Bouwverslag: JConcepts BJ4 Worlds Edition

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Pasqual, 28 apr 2006.

  1. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    en die truck neemt Offroad net iets TE letterlijk ......
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ze houden er nog wel is van om van richting te wisselen daar als er gewoon voor de fun gereden wordt. Dus dan gaan we allemaal maar de verkeerde kant op dan kan je het rechte stuk nog harder nemen :D

    Wel op tijd gas los of remmen, anders rij je onder de sleutel tafels door.
     
  3. Hansie

    Hansie

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    309
    Hallo allen,

    Bij MVB was een van de eisen aan de nieuwe lay-out dat het circuit in beide richtingen te rijden moest zijn.
    Het is nu dan ook zo dat als we clubwedstrijd 1 linksom gereden hebben, we clubwedstrijd 2 rechtsom gaan rijden enz enz enz.
    Dus kan het inderdaad zo wezen dat er mensen de baan de andere kant op willen oefenen voor de volgende clubwedstrijd.
    Bijkomend voordeel van dit wisselsysteem is dat er minder baanonderhoud nodig is!

    Mzl

    Hans
     
  4. En dat gebeurde nou net bijna bij mij :lol:, ik zal de foto's naar je sturen pasqual dan kan jij ze online zetten enz.

    Greetz Florian
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Het heeft even geduurd maar hier wat actiefoto's van de BJ4 Worlds Edition. Sterke wagen en gaat echt hard gewoon met die GTB en 5.5r op zo'n klein baantje als MVB. Enige dat ik wat probleem kreeg elke keer met mijn slipper die maar niet goed stond of niet goede wilde blijven staan. Maar dat is nu verholpen volgens mij. De laatste accu's ging die perfect en de slipper slipte ook wel is.

    Maar de auto rijd makkelijk heeft erg veel stuur de achterkant wil bijna nooit ongecontroleerd uitbreken. Rijd erg makkelijk, lekker en verslavend. Edwin heeft ook een accu gereden en was gelijk om, om ook een 4WD te gaan kopen.

    Hier de actiefoto's dan maar:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Heel erg mooi pasqual! 8O
     
  7. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Heel mooie actiefoto's!!!
     
  8. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Nu ook de thumbscrews op de accubars zitten kan ik tenminste de accu's wisselen zonder gereedschap.

    [​IMG]

    Hier ook een totaal plaatje van hoe het erbij staat. In middels een veer setje voor achter en is kijken wat ie doet met deze zilvere veren aan de achterkant. Toch ook maar gaten in de kap gemaakt bij de motor en de regelaar werd er toch best warm. Zelf een condensator van de GTB zo warm geworden dat ie is overleden.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. vijf

    vijf Guest

    Waar zijn de foto's gebleven? :(
     
  10. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    is ondertussen een oud topic maar ik durf desalnietemin toch ff wat vragen. De wagen is een oudje qua model maar blijft actueel goed.
    Zou je de foto's nog eens online kunnen zetten, Pasqual? Of mag ik anders vragen of je ze me kan opsturen via mail (o.i.d.)
    bij voorbaat thx
     
  11. kriske

    kriske

    Lid geworden:
    6 sep 2005
    Berichten:
    436
    Locatie:
    TIELEN ( belgie)
  12. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    yup, had ik ook al gelezen. Pasquals bouwverslagen en foto's zijn echter ook altijd erg goed. Ik had het graag nog eens in zijn geheel gelezen én omdat de BJ4 nog steeds erg competitief is, leek me dat een bouwverslag ervan ook actueel zou blijven.
     
  13. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik zal vanavond is kijken of het lukt om de foto's weer terug te krijgen.

    Heb ze nog wel ergens in Origineel formaat op me PC staan. Ik zal ook kijken of ik ze in Origineel formaat ergens kan krijgen. Dan kan je die eventueel ook bekijken. Stuur wel een PB waar die te vinden zijn. Zal dit vanavond even doen. Verwacht niet dat de foto's zo zijn als de foto's uit mijn laatste verslagen :p Toen had ik een Camera die niet zo lekker wilde met Macro stand.

    De oOple site kan je idd ook even bekijken die gozer weet hoe die een bouwverslag moet maken :D
     
  14. wouter.z

    wouter.z

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    99
    He Pasqual,

    Rij je eigenlijk nog weleens met je BJ4?

    groeten,

    wouter
     
  15. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Rij er niet zo heel veel meer mee. Onroad trekt mij meer.

    Maar rij af en toe nog wel is met de BJ4 bij ons in de buurt als het lekker weer is en droog. Rij niet meer op een circuit ofzo met de BJ4.
     
  16. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    De meeste foto's staan er weer. Alleen de actiefoto's moet ik nog ff terug zoeken.
     
  17. Rogier

    Rogier Guest

    Even verplaatst naar de juiste locatie...
     
  18. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    wilde ik ook al even voorstellen :)
    Ik zat immers al eerder te zoeken naar dit verslag in de bouwverslagen-rubriek.

    Ik dacht dat ik de vraag al eerder stellen maar kan het niet terugvinden ...
    Heeft er iemand soms setup-sheets van de BJ4 of een link daarnaar op het net?
    Ik kan alles gebruiken om uit te leren maar zoek in het bijzonder een afstelling voor astroturf (MBV Kampenhout).
     
  19. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Hehehe, toen ik dit bouwerslag gemaakt had was dit subforum er nog niet. Maar hij staat nu op de juiste plek. Ook alle foto's doen het weer.

    Wat betreft de setupsheets kijk is op de site van www.rc10b4.com en http://www.oople.com/forums/ op beide sites is wel aardig wat info en setups te vinden om een beetje te proberen voor de baan bij jou in de buurt.

    Hier een laatste foto van een kappie die ik heb laten spuiten voor als de BJ4 niet hoeft te werken. Anders wordt gewoon de blauwe kap gebruikt en de ongespoten undertray. In middels ook de blauwe dempers doppies gedumpt omdat deze aan de bovenkant gaan lekken. Je draait ze er wel veel makkelijker op maar met een O-ring eronder sluiten ze niet lekker aan. Met veel in en uit veren loopt de olie er zo aan de bovenkant uit. Dan maar wat lastiger te monteren doppies die niet lekken.

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina