Bouwverslag loodsboot Robbe: De Maris II

Dave,

Het is eigenlijks heel simpel, net zoals Ruben zegt [ youtube ](hier de code achter de = van de youtube link. In jouwn geval deze kFwVPdKpusI)[ /youtube ] en dan zonder de spaties.
Dan krijg je dus dit.
HTML:
[media=youtube]kFwVPdKpusI[/media]

Gr,

Wouter

Laatst bewerkt door een moderator:
Dave,

Het is eigenlijks heel simpel, net zoals Ruben zegt [ youtube ](hier de code achter de = van de youtube link. In jouwn geval deze kFwVPdKpusI)[ /youtube ] en dan zonder de spaties.
Dan krijg je dus dit.
HTML:
[media=youtube]kFwVPdKpusI[/media]

Gr,

Wouter[/QUOTE]

oké iedereen bedankt die mij het plaatsen van video's op het modelbouwforum geleerd heeft;)

GR. David

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een stukje verder...

Ik heb inmiddels ook het achterstuk van het dekhuis uitgesneden en gespoten:
dsc04625r.jpg

En ik ben verder gegaan met de mast:

dsc04622u.jpg

dsc04614y.jpg

en de radar:
dsc04629.jpg

Gr. David

foto's

De foto's in dit draadje stoppen bij mij bijna allemaal halverwege (of vroeger) bij het inladen (blijven half grijs). Hebben anderen dit ook, of moet ik dat bij mijzelf zoeken. Vreemd is wel dat ik dit niet bij andere draadjes heb, ook niet bij die met veel foto's.

Groet,

Ad Bakker

Hoi Ad , ik heb er geen last van, alle foto's krijg ik voor 100% in beeld !
ze zijn wel groot Qua MBs maar het pixel formaat is 640X480, misschien dat het daar aan ligt ???

groeten, Brandaris

ze zijn wel groot Qua MBs maar het pixel formaat is 640X480, misschien dat het daar aan ligt ???

Dag Brandaris,

Dat geldt inderdaad altijd, en bij een tijdelijk wat tragere verbinding zie je de foto's eerst op vol formaat obbouwen/verschijnen, waarna de forumsoftware ze tot 640 pixels terugbrengt. Maar alleen in dit draadje stopt het laden ergens halverwege de foto's, en dan kan je zien dat de browser ook klaar is met die pagina en verder niets meer doet/probeert. Bij alle andere draadjes gebeurt dat niet, ook die met véél foto's. Gek hè.

Groet,

Ad

Leuk

zit er bij die beslag zet dingen die perce nodig zijn:confused:

Niels
(die er aandenkt ook een Maris II te kopen)

Ja, eigenlijk wel, er zitten de lampjes bij(die kan je ook zelf wel kopen) maar ook: onderdelen van de mast enz. enz.

Super leuk dat je deze boot ook gaat bouwen!!!7

Gr. David

Dag Brandaris,

Dat geldt inderdaad altijd, en bij een tijdelijk wat tragere verbinding zie je de foto's eerst op vol formaat obbouwen/verschijnen, waarna de forumsoftware ze tot 640 pixels terugbrengt. Maar alleen in dit draadje stopt het laden ergens halverwege de foto's, en dan kan je zien dat de browser ook klaar is met die pagina en verder niets meer doet/probeert. Bij alle andere draadjes gebeurt dat niet, ook die met véél foto's. Gek hè.

Groet,

Ad

Sorry, moet ik ze voortaan kleiner maken??

Gr David

Sorry, moet ik ze voortaan kleiner maken??

Beste David, ik weet niet of je ze kleiner hebt gemaakt, maar nu krijg ik ze wel. Ik weet het ook niet wat de oorzaak is, want ik weet zeker dat ik andere draadjes met ook te grote foto's wel binnenkrijg, soms wel wat trager maar ze komen wel.
Ligt dus echt niet aan jou. Succes met de bouw, je bent goed bezig.

Groet,

Ad Bakker

zit er bij die beslag zet dingen die perce nodig zijn:confused:

Niels
(die er aandenkt ook een Maris II te kopen)

ha Niels

Om nog even op jouw vraag terug te komen, als je een eindje terug in mijn bouwverslag kijkt zie je nog een paar foto's van het doosje en de inhoud van het ''beslagsetpakket''.

Als je nog meer vragen heb moet je ze natuurlijk vragen hé?;)

Gr. David

david schreef:
Super leuk dat je deze boot ook gaat bouwen!!!7

hoho rustig aan ik moet wachten tot mijn budjet dit weer aan kan

Niels

Ik ben weer verder gegaan met het dekhuis, de ramen zijn nu klaar: (er moet wel af en toe nog wat geschuurd worden ;-))

dsc04748j.jpg

dsc04747n.jpg

dsc04743qf.jpg

Ik heb ook het gat voor het patrijs poortje uit geboord, maar er zat en slag in het boortje dus het was bepaald niet mooi rond:mad::mad: Maar goed ik heb het gat geplamuurd met super goed werkende plamuur(autoplamuur van albastine) en daarna gevijld/geschuurd zodat het weer goed paste:

dsc04751e.jpg

dsc04750c.jpg

Ik ben inmiddels de romp en het dek aan het schoon maken, omdat ik binnen kort dit alles in de grondverf ga zetten... maar er zitten nog resten
tape/plakband op het dek hoe kan ik die er het beste vanaf halen:confused:

Gr. David

Bootstandaard

Ik heb nog even van een fietsband een beschermlaagje op de bootstandaard gedaan, als extra beschermlaagje voor de boot:

dsc05020.jpg

dsc05019k.jpg

Gr. David

Het rubber van fietsbanden(binnenband) is niet UV-bestand, en gaat uitdrogen en afbrokkelen met de tijd... misschien beter op zoek gaan naar een andere soort rubber/textiel.

Back