Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Na een behoorlijke tijd gedacht en gewacht te hebben welke 1/10 4WD Buggy het zou worden is het uit eindelijk de aller nieuwste JConcepts buggy geworden de BJ4 Worlds Edition. In dit topic zal ik proberen om er een mooie verslagje van de bouw te maken van deze super mooie wagen.
We beginnen maar met de doos deze is best zwaar en klein en had eerst het idee zit daar alles wel in om deze BJ4 van te maken. Maar na het openen bleek toch alles er netjes in te zitten. Heb ook gelijk wat spares bij besteld die ze aanbevelen twee setjes voor draagarmen, een front shocktower en ook een dirt cover voor de onderkant.
Hier een lijst wat er voor elektronica in komt:
- Futuba S9451 Digitale Stuurservo
- Novak GTB en Velocity 5.5r Brushless motor en regelaar
- Intillect 4200mAh cellen
Vanavond aan de slag om de auto in elkaar te zetten hier alvast wat pictures van de spullen die er in gaan komen en wat er in de doos zat.
Mooie TV ik wist al dat je hem zou krijgen maar het is en blijft een heel erg gave auto..... alleen moet je de accu's nog even in saddle packs doen :wink: trouwens wat zit er aan de voorkant ? one-way, diff, spool ? :?.
echt mega mooi is die en ik ben erg benieuwd om hem in het echt te zien bij mvb.
Gister avond wat verder gegaan met het bouwen. Als eerste alle Carbon delen de zijkanten in gesmeerd met seondelijm en was weer een lekker werkje wat niet zo snel gaat zeker niet als het Carbon lekker dik is . Daar ging al weer een uurtje overheen en was al laat begonnen. Maar het is uit eindelijk gelukt en de delen zijn ingesmeerd. Dus we zijn nog niet zo ver.
Begonnen met schroeven en dat ging erg makkelijk alles past goed en dergelijke.
Bij het in elkaar zetten van de slipper kwam ik een klein probleempje tegen. Het schroefdraad van de moer die op de schroef komt was niet lekker en hier door heb ik de moer gesloopt zodat me slipper nog niet zo zit zoals het hoord. Martin al een mailtje gestuurd of hij dat op voorraad heeft liggen zodat ik morgen de slipper in elkaar kan zetten. JConcept ook nog ff een mailtje sturen kijken of ze daar nog wat mee doen en gratis een vervanging opsturen ofzo. Maar daar gaat dan een paar dagen overheen. Gelukkig kan ik verder met de rest dus loop niet echt vertraging op bij het bouwen alleen het testen van de auto
Verder gaat alles prima en is ie tot nu toe makkelijk te bouwen. Zo weer verder met de diff's in elkaar zetten en de center CVD's.
Zo weer verder gegaan met de bouw. Het ging gelukkig nu een stuk beter en nu helemaal geen gekke dingen tegen gekomen net als bij de slipper. De diff's zijn echt super makkelijk te bouwen en waren gewoon in 1x goed en lopen erg soepel. Hier was de schroefdraad wel goed en de moeren ook die gebruikt worden.
Bij de servosaver moest ik nog wat dingen weghalen aan het carbonnen plaatje om hem soepel te laten lopen maar nu loopt ie perfect.
Upperdecks zitten er ook op. Ik zat eerst met het idee hoe ik nu makkelijk me slipper eruit kreeg en hoe die nu af te stellen was maar op dit punt was het me helemaal duidelijk. Helaas moet je de slipper er wel uithalen om hem af te stellen maar dat hebben ze erg slim opgelost je kan met 4 schroeven los te maken de hele slipper uit de auto halen en zo afstellen of een ander spur erop doen. Zonder andere dingen te verwijderen uit de auto.
De schokdempers staan nu even te rusten zodat het lucht er uit kan en ga zo weer ff verder met de dempers en dan zijn het nog een aantal kleine dingen aan het chassis dat er gedaan moeten worden. Dan is het een kwestie van de kap spuiten die ik ff lekker simpel houd en dan natuurlijk ook alle electronica inbouwen dat is ook nog wel ff een werkje omdat netjes te doen maar als het 1 maal zit lekker knallen.
Ben eerlijk gezegd ook benieuwd naar de kostprijs, mijn SB V2 is toch niet hetgeen ik had verwacht (duur voor hetgeen het is, veel dure opties nodig om hem wat goed te maken)
In welke winkel is ie te krijgen of moet je hem bestellen op www.jconcepts.net ?
Idd die gasten zetten gewoon hun BJ4 WE op Ebay om er nog wat aan te verdienen. Heb ook al zien staan voor 775 dollar op Ebay. Maar heb hem lekker bij JConcept zelf gehaald en was dus 475 dollar.
Vanavond nog wat nieuwe foto's neer zetten waar de slipper nu wel goed is en ook de dempers erop zitten. Dan daarna even een begin maken aan de elektronica inbouwen.
Gister op het circuit van MVB geweest Martin had nog een vervangend schroefje hangen voor me slipper die wel goed was dus me slipper zit nu in elkaar zoals het hoort.
Zaterdag avond bezig geweest met de shocks bouwen en die plastic dopjes op de dempers zijn niet je van het helaas. Deze worden dan ook snel vervangen door de Factory Team shock caps die van aluminium zijn en veel makkelijker schroeven dan die plastic dingen. Hier ook al een foto met de 4200 cellen er in en een motor zodat je wat meer een idee krijgt waar alles hoort.
Hier even me Mi2 er naast voor de vergelijking:
Vanavond de rest van de elektronica inbouwen en de blauwe FT shock caps monteren.
Na veel openen, draai je ze er wel is scheef op. Kan je weer nieuwe halen. Gaan ook zwaar zodat het best irritant is om erop te draaien. Die aluminium caps gaan veel makkelijker en je shocks bouw je dan nog sneller en beter.
nou, setje cs27 er onder en een nk`tje winnen mooi ding hoor !!!!!! vraag me af of die diffs niet toevallig in m`n evo passen ziet er erg kwalitatief uit, alles trouwens aan die auto !!!
als je andere schock caps wilt neem je beter Yokomo shock caps, deze hebben en bleeding screw en vergemakkelijken aanzienlijk het gelijk stellen van je dempers.
blauwe alu caps en/of die dingetjes waar ze over schuiven zijn niet zo goed, ze slijten veel sneller dan plastic.
Die blauwe alu caps met gewoon de standaard plastic dingetjes waar je ze overschuift werkt gewoon goed. Die plastic caps vind ik persoonlijk gewoon ruk had er al elke keer ruzie mee op me Asso TC3. Nu ging het ook al niet lekker met in elkaar zetten. De 1e cap ging er verder op als de ander en ze lopen zwaar. Ga je een keer scheef met die plastic caps kan je nieuwe halen. Met die alu caps nergens meer last van het loopt veel soepeler gaan niet scheef waardoor je makkelijker je dempers bouwt, zo als het hoort.
Voor mij en velen andere gaat het niet om de bling bling. Heeft voor mij ook een duidelijke functie waar om ik ze er op heb zitten.
@FASTER->you
Dit zijn de diff's uit een Asso TC3 of TC4 en heb geen idee of ze in Tamiya passen denk het niet. Allemaal US maten enzo..
ik heb het nog nooit gehoord dat ze gaan scheefzitten of dergelijke, maar jij hebt 't al ervaren dus hoop ik dat je helpt. Ik heb het nog maar heel weinig gezien die caps en ik prefereer toch de originele met of zonder bleedscrew of yokomo caps
(toch even vertellen dat niet iedereen met een asso nu plots blauwe shock caps gaat kopen :wink: )