Bouwverslag: Hydromite - 19-04-2010 update

Ik ben weer iets verder met de boot. En voor actie foto's moet ie wel eerst drijven of wil je actie foto's van het zinken van deze speedboot ;)

##### foto's #####
16.jpg

17.jpg

Een roer maken zal geen probleem worden. Maar zo'n flexas maken gaat me denk ik niet lukken. Ik heb ergens al een pagina gevonden over het maken van een flex as maar dat wordt toch lastig volgens mij. We kijken wel even moet zoizo een Micro servo hebben voor het stuur en een motor met regelaar.

Hoi Pasqual
flex as heb ik niet eens de moeite voor genomen die heb ik bij peet gehaald. Als het roer toch niet lukt gewoon net als mij zo'n carbon roertje halen, kost net zoveel als het losse materiaal voor een roer.

Grtz

kan je ook nog foto maken van je nieuwe boot naast de hydromite?

Nou hier weer wat foto's moet de onderkant nu gaan glad maken en dan kan ik aan de boven kant beginnen ga nog wat schuim in de drijvers doen voor wat meer drijfvermogen als het mis mocht gaan.

@Hilbren 3de foto is met de nieuwe boot heb ook ff me serpent erbij gezet kan je beetje vergelijken met elkaar.

##### Foto's #####
21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

Hier weer wat nieuwe foto's van de bovenkant. Tijdens het maken van de bovenkant ging het niet zo als ik wilde dus heb ik het maar in 2 stukken gemaakt :) Het moet alleen nog even mooi afgewerkt worden maar dat komt nog :P

##### Foto's #####
27.jpg

28.jpg

Zo weer wat foto's van de boot. Ben nu bezig met het maken van de bovenplaat waar ook het kapje op komt te zitten.

##### Foto's #####
29.jpg

30.jpg

Hm, dat is een erg mooi bootje 8) , dat is wel handig dat je alles hebt opgeschreven wat je moet hebben e.d. Kun je mischien een kosten plaatje maken? Lijkt me ook wel leuk om een keer zelf een model te bouwen.

Aan het hout ben je niet zoveel kwijt rond de 15 euro als je berken triplex gebruikt. Maar met hardware ben je een stuk meer kwijt

Motor 15.-
Regelaar 50.-
roer 10.-
flex-as 30,-
accu's 20,-
etc...

Je kan het zelf zo gek mogelijk maken als je zelf wilt. Lucht helemaal aan de hardware die je wilt gebruiken.

aha, meeste hardware heb ik denk ik al, je zou er toch ook gewoon een carson waterdichte regelaar, met een auto motortje en 7.2 accu in kunnen doen?
Als dat kan ga ik er in de vakantie ook maar eens aan beginnen :lol:

carson_racertje46 zei:
aha, meeste hardware heb ik denk ik al, je zou er toch ook gewoon een carson waterdichte regelaar, met een auto motortje en 7.2 accu in kunnen doen?
Als dat kan ga ik er in de vakantie ook maar eens aan beginnen :lol:

regelaar is veel zwaarder dan een vliegregelaar, automotor is ook 3 keer zo zwaar als een 480 en die accu die is ook 2 x zwaarder dan de accu's die pasqual waarschijnlijk gaat gebruiken.

of het gaat werken? vast wel maar je moet hem wel een stuk groter maken anders zinkt ie en hij zal lang niet zo hard gaan... maar dat mag je ook niet verwachten van zo'n setup..

idd mijn boot is 37cm als je auto spullen wil gebruiken moet je naar een boot gaan van rond de 55cm a 60cm dan kan je het wel doen.

Zo hier weer ff een update van mijn Hydromite. Ik ben al redelijk aan het opschieten de romp is zo goed als af :) Donderdag ff langs de 2 broers voor de Nodige hardware voor dit bootje en dan kan ik er hopelijk volgende week tegen aan en is kijken of het wil varen. Er komt ook nog een mooi laagje verf overheen die ik ook nog ff moet halen. Kleuren heb ik al wel een idee van :)

Hier onder alvast een foto met het begin van de waterkoeling normaal zit de uitgang van de waterkoeling aan de zijkant vlak naast de motor maar dan moes ik gaan boren of een schijnstuk en had het niet veel geworden dus we gaan het zo ff proberen. Mocht het toch niet lukken dan heb ik geen andere keus :(

##### Foto's #####
31.jpg

Ah, word erg mooi, ik zie nu pas hoe klijn hij eigenlijk is.... Dat is een 540 motortje toch?! En die waterkoeling, gaat dat vanzelf? Of komt er nog een waterpomp tussen?
Heb je ook nog speciale verf nodig om de balsa waterdicht te maken?

Dat is een 480 motor die is nog kleiner als een 540 Motor zal straks ff foto maken met een 540 motor erbij. Wat betreft de waterkoeling daar komt een gebogen buisje net boven de prop waar het water inkomt, die is nu nog niet aangesloten zit die erop dan wordt daar ook ff een foto van gemaakt zodat je beter kan zien hoe en wat.

Voor de verf moet ik nog even bekijken maar zover ik heb gehoord kan je het gewoon spuiten met die verf die je bij de doe het zelf zaak haalt.

Zo nu toch maar ff proberen om een schijn gaatje te boren.

Edit:

##### Foto's #####
32.jpg

Back