bouwverslag mack (chassis)

hoi.
ik ben in maart 2008 begonnen met een mack graniete van bruder. ik heb daarvoor de trekker met trailer en jcb trekker erop. ik vind het heerlijk om te modelbouwen maar het is een vreselijk dure hobby. het is dan ook tegelijke tijd een sport om het zo goedkoop en tevens profesioneel en mooi te maken. zo bouw ik het op het originele chassis, ik probeer het zoveel mogenlijk in het chassis te maken zodat ik er andere kapen op kan zetten en nog veel meerdingen. hier komen wat fotos.

Ik wil er ook ooit een gaan maken alleen dan op een tamiya chassis, veel succes ermee en ik wacht op de foto´s ;)

hallo
er is hier ergens op t forum al iemand die een bruder heeft gemaakt,
ik dacht op een wedico chassis,ivm de breedte,
je zou de diameter van de wielen moeten vergelijken die van wedico/robbe zijn geloof ik even groot,
tamiya heeft te grote wielen,heb ik me laten vertellen,
als ik het fout heb hoor ik het graag van jullie,
maar ik hoop dat het je gaat lukken om de mackchassis te laten rijden,
mvg markioo

hallo markioo,
kijk eens op onze site daar rijd een mack origineel van bruder ( rijdend gemaakt op het bruder onderstel.
+ mijn Mack maar dan op een tamiya onderstel die staat hier al op het forum
zal even wat foto's zoeken van de bruder mack

BILD0020.jpg

dit is mijn Mack
en dit is de Mack op het bruder onderstel aan gedreven met een robbe achteras .

009.jpg

006.jpg

ha allemaal,
fij dat ik weet dat er ook iemand is die het opgelost heeft zoals ik het wil.
dan weet ik namenlijk dat het wel kan.
ik doe warschijnlijk wel het differentieel bij de achterste as. anders heb ik maar 1 cm voor de cardanas.
kan dst trouwens of is dat niet slim om het differentieel op de achterste as te leggen.

gr Jan Willem

Laatst bewerkt:
met het differentieel op de achterste as plaatsen bedoel je wrs 1 as met aandrijving?

En dit kan perfect hoor,bij bovenstaande worden gewoon de 2 assen aangedreven
maar is niet noodzakelijk,indien je nu vb. een zwaardere last ga trekken kan dit geen kwaad van 2 aangedreven assen te hebben voor een betere grip...en dit zou je alsnog later kunnen
oplossen door een extra aangedreven as tussen te plaatsen

ja ik ga 1 as aandrijven.
ik heb er nog overna gedacht, want als je hem op , de achteras gooit dan kan je geen lift as meer maken tenzij je natuurlijk twee assen aandrijft. maar dan heb je het zelfde brobleem dat de cardan maar 1 cm kan zijn. dus ga ik het mischien ook wel op de voorste as doen.

waar kan ik een URL vandaan halen?
kan dat met www.webshots.com of niet

mvg JAn WIllem

Laatst bewerkt:
dit is mijn accu
een NiMe van Conrad enegie
imag3828vj3.jpg

de snelheids regelaar en de 3 kanaals ontvanger van modelcraft
imag3862po1.jpg

mij 3 kanaals afstands bediening van modelcraft
imag3865vb0.jpg

de baterij box en ontvanger heb ik in de tank en de kist past precies:d
hier de ontvanger en de schakelkabel in dekist.
het kristal kan ik er zo uit halen
imag3721im9.jpg

hier de batterij box in de tank
imag3722ps3.jpg

er volgen meer foto's
gr Jan Willem

nu de cabiene er af.
dit is mijn zelf gebouwde voor as, ik ga hem nog verbeteren met een aluminium u-profiel. jammer genoeg was al snel mijn servo kabel kapot. ik weet nog niet wat ik ermee ga doen.
imag3904mc7.jpg

hier zit de moter op zn plaats, ik moet aleen de bedrading nog netjes weg werken
imag3902hk6.jpg

oh ja ik heb een schommelas voor bij de voor as gemaakt.
hoef ik geen vering te gebruiken
imag3906pi2.jpg

nog een
imag3907lw9.jpg

gr Jan Willem

hallo allemaal.
ik heb een vraag en die luid:
kan ik mijn servo mee spuiten?
ik heb namenlijk een zwart glimmend chassis en dat wil ik maat zwart spuiten samen met de hout/alaminium vooras. moet ik daarvoor de servo eruit halen of kan ik hem gewoon meespuiten zonder schade?

gr Jan Willem

Laatst bewerkt:
hmm zolang je openingen van de servo *boven bij het wieltje* afsluit kan het geen kwaad.

ok dank je
dit is mijn nieuwe schermafbeelding van mij => dordrechter spagettilord

ik wil waarschijlijk ook ooit een torpedo kap op mijn chassis te gaan maken. ik ben nu al bezig met een DAF TROPCO.

de Nederlandse leger truck om tanks en andere zware voertuigen te vervoeren. ik wil de 7 assige trailer om er mischien ook de tamiya Leopart 2A6 tank op te zetten.
full

wie weet er nog een goedkoop en goed differentieel?
ik moet alleen nog een cardan en een differentieel. de cardan kan ik eventueel zelf maken. ik kan het differentieel ook zelf maken maar daar heb ik tandwielen voor nodig. ik heb al gekeken voor mekano tandwielen maar die zijn moeilijk verkrijg baar en er zit dan geen "huis" bij om de drie conis tandwielen bij elkaar te houden. is er mischien niet zon setje van robbe ofzoiets?

gr Jan Willem

Laatst bewerkt door een moderator:
dag allemaal
ik heb de moter nu draaiend en de servo doet het ook
ik dacht daat de accu kapot was. ik had hem 10 dagen opgeladen entoen deet hij het goed.
devolgende dag gebeurde e niets meer. wat bleek: ik had de accu er de hele dag ingelaen. daar loop je tegenaan als beginner
soms flipt de servo een beetje
dan slaat hij heel ver uit of staat hij opeens zo gecentert /-u-/
(de /=wiel) maar daar vind ik wel wat op

ik ga denk ik een keer naar een robbe winkel voor een differentieel
wie weet er een in de buurt van Apeldoorn?
(niet dordrecht dus, ben ik alleen geboren)

gr Jan Willem

hallo
kijk eens bij hobma in elst,das vlakbij arnhem,
okay is een stukkie rijden,maar zeer zeker de moeite waard,
je kan ook 15 en 16 nov naar zwolle beurs gaan,
en daar info vragen bij de clubs en wie weet ligt er wel een 2e hands diff te koop of wat je kan gebruiken,
mvg markioo

dank je ik zal kijken.
15 nov moet ik wel naar de opendag van het MBO maar hopelijk is dat niet de hele dag.

bij hobma was een differentieel iets van €40, best goedkoop dus. dat staat mij wel aan.

gr Jan Willem

dag allemaal
de opendag van het MBO is maandag avond
dus kan ik vrijdag na het werken naar de beurs.
is dat trouwens de zelfde als die beurs die aan allerlij lantarenpalen staat met zo'n
F-16 in deijselhallen? als mn vader trug uit spanje is gi ik er dan mischien heen

ik ga ben aan de verlichting begonnen
ik heb de tekening al klaar.
ik heb hoofdlampen en sier verlichting, achterlampen en achteruit rijlicht.
nu zou ik wel willen weten of je ook rem lichten kan maken.
weet iemand dat?

gr JAn Willem

Back