te kopen. omdat ik de barkas twee maal wilde bouwen.
Dus maar hopen op volgende week!

groet ron

Groet ron

deel 6

hallo
ik heb van middag met agostini gebeld
je kunt deel 6 gewoon houden want er er zit een briefje bij dat de barkas bij deel 21 geleverd word dus de latjes die er nu bij zit zijn van deel 21
dat werd mij gezeg
groetjes kissie

Ik heb het zelfde probleem als jullie, maar als ik het kaartje begrijp, zullen de onderdelen van nr 6 en nr 21 gewoon gewisseld worden. Maar op de onderdelen die erbij zaten, stond inderdaad een stickertje met 28 erop, dus weet niet wat ze nu gaan doen en alles, ff afwachten dus!

Voor zover ik het heb kunnen lezen op de engelse forum zijn deel 21 en deel 28 aan onderdelen gelijk.
Dus dat zou voor de latjes die je nu hebt niks uitmaken

groetjes Coen

Ik zelf vind het belachelijk dat al bij nummer zes al fout gaat.
Nu hoop ik dat het hier bij blijft! Anders wordt het een zooitje.
Er zijn mensen die ons hebben gewaarschuwd.
Als je als zo een groot bedrijf zoveel verkopt aan series,
Met het toch uitgesloten zijn om al na ZES deeltjes het al mis gaat!

Het zou zo zijn dat mensen die in de winkel los kopen als tweede,
aan de beurd is?

Groet ron

Laatst bewerkt:
deel 6

hallo
ik zet even het voldertje wat bij deel 6 zat er op

geachte hms victory modelbouwer
helaas heeft de levering van de bouwonderdelen die
bij dit nummer horen-spanten en beplanking voor de
barkas- vertraging opgelopen u ontvangt de spanten
en beplanking nu pas in deel 21 deze ligt vanaf 2 augustus in de winkel
bij dit deel ontvangt u daarom de beplanking van het
onderste batterijdek ( bouwonderdelen van deel 21 )

onze excuses voor het ongemak

dit is wat in het bladje stond wat bij deel 6 zat

groetjes kissie

Back