bouwverslag "lijkt op Big Lift"

Zo het plakken is begonnen
plakken 1.jpg

en ook scharnieren gezocht voor de rem/landings kleppen alleen ik kon geen goede vinden naar mijn smaak.
Ik heb gelukkig nog een paar stroken printplaat liggen , dus maar even achter de pc gekropen en zo goed en kwaad als ik het kan maar even een scharnier ontworpen en gefreest, ik heb het nu gelijmd met 5 minuten epoxy maar als dat niet goed gaat kan ik het ook solderen, printplaat is nu één maal voorzien van een koperen laagje
remklepscharnier.jpg

Ohh mooi ;)
Wel leuk dat scharnier.

Werkt ook goed alleen krijg ik nu weer een ander type even kijken hoe deze is misschien
pas ik de mijne nog aan.
Da`s nou net zo leuk vele voorbeelden en ideeën en dan daar de beste uithalen
en zonodig verbeteren.

gaat helemaal goedkomen er zijn diverse flapscharnieren in de handel, dit is wel n mooi scharnier @rsd2 :yes:als je wat doorplakt vliegt hij meschien vd zomer wel:mrgreen:

mvgr johan snijders

Ik ben ook nieuwsgierig wat hier voor moois gebouwd wordt.
Na de trainer van Johan, vanaf dezelfde frees machine, misschien wel een houten "lijkt op Big lift" een mooie grote zelfbouw.
Je enthousiastme is aanstekelijk.
Ga dit volgen en ben benieuwd of er een freesset in productie komt.
Succes met de voortgang
Ton

en weer verder plakken, alleen wat is dat plaatmateriaal altijd krom

plakken 3.jpg

het lijkt al op een vliegtuig ( wel goed kijken :) )

plakken 4.jpg

Laatst bewerkt:
zorg je wel dat je je romp keurig recht bouwt ,ik merk namelijk op dat je hem nergens op n vast punt op n tafel vastzet om je spanten haaks op de romp te verlijmen:confused:,ook zet ik er meestal eerst het moterspant in, en lijn dan de romp uit als ik hem bij elkaar knijp ,en als laatste lijm ik dan de bodem er pas onder zodat hij keurig recht word en zijn model houd maar meschien werk jij wel anders wat ook goed werkt:yes::wink:

komt goed word n mooi bigliffie:mrgreen:

mvgr johan snijders

zorg je wel dat je je romp keurig recht bouwt ,ik merk namelijk op dat je hem nergens op n vast punt op n tafel vastzet om je spanten haaks op de romp te verlijmen:confused:,ook zet ik er meestal eerst het moterspant in, en lijn dan de romp uit als ik hem bij elkaar knijp ,en als laatste lijm ik dan de bodem er pas onder zodat hij keurig recht word en zijn model houd maar meschien werk jij wel anders wat ook goed werkt:yes::wink:

komt goed word n mooi bigliffie:mrgreen:

mvgr johan snijders

Voor de foto was hij even van de bouwtafel af, ik heb hem even nagemeten, is keurig recht
met krom bedoel ik dat die platen van de gamma altijd zo krom zijn, ik leg ze meestal een poosje vlak neer met een dikke MDF plaat er op en wat gewichten zodat ze een beetje rechter worden. :)

Het model begint wat op iets met vleugels te lijken
ik wacht nog even met mijn motorspant omdat ik de maten van deze motor niet weet
als ik hem er nu al inzet zal je net zien dat het beter was als de motorspant iets anders zou
zijn, tja wachten maar op de postbode
plakken 5.jpg

Laatst bewerkt:
Nou,.... heb ik weer, mijn motor ligt bij de douane, ik heb de papieren ingevuld, ze gaan morgen op de post.
Wie weet hoelang het duurt voordat ik het pakketje in huis heb ?

Nou,.... heb ik weer, mijn motor ligt bij de douane, ik heb de papieren ingevuld, ze gaan morgen op de post.
Wie weet hoelang het duurt voordat ik het pakketje in huis heb ?

Gebeurt bij andere mensen ook hoor .:D

Alleen ligt hij niet bij de douane , TNT klaart in en mag het meeste geld hebben (als je onder 150 € blijft en geen BTW moet betalen , BTW gaat naar de douane) .

Ik stuur vandaag ook zo,n papiertje op (met de paypal rekening)

Mvg Johan

Gebeurt bij andere mensen ook hoor .:D

Alleen ligt hij niet bij de douane , TNT klaart in en mag het meeste geld hebben (als je onder 150 € blijft en geen BTW moet betalen , BTW gaat naar de douane) .

Ik stuur vandaag ook zo,n papiertje op (met de paypal rekening)

Mvg Johan

Motor kost ongeveer 107 euro, wat denk je dat me dat gaat kosten ?
trouwens jij had van die koppelingen voor struts, kun je me misschien wat info daarover geven :) op een PB en ik moet er 4 stuks hebben ( voor een BIG Lift )

MBO verstuurt er niet meer " een paar "

Hat al aangevraagt.

De gabels met de verenclip krijg je bij Ebay.de

Ik ga het tegenstuk maken uit een boutje waar ik de kop van smaller maak.
En door de romp komt een strook messing zo als al eerder gedaan.

Mvg Johan

MBO verstuurt er niet meer " een paar "

Hat al aangevraagt.

De gabels met de verenclip krijg je bij Ebay.de

Ik ga het tegenstuk maken uit een boutje waar ik de kop van smaller maak.
En door de romp komt een strook messing zo als al eerder gedaan.

Mvg Johan

Graag een linkje Johan, ik kan het niet vinden.
Alvast bedankt.
Ton

Back