Bouwverslag: Lobster Boat

Ik ben er achter gekomen dat er ook ESC's zijn zonder achteruit (wel met rem....). Klopt het dat deze ESC geen achteruitfunctie heeft:
Sterker nog, de meeste regelaars op de markt zijn voor vliegtuigen en heli's ontworpen en hebben (dus) geen achteruit, zo ook de regelaar uit je link.

Als je erom gaat zoeken dan moet je 'forward/reverse' bij de zoekopdracht ingeven en kom je meestal bij auto regelaars en (watergekoelde) bootregelaars uit.

Deze kan het gemakkelijk doen (en de rem is uitschakelbaar), wél de programmeerkaart erbij nemen!
https://hobbyking.com/nl_nl/hobbyking-30a-boat-esc-3a-ubec.html

Groeten, Jan.

Vandaag ben ik begonnen met de opbouw. Ook is de motor en de schroefaf voorlopig geplaatst.

IMG_7071.JPG

IMG_7070.JPG

ziet er goed uit, als je niet te lang wacht kan de overschotjes er nog makkelijk afsnijden met een scherp mes.

Ik hoop wel dat je de werkplaats goed hebt verlucht tijdens het aanbrengen van de epoxy. Het is toch steeds beter hiermee buiten te gaan staan in openlucht om zo weinig mogelijk schadelijke dampen in te ademen.

Eerste epoxylaag zit er op.
Hmmm,

Als het mijn romp was geweest, dan had ik eerst de binnenkant van een paar stroken glasweefsel en epoxy voorzien, passend tussen de spanten, om de beplanking bij elkaar te houden en na het uitharden éérst de buitenkant wat gefatsoeneerd, vóór je daar een laag glasweefsel en epoxy overheen 'knoeit'...

Dat scheelt je een boel afwerken straks als de epoxy eenmaal is doorgehard.

Groeten, Jan.

Was misschien niet geheel onverstandig geweest eerst de romp goed stevig te krijgen alvorens de epoxy aan te brengen. In de vorige posts zie ik dat de beplanking her en der wel veel verspringt t.o.v elkaar. Beetje plamuur doet al wonderen. Uiteraard wel eerst de binnenkant voorzien van epoxy. Dan heb je een goede basis.

Back