Bouwverslag Last Down 3XL - staufenbiel

ik denk het niet , ik ben van een cularis overgestapt naar een last down 3.6 en dat bevalt me reuze goed .

martijn twijfeld gewoon nog of hij geen spijt gaat krijgen van zijn 220 euro .

idd, zou natuurlijk vervelend zijn als ik een ander model tegen zou komen wat 1000x zo goed vliegt voor dezelfde prijs of net wat duurder...

(ik maak nooit een overhaaste aankoop, heb ik slechte ervaringen mee...)

er zullen natuurlijk wel modellen zijn die beter zijn maar dan zal het toch wel heel wat duurder worden ipv net wat duurder vrees ik .

er zullen natuurlijk wel modellen zijn die beter zijn maar dan zal het toch wel heel wat duurder worden ipv net wat duurder vrees ik .

yep, ik ga d'r gwn nog 's over na denken...

(heb ook de Epsilon van Staufenbiel gezien, maar vind die niet zo mooi... En de vleugel is maar 2 delig:( )

0314057E_b_0.JPG

Ik ben er nog niet helemaal uit.
Wat wil je dan (wel) gaan kopen voor die 220 euri?

**edit**
Owh, kzie het al.
Een kale 3Xl kost 220 euri

Mjaa, en dan de rest nog.

zo vliegt er bij ons op de club ook eentje , vliegt ook goed maar ik vind persoonlijk de LD toch iets mooier

Kun je met de Last down ook mooie fly by's doen? of vinden de vleugels dat wat minder leuk?

Ik ben er nog niet helemaal uit.
Wat wil je dan (wel) gaan kopen voor die 220 euri?

Gewoon een mooie/goede zwever (in verhouding met die prijs dan)
Duurder kan wel maar wil er niet overdreven veel geld aan kwijt zijn...
Want wil er wel top set-up in zetten. AXI motor enzo...

ja hoor gaat best hangt ervan hoe je het doet hé , je kan er ook looping mee doen , hanht ervan af hoe je het doet , je hebt een looping van 10 meter doorsnede en je hebt een looping van 3meter doorsnede , die laatste vind hij niet zo prettig dat begrijp je ook wel .

ja hoor gaat best hangt ervan hoe je het doet hé , je kan er ook looping mee doen , hanht ervan af hoe je het doet , je hebt een looping van 10 meter doorsnede en je hebt een looping van 3meter doorsnede , die laatste vind hij niet zo prettig dat begrijp je ook wel .

haha, ja dat begrijp ik wel:P zie ik wel eens fout gaan XD.

En wat wil je met die zwever gaan doen en wat kan je zelf?

En wat wil je met die zwever gaan doen? Uhm, zweven

en wat kan je zelf? Ja, wat moet ik daar 's op antwoorden zonder dat het opscheppen word...
't is in ieder geval niet zo dat ik zo'n 4m zwever niet de baas kan;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen week toch wel erg veel het 'haak' effect gemerkt.
Heb vandaag de rolroeren flinke differential gegeven (m.a.w. meer uitslag omhoog dan omlaag), daarnaast richtingsroer momenteel 50% gemixt met rol.
En nu gaat het echt stukken beter. Ik ga de differential setting nog iets opvoeren, dan zijn de bochten bij mijn LD XL perfect denk ik.

1 belangrijk ding is dat ik de vleugelbevestiging/borging nu toch echt eens moet gaan veranderen. Ik heb nog de LD versie 1, en dat gedoe met die schroeven in de busjes is niet echt handig. Kost momenteel bijna meer tijd om de Last Down te monteren, dan een 1:1 kist...
Kan iemand ook wat close-up foto's posten van dit bevestigings systeem bij een latere versie Last Down?

