Hoi,
vandaag leek het er op dat er weinig wind was, tevens dacht ik dat het aan het einde van de dag nog wel eens beter kon worden.
Dus de stoute schoenen aangetroken en samen met Dennis naar het veld.
Ik had twee kistjes staan die nog op een maiden stonden te wachten en daar was deze Piper er een van ...
Hoe dat ging ...
Nou, die wind viel een beetje tegen

Er stond meer wind dan we hadden verwacht, maar toch maar een poging gewaagd.
Ik heb de Piper voorzien van de eerder genoemde Himodel motor van 36 gram en een 3S / 610mAh Rhino Lipootje. Na de bekende controles hebben we de Piper gestart van gras, Dennis zou 'm invliegen. Het eerste wat opviel was de berg aan vermogen, de Piper had welgeteld een meter nodig om los te komen ...

Wel geinig, maar een beetje overdone denk ik. Misschien moet ik het ook eens proberen met een 2S Lipo.
Het tweede wat opviel was dat het toestel wel behoorlijk staartlastig bleek te zijn, ondanks dat ik het voorgeschreven zwaartepunt had gevolgd. Toestel geland en een iets zwaardere accu genomen (Himodel 3S/860mAh), dat ging iest beter. Het bleek ook dat de motor wat weinig domping had, dus dat zal ik aanpassen voor een volgende keer.
Toen het toestel eenmaal een beetje stabiel vloog (nou ja de wind maakte het toch lastig) gaf Dennis de zender even over en heb ik een minuutje op tien gevlogen. Ging leuk, ik kon op een kwart gas rondvliegen en af en toe stil hangen in de wind.
Dennis heeft de Piper weer netjes geland, want de wind was toch wel behoorlijk turbulent, dus daar heb ik me maar niet aan gewaagd.
Al met al een leuke middag gehad en ik wacht weer rustig op een mooie rustige dag om 'm verder aan de tand te voelen.
Grtz,
Menno