Bouwverslag HMS-victory Deagostini

Ik heb vandaag verf besteld en krijg deze waarschijnlijk woensdag binnen.
Ook hoop ik dat dinsdag wel het goede deel met de onderdelen van
de barkas er is.

Groet ron

Nog even een foto van de barkas zoals ad zegt wit ockergeel zwart.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is met een Canon PowerShot SD1000 camera gemaakt.

Dat maakt me niet zo veel uit, hoor Ron.
Het is een wat kleiner model, en dacht ik al te zien. De bovenkant van de romp ziet er best goed uit, maar het koperen plaatwerk vind ik niet mooi.
Bij het tuigwerk (zonder zeilen) zie ik ook nog wel wat onvolkomenheden.

Maar al met al begrijp je niet hoe zo'n schip voor zo'n prijs gebouwd kan worden.

Groet,

Ad

Wat sommige niet weten en ad wel is de prijs en de kwaliteit.
De victory van Ad is veel mooier die ik op zijn fotos heb gezien.

Nou hier komt het dan de prijs en grote.
Let wel het gaat om de victory op de foto hier boven gebouwd EX verzenden.
O ja met verlichting 110volt.

64" long x 45" tall. Last one. Discontinued model. Craftsman's retired. $3,400

Groet ron

Laatst bewerkt:
Zo na een tijdje dit forum gevolgd te hebben, ga ik deze maand beginnen met mijn Victory. Ik zie in ieder geval al een paar handige tips en blij met alle steun die alle bouwers onderling geven. Iedereen heel veel succes.

MENSEN IK HEB DE BERICHTEN OVER DE ONTVANGEN DEELTJES VERWIJDERD!

Ik wil een schoon bouwverslag en als we dit doen hebben we straks honderden
Onzin berichten die je eigenlijk met deagostini moet uitvechten.

DUS LAAT DEZE BERICHTEN ACHTERWEGEN AUB

Vriendelijke groet ron

Laatst bewerkt:
Aangezien we moeten gaan verven, vraag ik me af: verven met penselen of toch airbrushen. Ik zit een beetje in dubio, maar neig erg naar airbrushen. Je kan dan naar mijn mening alles beter onder controle houden en de laag verf die je kan aanbrengen is dunner, waardoor het resultaat mooier wordt.

Is er niet een goedkopere manier van verven? Dit soort potjes is vaak erg duur. Er zijn soms ook goekopere acryverven in de handel. Als het acrylverf is ook te koop in de gewone hobbywinkel. Vaak is de samenstelling hetzelfde.

Ik denk dat de romp best te airbr. is maar de rest weet is niet.
Let wel de kleuren luisteren erg nauw en het moet goed zijn.
De gele bamden is ockergeel ook de kleuren bruin is bijzonder.

Ik zelf denk dat ik de romp zwart spuit zwart is zwart?
De rest toch pencelen ook de dekken vernis ik wel.
Ik probeer mij wel aan de goede kleuren te houden.

Onder de waterlijn wil ik bekoperen met koper strips.

Groet ron

Laatst bewerkt:
Ik zelf denk dat ik de romp zwart spuit zwart is zwart?

Zwart is zwart zolang je er geen zwart naast houdt, Ron....
Met andere woorden, als je maar hetzelfde zwart blijft gebruiken.

Overigens is het okerrood van de binnenkant van de kanonspoortluiken ook wel een apart kleurtje.

Groet,

Ad

Ik heb bijna tot en met deel 8 voltooid en kan niet wachten totdat ik de rest krijg :-D Ikzelf ga zoveel mogelijk paintbrushen, omdat je daar een mooiere kwaliteit verflaag door krijgt. Mocht je zelf over denken om te gaan paintbrushen juich ik dat toe. Wel wil ik adviseren om flink te oefenen. Je moet er namelijk wel even handigheid in krijgen. (Ik heb veel speelgoedauto's verpest voordat ik het door had. Ikzelf heb de RMS Titanic ook al van hout gemaakt, maar ik zie hierin een grotere en mooiere uitdaging.

Ik zal deze topic met belangstelling blijven volgen en ben er van overtuigd dat ik hier veel kan leren.

Over de manier van beplanken wil ik het toch op mijn oude manier doen.
Ik hou niet van spijkertjes en op den duur ga ik mij ergen aan deze dingen.

full

Deze manier wil ik toepassen nat opzetten een dag laten rusten.
Volgende dag lijmen ENZ. ENZ.

Als je goed lees van whitestar401 is het best goed om geremd te worden
je moet het gewoon rustig aan doen neem de tijd!

