Bouwverslag Last Down 3XL - staufenbiel

omdat haakeffect bij elk vliegtuig voorkomt.. het maakt gecoordineerd vliegen makkelijker, zeker als je een kist zonder richtingroer vliegt (veel hotliners missen dit roer)..

Onder het motto: het kost niks en het vliegt beter: waarom zou je het NIET doen? ;)

ow w8 diff, is dat je het ene rolroer meer laat uitslaan dan het ander in de rol?!
:hammer:Zo ja, dan ik blijf me maar vergissen in die zaken:o

En ik denk idd dat het de Last Down word:rolleyes:

Last Down word dan ook m'n eerste plane uitgerust met 2,4 GHZ ontvanger:mrgreen:
Na lang w8en op de MPX 2,4 GHZ module:D
Al w8 ik nog wel de eerste reviews van de MPX 2,4 GHZ module af;)

omdat haakeffect bij elk vliegtuig voorkomt.. het maakt gecoordineerd vliegen makkelijker, zeker als je een kist zonder richtingroer vliegt (veel hotliners missen dit roer)..

Dat is waar, ALLE vliegtuigen hebben diff nodig om gecoördineerde bochten te vliegen. Maar als de scharnierconstructie en/of de aansturing van de ailerons zo is dat er mechanisch al differentiaal optreedt denken sommige mensen dat ze zonder diff vliegen.....Of ze merken niet dat het toestel haakt, dat kan ook nog.
Bijvoorbeeld: als de scharnieren aan de bovenste helft van het rolroer zitten (zoals bij tape- of foliescharnieren) krijg je naar onder al minder oppervlak. En als de servo-armpjes in neutraalstand een eindje naar voren wijzen (en dus een hoek maken met de stuurstang) idem. Dat bij elkaar kan genoeg zijn om geen diff in je zender meer in te hoeven stellen.

Inmiddels staan er heel wat vliegtuigen genoemd hier, zouden jullie je setups een keer willen melden in dit draadje: http://www.modelbouwforum.nl/forums/zweefvliegen/48070-database-setups-elektrozwevers.html
Dan zet ik ze in de database en kan iedereen er zijn voordeel mee doen. Dank!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil een buitenloper gaan gebruiken in mijn (nog niet bestelde)
Last Down 3XL V3

maar ik vraag mij dus af wat de maximum diameter van een buitenloper is (die dus nog in deze zwever past).

Iemand die dit mij kan vertellen?

als je bedoeld de max diameter van het motor schot dan kan ik je zeggen dat +- 45mm is dus je kan er dus een grote motor inbouwen indien je dat wenst .

als je bedoeld de max diameter van het motor schot dan kan ik je zeggen dat +- 45mm is dus je kan er dus een grote motor inbouwen indien je dat wenst .

En jij hebt LD V3? of maakt dat niet uit? (weet niet of de neus misschien aangepast is in V3)

De neus is niet aangepast allen de staart is aangepast voor een servo te plaatsen .

omdat je voorin veel ruimte hebt en veel gewicht nodig hebt, kun je ook nog opteren voor een HEULE grote binnenloper... :).. kun je recht omhoog...

das waar want gewicht heb je vanvoor zeker en vast nodig , zelf heb ik het lood vervangen door een ontvanger batterij

Mannen heb eens een vraagje . ik ben mijn carbon staaf kwijtgespeeld (waarschijnlijk vergeten op de club in het gras ) en nu zou ik graag weten hoe lang de carbon staaf is die in de vleugel moet .ik heb de 3,6m versie .

is er nu echt niemand die een meter thuis heeft om het snel even op te meten ???

Hee... hallo, je hebt al drie dagen gehad om er naar te zoeken!
Ik denk trouwens dat als je een nieuwe vleugelpen bestelt bij Staufenbiel of zo, ze precies weten wat je nodig hebt.

geloof me ik heb men huis al binnenste buiten gedraaid om ze te vinden . nergens te vinden .
der zijn er hier zoveel men een lastdown dus daarom dat ik hier vroeg .

Back