Bouwverslag j-3 electricup

Ik heb inderdaad een stukje uit de rudder genomen. Dat kwam omdat ik het licht er niet in kreeg en iets te hard heb geduwd[emoji20]. Misschien kan ik hem verstevigen met een extra staafje aan de binnenkant van de rudder? Voor alle duidelijkheid nog een foto:
065035b257fa413dd9eaeef328ef3a7b.jpg
Mvg Egon

Dat is niet goed...

Je bent nu alle sterkte waar de voorlijst van het kielvlak voor moet zorgen kwijt. Bij de eerste de beste tik breekt de lijmverbinding bij de LED. Met een latje achter de voorlijst krijg je de sterkte niet terug.

Vervang de voorlijst door een zelfgemaakt exemplaar en zoek voor de LED een andere plaats.

Helemaal eens met N.P.S! Dit is geen goed constructie.
Daar komt bij dat dit ook niet de juiste plaats is voor een lamp. Tenminste als je het model wilt voorzien van verlichting zoals op het "echte" vliegtuig ook zit. Daar zit deze lamp bovenop het kielvlak of het richtingroer en is een knipperlamp (strobe light). Op de plek waar de lamp hier is geplaatst zit bij geen enkel vliegtuig een lamp!

Als je de LED boven op het kielvlak plaats, zal je ook iets moeten verzinnen om de sterkte te garanderen. Pipers gaan bij het landen op wat hoger gras nog wel eens over de kop. Het kielvlak krijgt dan een flinke tik. Dat moet wel heel blijven!

Ook de LED's in de voorlijst zorgen voor een flinke verzwakking. Je hebt nu een breekpunt gecreëerd.

Frutsel als verlichting zijn leuk, maar mogen de sterkte van het toestel niet aantasten.

Zou je de foto's misschien onder elkaar willen zetten?
Want het draadje is op een pc niet te lezen helaas.

De foto's zijn slecht te bekijken omdat ze aan elkaar "geplakt" zijn. Een blanco regel er tussen maakt het veel overzichtelijker.

Plaats in je bericht een extra "enter" tussen de regels die verwijzen naar de locatie van de foto's.

Van links naar rechts scrollen is bij mij niet nodig, maar dat kan te maken hebben met het schermformaat. Plaats geen foto's groter dan 800 x 600 pixels. Levert je kamera grotere afbeeldingen, dan deze eerst met een fotobewerkingsprogramma verkleinen naar maximaal 800 x 600 pixels. Intems met veel grote afbeeldingen zorgen voor lange laadtijden.

47c3c1c4d84b633979a732251bb95f6b.jpg

7d9271335080a871a3b6455c8cbc6885.jpg

c9470b44746600a9a75705da83207077.jpg

140d42fc82b4014dcffa7b40c53399c3.jpg

a2a44d70dcac5bdf4136eacaaa346176.jpg

97aafc149e8f0bc73b9fadc82ce9b839.jpg

42a8d7a089679f40a1a09e912cc7f8b0.jpg

Bedoel je dit.

Mvg Egon

Ja en dan nog recht op, en zoals gezegd met spatie er tussen(heb ik nu even gedaan).
Ik neem aan als je een bouwverslag maakt dat je graag wil dat er veel mensen op kijken.
Dan moet je het ook wel een beetje kijk vriendelijk maken.
Nu moet ik bij meerdere foto's mijn laptop op zijn kant houden.;)

Volgens de handleiding moet ik de achterkant van de vleugel omhoog laten wijzen. Op die manier produceert de vleugel toch geen lift? Weet iemand misschien waar dat voor dient?(LE staat voor leading edge)

6b97f27954b8bd2c3bec2252bc5a9aa1.jpg

De tip produceerd minder lift als deze iets omhoog staat.

Als de tip niet omhoog staat en je vliegt te langzaam met de vleugel in een grote hoek dan zou de vleugel in één keer helemaal overtrekken.

Als met omhoog staande tippen de vleugel overtrekt dan overtrekt eerst het middendeel. De tips leveren nog lift. Het toestel zal snel hoogte verliezen maar zal niet omvallen. Je wordt dus gewaarschuwd dat je te langzaam vliegt.

Ja, zeker. Het is niet de hele vleugel die omhoog wijst, alleen de tips. En dan wel de achterzijde en niet de voorzijde! (LE = flat on building board). In het midden ligt de vleugel ook vlak op de tafel. De iets 'omhoog wijzende' punten (washout) zorgen voor een kleinere invalshoek, waardoor de vleugel als je overtrekt aan de buitenzijdes nog wel lift genereert en je vliegtuig dus niet over 1 tip wegvalt.

Back