RCEFlyer
In Memoriam
Ja ja,
de Piper heeft vandaag weer even gevlogen
Vanmorgen zijn we om 10.00 uur naar een afgelegen deel van een industrieterrein gereden, daar ligt een mooi open veld en een mooie strook asfalt.
Het was heel aardig weer en er stond nagenoeg geen wind. Dat was precies waar we op hoopten, want we zouden een aantal indoor-modellen in gaan vliegen zodat we 16 november niet voor verrassingen zouden komen te staan.
Ik had de Piper ook meegenomen en dat was een goede zet, mooie plek om een beetje opstijgen en landen te oefenen. Gaat op asfalt toch echt beter dan op ons clubveld
Paar fotootjes in vlucht ...
Ik heb de Piper zo'n 20-25 keer keurig op het asfalt geland, dus het oefenen begint z'n vruchten af te werpen
Helaas was een van de laatste pogingen niet succesvol, waardoor ik het toestel in de berm landde (precies tussen twee bomen door
). Tegen de ruige berm was het onderstelletjes niet helemaal bestand, maar dat is een kleine reparatie en dan is ie weer in orde.
De Himodel motor levert op een 3S Lipo meer dan voldoende vermogen
Na de maiden had ik de motordomping al flink bijgesteld naar beneden, echter dit bleek vandaag nog steeds niet genoeg te zijn. Bij de eerste vlucht had ik nog geen down bijgetrimd, als ik volgas gaf steeg de Piper loodrecht omhoog :shock:
Vliegtijden zijn erg lang, op een Rhino 3S/640mAh heb ik toch zeker een kwartier gevlogen, terwijl ik starten/landen oefende en dat kost toch echt wel het nodige vermogen zou je zeggen.
Nu ligt er bij dat terrein ook een mooi watertje, laat ik nou een tekening hebben van drijvers speciaal voor een Piper
Die tekeningen zijn voor een 70 inch model, maar die kan ik wel verschalen hoor ...
Grtz,
Menno
de Piper heeft vandaag weer even gevlogen

Vanmorgen zijn we om 10.00 uur naar een afgelegen deel van een industrieterrein gereden, daar ligt een mooi open veld en een mooie strook asfalt.
Het was heel aardig weer en er stond nagenoeg geen wind. Dat was precies waar we op hoopten, want we zouden een aantal indoor-modellen in gaan vliegen zodat we 16 november niet voor verrassingen zouden komen te staan.
Ik had de Piper ook meegenomen en dat was een goede zet, mooie plek om een beetje opstijgen en landen te oefenen. Gaat op asfalt toch echt beter dan op ons clubveld

Paar fotootjes in vlucht ...

Ik heb de Piper zo'n 20-25 keer keurig op het asfalt geland, dus het oefenen begint z'n vruchten af te werpen

De Himodel motor levert op een 3S Lipo meer dan voldoende vermogen

Vliegtijden zijn erg lang, op een Rhino 3S/640mAh heb ik toch zeker een kwartier gevlogen, terwijl ik starten/landen oefende en dat kost toch echt wel het nodige vermogen zou je zeggen.
Nu ligt er bij dat terrein ook een mooi watertje, laat ik nou een tekening hebben van drijvers speciaal voor een Piper

Grtz,
Menno
Laatst bewerkt: