bouwverslag "lijkt op Big Lift"

Okee even een update 1 vleugel is bijna klaar, ook het het hoogteroer is ingedekt
kon het niet laten om even de onderdelen in elkaar te zetten.
De gehele vleugel is opnieuw ontworpen en de "oude" zit nu in een grijze opslagbak ( Kliko )
de remkleppen en de rolroeren waren een beetje fors, deze heb ik kleiner gemaakt alleen moet dan de hele vleugel opnieuw.
Ik wacht nog steeds op de motor, alleen de douane en/of TNT heeft niet veel haast met bezorgen, de motor blijkt al meer dan 10 dagen in nederland te zijn.

plakken 6.jpg

plakken 7.jpg

plakken 8.jpg

Laatst bewerkt:
Geweldig wat een mooi toestel, vooral de bestickering vindt ik mooi.
Heb je nog tips voor het bouwen, waar ik vooral op moet letten ?
Servo`s heb ik reeds besteld, er komen servo`s in digitaal, metalen tandwielen, en een trekkracht van 10 KG.
Ik hoop dat deze goed zijn voor de rolroeren, remkleppen, gas, hoogteroer en richtingroer.

Servo`s heb ik reeds besteld, er komen servo`s in digitaal, metalen tandwielen, en een trekkracht van 10 KG.
Ik hoop dat deze goed zijn voor de rolroeren, remkleppen, gas, hoogteroer en richtingroer.

In mijn eerste biglift zaten standaard 3kg servo,s
En in de zelf gebouwde Hitec 225BB

Dus zijn de jouwe wel genoeg.

Trouwens kan je met de frees ook stikkers plotten , frees er af , CNC-meshouder er op en een stevige glasplaat (oude salontafel) op de vakuum tafel.
Meshouder krijg je bij mijn vriend Cuki Messerhalter für CNC Maschinen

Mvg Johan

10 kg servo's heb je echt niet nodig.
ik heb er denk ik 3 of 5 kg in zitten. ook op de flaps.

dit is de big lift II. geheel dichte houten romp. qua gewicht niet kritisch. ik heb er een 23 cc supertiger op zitten en kan met 2 para's eronder makkelijk vliegen. dit is 3,6 kg extra. flaps een klein beetje bij zetten en hij gaat.
ik zou hem niet te licht maken. ik heb er 1 gehad die heel erg licht was en dat vond ik niet lekker vliegen. het is dan echt een dwarrelbak.

In mijn eerste biglift zaten standaard 3kg servo,s
En in de zelf gebouwde Hitec 225BB

Dus zijn de jouwe wel genoeg.

Trouwens kan je met de frees ook stikkers plotten , frees er af , CNC-meshouder er op en een stevige glasplaat (oude salontafel) op de vakuum tafel.
Meshouder krijg je bij mijn vriend Cuki Messerhalter für CNC Maschinen

Mvg Johan

weet ik maar ik vindt die meshouder zoooooo verschrikkellijk duur

Het landingsgestel is klaar deze is gemaakt van 5 mm verenstaal deze met acetyleen/ zuurstof heet gestookt en gebogen en afgesoldeerd met zilver.
motorspnt er in en de motor er even in gehangen, prop er even los voor.
zo in de serre lijkt hij wel lekker groot

plakken 10.jpg

plakken 11.jpg

Het landingsgestel is klaar deze is gemaakt van 5 mm verenstaal deze met acetyleen/ zuurstof heet gestookt en gebogen en afgesoldeerd met zilver.

Ohnee! Als je verenstaal verhit wordt het broos en breekt het eerder dan het buigt! (3x raden hoe ik dat weet...) Ik buig de boel liever koud rond een stukje staf of buis. Solderen met simpel hobbybrandertje en tin, eerst je verbindingen goed samenbinden met koperdraad.

Verder leuk bouwverslag, trouwens. ´t Blijft een heerlijk werkpaard, die kist.

Succes,

Hugo

Back