Kun je met de Last down ook mooie fly by's doen? of vinden de vleugels dat wat minder leuk?
Ja hoor, vanmiddag nog een high speed low pass gedaan!!! En een echt HEEL mooi zoef geluid dat hij dan maakt! (dat moet ik nog eens opnemen/filmen). Had wel wat weg van 1:1.
Er waren vanmiddag best goeie cumuls trouwens, maar we zaten er telkens net naast in het blauw, want ze waren net wat te ver weg. Dan maar een rondje om de kerk gevlogen, etc :)

Groeten

Laatst bewerkt:
differential heb ik ook staan veel up en bijna niks down en zo gaat hij echt goed . mixers heb ik er niet op staan , wel een thermiek stand en een doorsteek stand op een 3punts schakelaar .

differential heb ik ook staan veel up en bijna niks down en zo gaat hij echt goed [..] thermiek stand en een doorsteek stand op een 3punts schakelaar .
Ja precies, echt heel goed merkbaar, die differential!
Ik gebruik nu inderdaad ook de 3 standen schakelaar, om de rolroeren als flapperons/spoilerons in te stellen, erg handig. Alleen heeft de XL i.t.t. de 3XL helaas geen aparte flaps (misschien een winter projectje?...)

ik heb me laten vertellen dat je altijd differential moet gebruiken bij zwevers , vroeger deed ik dat ook niet en toen kapte men zwevers nogal eens in de bocht maar nu is dat verleden tijd , geen zwever meer zonder differential . zelfs op men hotliner gebruik ik het ook dan wel met schakelaar zodat ik de differential kan afzetten om wat leuke acro te vliegen .

ik heb me laten vertellen dat je altijd differential moet gebruiken bij zwevers , vroeger deed ik dat ook niet en toen kapte men zwevers nogal eens in de bocht maar nu is dat verleden tijd , geen zwever meer zonder differential . zelfs op men hotliner gebruik ik het ook dan wel met schakelaar zodat ik de differential kan afzetten om wat leuke acro te vliegen .

Ik heb op m'n hotliner geen differential... Hotlinertje gebruik ik dan ook om lekker te raggen;)

dan nog is diff. erg nuttig. zeker bij een hotliner zonder richtingroer. maar goed... de LD vliegt prima met de stock motor en esc, ik zou niet te veel geld uitgeven aan duurdere motor, eerder aan MG-servo's in de vleugel en staart. Door het grote oppervlak van de roeren wil je nog wel eens een servo strippen (vooral met vervoer natuurlijk :( ).

Ik heb de vleugel ook in vieren, hoewel de handleiding zegt ze te lijmen. gewoon in elkaar geschoven en stukje witte tape erover heen, houdt prima. Ik gebruik voor de koppeling van de servo een eigengemaakte verlengkabel, dus gewoon een male/female JR servostekkertje (het is maar 1 servo tenslotte, daar besteedt ik mijn MPX stekkers niet aan)

dan nog is diff. erg nuttig. zeker bij een hotliner zonder richtingroer. maar goed... de LD vliegt prima met de stock motor en esc, ik zou niet te veel geld uitgeven aan duurdere motor, eerder aan MG-servo's in de vleugel en staart. Door het grote oppervlak van de roeren wil je nog wel eens een servo strippen (vooral met vervoer natuurlijk :( ).

Ik heb de vleugel ook in vieren, hoewel de handleiding zegt ze te lijmen. gewoon in elkaar geschoven en stukje witte tape erover heen, houdt prima. Ik gebruik voor de koppeling van de servo een eigengemaakte verlengkabel, dus gewoon een male/female JR servostekkertje (het is maar 1 servo tenslotte, daar besteedt ik mijn MPX stekkers niet aan)

Wrm zou ik op een hotliner diff moeten instellen?:confused:

Ben van plan Hitec metal gears te gebruiken... Moet nog ff uitvogelen welke:mrgreen:

omdat haakeffect bij elk vliegtuig voorkomt.. het maakt gecoordineerd vliegen makkelijker, zeker als je een kist zonder richtingroer vliegt (veel hotliners missen dit roer)..

Onder het motto: het kost niks en het vliegt beter: waarom zou je het NIET doen? ;)

Back