Groet ron

Hallo Allemaal,

Zelf ben ik vaak erg ongeduldig en wil vaak te veel te snel doen. Daardoor word het resultaat minder. Ik krijg iedere maand 4 magazine's, je hebt dus voldoende tijd voordat je de volgende magazine's krijgt. Je mag er een hele maand over doen, dus neem de tijd! Ik ben met de barkas een tikkie te ongeduldig geweest en daarom is de vorm ervan niet helemaal goed uitgevallen. Een goed voorbeeld van hoe het niet moet. (Laat zo enkele foto's zien) Tevens kon ik het niet laten, de bouwinstructie verteld dat we in deel 9 (dacht ik) de barkas pas gaan schilderen, om de barkas alvast te schilderen. Het resultaat wil ik hier graag laten zien, en van de andere onderdelen die ik al voltooid heb.

full

Extrieur van de barkas
full

Intrieur van de barkas
full

Frame van de Victory
full

Verschillende onderdelen.

Whitestar401

Kijk omdat je best ongeduldig ben is het aardig gelukt.
Alleen het zware kanon is het onderstel ook ockergeel.
De barkas heb je geschilderd zoals deagostini voorsteld maar orgineel was hij
zwart-geel-wit.

Ik hoopr stellig dat je de spanten niet aand de kiel vast heb gelijmd!
Anders dan ga je problemen krijgen.

Groet ron

Hey Ron scheepbouwer,

Ik heb de spanten nog niet vastgelijmd, zoals beschreven in de aanwijzingen. De kanonnen had ik oorspronkelijk niet geschilderd. Deze moet ik dus nog met penseeltje gaan schilderen. Thnks voor de info van de barkas. Ik heb er nu een grondlaag en eerste verflaag erop zitten. Normaal gesproken lak ik 2 keer af, dus ik arbrush hem in een later staduim nog een keer.

Hallo,

Ik heb het forum even doorgebladerd en zit, daardoor, nu serieus over te denken om mijn abbonement nu stop te zetten en de HMS victory in de winkel te kopen. Wat denken jullie, is dit een verstandig besluit en zo ja, enig idee welke het beste is. Ik neig naar de versie van Artesania.

(het is niet de bedoeling te veel off topic te gaan, dus vraag niet om veel reacties. Rob scheepsbouwer, ik snap dat ik hier een beetje tegen de grens van jou idee van dit topic aan huppel, misschien er iets over. Maar ik hoop dat je snapt dat ik graag even een mening wil weten van specifiek deze groep bouwers.)

Wat ik ook doe, ik zal deze topic blijven volgen, en ik heb het idee dat de artesania dezelfde is als deze, en wanneer dit het geval is zal ik de dingen waar is tegenaanloop met jullie delen.

Hallo,

Ik heb het forum even doorgebladerd en zit, daardoor, nu serieus over te denken om mijn abbonement nu stop te zetten en de HMS victory in de winkel te kopen. Wat denken jullie, is dit een verstandig besluit en zo ja, enig idee welke het beste is. Ik neig naar de versie van Artesania.

(het is niet de bedoeling te veel of topic te gaan, dus vraag niet om veel reacties. Rob scheepsbouwer, ik snap dat ik hier een beetje tegen de grens van jou idee van dit topic aan huppel, misschien er iets over. Maar ik hoop dat je snapt dat ik graag even een mening wil weten van specifiek deze groep bouwers.)

Wat ik ook doe, ik zal deze topic blijven volgen, en ik heb het idee dat de artesania dezelfde is als deze, en wanneer dit het geval is zal ik de dingen waar is tegenaanloop met jullie delen.

Kijk als je een erg ervaren bouwer ben en je heb het geld ja dan is het jou keuze.
Let wel als je nog nooit een driemaster heb gebouwd denk dan twee keer voor je de kit in de winkel koopt.
Als je dat doet moet je je eigen topic of draadje starten deze is echt voor beginnende deagostini victory bouwers!

Ik denk dat het voor jou het beste is om deze serie door te gaan.
Als ik je begrijp wil jij maar doorgaan en doorgaan dit model.
Het kost voor de zeer ervaren bouwer zie ad 9 maanden bouwen en wel aan een stuk door.
Neem een rust jongen en doe niet zo gehaast.
We zitten ook niet te wachten op jou ervaringen als je alles maar snel afrageld.
Doe eens rustig kijk eens naar je barkas deze kan mooier en doet eens rustig aan.
Ik ben nu bang dat de anderen bouwers weer het hele riedeltje over prijsverschil en zo,
maar lees een het draatje over de victorie. die eerst door een ander was gestart.

En vergeet niet dat dit de kit is volgens mij van Artesania!
Want deagostini verkoopt de kit in kleine deeltjes.

Ik hoop dat je mij niet verkeerd begrijp maar neem eens rust het is goed voor jou om eens geremd
te worden omdat je op deeltjes moet wachten.

Groet ron

Laatst bewerkt:
Back