Bouwverslag Hovercraft SRN-Super4

Ramen

Hallo paul.

Ik denk dat je al de raampjes,netjes zal moeten uit snijden uit het ABS,
doe je dat langs een stalen lat, dan worden ze toch wel mooi recht,
In een van mijn foto albums, staat een foto van een rondvaart boot,
die raampjes zijn op de zelfde manier erin gemaakt.
succes.
Ik heb de foto even opgezocht.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
bouwwerk

Hallo Bocdan,

In stilte volg ik dit bouwverslag. Nu toch maar even laten weten, het ziet er zeer strak uit keurig, en glad afgewerkt. Ben zeer benieuwd hoe straks de zweefeigenschappen zijn. Dat is altijd afwachten wanneer je zelf vanaf nul de boel moet opbouwen. Maar des te groter is dan de voldoening.

Opa jan

www.willem-ruys.nl

Dak erop en raampartij

Hallo,

Tijdens de regenachtige zondag behoorlijke vooruitgang gemaakt. Een zijwand van de opbouw en het dak daarboven met balsahout 5 mm gemaakt voor de ramen heb ik plastiek profieltjes gebruikt. Daartussen schuif ik later de raampjes en de stukken tussen de raampjes. Voor de maatvoering heb ik twee stukjes wit ABS gebrukt zie foto. Voor de wanden en dak heb ik 5 mm balsahout gebruikt om de dakranden rond worden geschuurd. Aaan de voorzijde zelfs dubbel gemaakt omdat daar de grootste afronding zit. Ik zal het balsahout later nog verharden met epoxyhars. Op de foto zie de twee kleppen van de liftmotorcompartimenten open staan. Daar bovenop komen te propellors te staan. Daarin komen ook nog gaten voor de luchttoevoer van de liftmotoren.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
lang geleden

Beste Paul.

Het is alweer 2.2/5 maand geleden dat je het over je hovercraft had,
en foto's op het forum zette, hoe gaat de bouw, en doe je er nog wat aan.
Je gaat me toch zeker niet vertellen dat je nog met vakantie bent,

Geeb voortgang

Beste Paul.

Het is alweer 2.2/5 maand geleden dat je het over je hovercraft had,
en foto's op het forum zette, hoe gaat de bouw, en doe je er nog wat aan.
Je gaat me toch zeker niet vertellen dat je nog met vakantie bent,

Beste Bocdan,
Nog geen tijd gehad voor vakantie helaas. Ik ben bijna klaar met het buitenschilderwerk van huiis en werlplaats/atelier. Daarna nog binnenschilderen van het huis. Pas daarna weer door met de Hovercraft en de Bismarck. Maar ik volg wel altijd het forum. En als ik dan de foto's van jullie Bismarcken zie wordt ik wel een beetje jaloers.

Binnen schilderen

Beste Paul

Neem toch een wat grotere kwast, voor dat binnen schilderwerk, aan een
penseeltje heb je niks, ha.ha.ha.

Grotere kwast?

Beste Paul

Neem toch een wat grotere kwast, voor dat binnen schilderwerk, aan een
penseeltje heb je niks, ha.ha.ha.

Beste Bocdan,
Tegenwoordig gebruiken wij geen kwasten meer, maar verfrollen. Het probleem is niet het verven, maar het verwijderen van de oude verflagen. Het is net of je een oude houten modelboot aan het restaureren bent. Dan kom je ook van alles tegen waar je niet op had gerekend. Als je niet oplet ben zo met een nieuw dak bezig. Maar nu nog twee raamkozijnen en een deur. Maar ik ben bang dat er nog meer klussen liggen te wachten net als een stapel pakketten van de Bismarck.

Paul

verven

Paul,

Ik snap het helemaal, ik zal zo nu en dan eens luisteren of ik de brandweer
hoor.
Dan weet ik dat je aan het dak zit, lol lol lol lol:help::help:

Even wachten

Hallo,
Voor de lezers van dit draadje. Ik ben even druk met andere dingen. Onder andere met de Bismarck en sneeuwruimen. De Hovercraft staat even in de hangaar.

Back