Bouwverslag KNRM Reddingboot Frans Verkade

aangezien je boot ongeveer een meter word zijn de 28 mm jets groot zat ven kehrer , tevens draaien die op een 700 motor perfect, ik heb zelf verschillende boten in het verleden gehad met die jets daar had ik 700 bb turbo motoren van 9,6 volt of die van 12 volt op staan, die van 9,6 volt liet ik rustig op 12 volt draaien ik had er dan wel waterkoeling op staan dat ging perfect de 12 volt uitvoering draaide bij mij rond de 14 volt of meer heb je verdere vragen over de jets stuur maar een mailtje je moet tevens wel van de jets van kehrer een kleine aanpassing maken op het sturende stuw gedeelte i.v.m achteruit varen

gr berry.. :D

Hoi

Oke, nee ik was uit gegaan van de tekening, die gaf aan jets van 5cm maar dat werd iets te groot dus ja toen was ik maar voor de 40 gegaan, is het ook mogelijk om de jets van 33mm te nemen en dan op een 700 of kan iemand mij een andere motor aan wijzen?

Groeten Justin

Justin, kijk eens bij Keher wat zij voorschrijven bij hun vergelijkbare romp;

length : ca. 1040 mm
width : 350 mm
motorization 1 : 2x 28-mm-Kehrer-Jets

2x 12-V-Neodym-Motor

12-16 NC-cells3000 mAh

ESC70 A for both motors
motorization 2 : 1x 40-mm-Jets

1x Ultra 3300

or Plettenberg 355/30/6 etc.

20-24 NC-cells 3000 mAh

ESC 70 Amp

Stuur anders een mailtje naar Kehrer voor vragen, ze hebben mij ook geholpen met adviezen omtrent motorkeuze.

Tom Boere

Hoi,

Nee oke dan zijn die 2 van 28mm goed, als ik kon kiezen was ik wel voor de 28mm gegaan want die zien er waarheids getrouw uit..

Groeten Justin

Dan word het dus :

twee Kehrer jets 28mm

en twee speed 700 bb turbo motoren en dan wat Berry zei 9.6 volt op 12v met waterkoeling.

Groeten Justin

Hoi

Nu even iets waar ik nog lang niet aan toe ben...

Ik heb hier de lijst met kleuren nummers ( RAL) weet iemand een site of een lijst waarmee ik deze nummers kan vergelijken met humbrol verf of spuit bussen? Het gaat mijn vooral om de kleine potjes, ik wil namelijk de romp spuiten e.d. en de kleinere delen met de kwast.

Groeten Justin

Hoi

Ben dinsdag even naar de haven gereden want hoorde maandag avond op de Oefen avond dat ze op de kant zo worden getrokken voor onderhoud. Ik heb dus van deze gelegenheid gebruik gemaakt om foto's te schieten van de onderkant romp en jets. Hierbij:

1020218gq9.jpg

1020220os8.jpg

Dit zijn er 2 ik heb er wel wat meer gemaakt natuurlijk. Nu neem ik voor de jets 2 graupner speed 700 turbo motoren op 9.6 volt. Hiebij natuurlijk water koeling wat is het verstandigst hiervoor? Een pompje of een manier af gekeken bij Patrick:

http://verretdeprest.be/MODELBOUW/dolly/foto-RCDOLLY/index.htm?img=21

Een messingbuisje half open en daarop de koeling aansluiten..

Groeten Justin

Hoi

Ik heb thuis nog multiplex liggen van 11mm zou dit geschikt zijn om de spanten uit uit te zagen voorop de bouwplank? Of is het handigst zo dun mogelijk?

Groeten Justin

Hoi

Nick, ik doe er bouwschuim tussen en ga daarna met polyester plamuur eroverheen. Als gedroogd en geschuurd is ga ik met glasvezel matten aan de gang. Het is dus voor de mal...

Groeten Justin

11mm is een beetje aan de dikke kant.
Vergeet niet dat je het ook nog in de vorm moet schuren
3-6mm is dik zat voor jou doeleind.

Justin, ga met de tekening naar een goed kopieerbedrijf en laat de tekening in z'n geheel vergroten naar de maatstaf welke jij wilt, heb ik ook gedaan met de tekening van de opduwer (binnenkort op dit forum).
heb de tekening 50% laten vergroten zodat deze dus ongeveer 75cm lang wordt.
veel succes, groetjes piet kuiper

@justin

Ik volg je draadje met plezier, ik ben al een paar keer aangesproken om ook deze boot te bouwen, vandaar dat ik belangstelling heb.

Wat betreft de tekening, die zou ik gewoon op de juiste grote laten maken met een plotter of iets dergelijks. Een reclame bureau zal denk ik al wel kunnen helpen.
Ik zelf doe dit bij een bouwbedrijf, deze hebben vaak ook wel een plotter staan waarmee vergroot kan worden.

Groeten,
Jan

Hoi

Ik krijg op school les in Autocad en heb nu alles al gedigitaliseerd dus het is niet nodig, de bouwtekening is 1:20 dus alles wat ik op de tekening opmeet is maal 2

Groeten Justin

Leuk,

Ik zit zelf te kijken naar het type Johannes Frederik..
Reddingboten_16.jpg

Ik hoop hier zoveel mogelijk informatie van te krijgen, zodat ik binnenkort kan beginnen...

Groeten,
Jan

Als je naar een Johannes Frederik klasse schip zit te kijken waarom zet je dan een foto van de Koningin Beatrix neer. :?
Uitgerekend de enigste die echt anders is dan alle andere schepen in de Johannes Frederik klasse.

De Koningin Beatrix was de eerst grote RIB van de toenmalige Zuid en ook de eerst grote RIB buiten Engeland.
De Johannes Frederik klasse is hierna pas ontwikkeld.

Back