Bouwverslag loodsboot Robbe: De Maris II

Misschien vinden jullie het ook wel leuk om te weten
wat voor elektronica ik er in ga leggen zie hier:

Het zender set van conrad (ik ben er erg tevreden over qua prijs/kwaliteit)

dsc02896s.jpg

De snelheidsregelaar(Robbe Rookie 20)

dsc03097.jpg

Gr. David

Hoi david,

Mooi zenderset voor prijs. Hoop datje veel plezier vna zal hebben. het is wel in de 40mhz band he;) anders kan je problemen krijgen met andere modelbouwers. Neem vooral de tijd voor je boot dan word die mooier en raffel je het niet af.

tim

hallo
nettjes gemaakt man
ik doe het je niet na denk ik
gr joost

Ook jij kunt het Joost mits je maar rustig bouwt, en nadenkt bij de stappen die je neemt, dan wordt het vanzelf netjes.

@Dave
Zender heb ik zelf ook liggen voor een ander projectje
Is zeker een leuk setje ook kwa prijs/kwaliteit

Zie uit naar je eerste resultaten voor de Pilot

heey,
je hebt in ieder genoeg servo's!
tuurlijk Joostt jij kan het ook!
het is idd een leuk zendertje, zeker voor de prijs (effe nagezocht:o)
@Tim, het is ook nog een 40MHz zender :)
gr. Jeroen

oke ik mag het van het winter probeerten van mij oude heer

dave12 rookie 20 goede keuse die HAD ik ook
gr joost

hier foto's van de bouw hoever ik nu ben:
kheb inmiddels de motor en de servo ingebouwd ik ben nu bezig de regelaar goed te programmeren enz.
zie foto's:
dsc03136n.jpg

hier de 2 schakelaartjes 1 voor de alles aan/uit en 1 voor de verlichting aan/uit

dsc03152zz.jpg

gr. David

Dat doe je netjes Dave. Alleen zal ik geen houtschroeven gebruiken in het plastic. Je kan je hier tijdens het werken in de boot aan bezeren.

Bart

Hoi david,

Ziet er netjes uit. Ga even langs een elektronica winkel in jouw buurt en vraag om glaszekering met houder. Als je bijvoorbeeld kortsluiting hebt of je motor vraagt te veel stroom slaat de zekering door en gaat niet je elektronica kapot(beveiliging eigenlijk) ik doe ditook altijd in mijn boten. Heb het een keer niet gedaan en ja hoor boot sloeg om en regelaartje 50 euries weg :rolleyes: Voor de rest heel mooi en ga zeker zo door en misschien word je wel een modelbouwer die beter is dan mij;)

@ jeroen,

haha oke bedankt:D

tim

Ik heb gisteren de accu voor mijn boot gekocht het is een:
NiMH 7,2 V racingpack 4000 mAh Tamiya
ik heb hem voor 36 euro (incl. verzending) gekocht bij conrad.

206031_BB_00_FB.EPS.jpg

gr. David

Dat doe je netjes Dave. Alleen zal ik geen houtschroeven gebruiken in het plastic. Je kan je hier tijdens het werken in de boot aan bezeren.

Bart

Bart, dat is een parker en daar zit een servo mee vast en wel zo opgesloten dat je daar niet met een pink tussen kan hoor !

Ziet er knap uit David, mooi overzichtelijk !

groeten, Brandaris

Dave, ik neem aan dat er een gebruiksaanwijzing bij zat, in het Engels, Duits en frans.
Er is vast wel iemand in jouw buurt die 'm kan uitleggen.

Als er geen gebruiksaawijzing bij zat:
ROBBE Modellsport sterreich
Vervolgens bij "suche" intikken Rookie 20.
Op de dan oppoppende pagina kan je de gebruiksaanwijzing downloaden.

Sorry, dat het een tijdje geleden is maar ik had nogal een druk weekje(van huiswerk enz.)

Het racingpack is binnen gekomen en ik ben er tevreden mee.
Maar hier dan toch nog een paar foto's:
Hier een foto van de elektronica vanaf de motor gezien:
dsc03201o.jpg

Hier een foto van "het bedieningspaneeltje"
Links is schakelaar aan uit alles(dus regelaar/accu/motor/servo)
Rechts is aan uit lampjes
Midden is de zekering

dsc03212q.jpg

Hier nog een foto de hele binnenkant van de boot
dsc03196u.jpg

hier nog een foto van de schroef(as) en roer
dsc03213.jpg

tot hiertoe de foto's.
Ik ga binnenkort een eerste testvaart (in het bad) maken om te kijken of alles ook in het water werkt.
Ik zal daarvan ook een filmpje hier plaatsen!!!

gr. David

Volgens mij moet je nog wel even een borgmoertje achter je schroef zetten, anders ligt hij er bij de eerste de beste keer achteruit slaan er af ;)

Volgens mij moet je nog wel even een borgmoertje achter je schroef zetten, anders ligt hij er bij de eerste de beste keer achteruit slaan er af ;)

Ik weet het niet zeker maar volgens mij zie ik er wel een net achter de schroef zitten of het is van de schroef zelf

ik weet niet zo goed wat jullie bedoelen,
maar aan het einde van de schroefas
(waar het schroefdraad zit) heb ik eerst een moertje
en dan de schroef erop gedaan
dus het "metaal kleurige" is gewoon een los moertje en hoort niet bij de schroef

gr. David

Prima werk, David. Ziet er netjes uit.
Het moertje achter de schroef wel goed tegen de schroef vastzetten.
En ik hoop dat je ook een paar reserve-zekeringen hebt?

Hoi david,

Doe je weer mooi. En geloof me die zekering gaat je hoop elende besparen. als je wel de goede waarde voor je zekering gebruikt:) veel bouwplezier.

tim

Back