Bouwverslag Medicine Man

Begrijp ik dat je de vorige ribben gewoon stuk voor stuk gesneden hebt? Ik heb de ribben altijd met een ribmal gemaakt. Dus wortelmal, en tipmal maken, daar balsa tussen schroeven en schuren maar! Alle ribben perfect in vorm!

Ben benieuwd naar je resultaat.

Laatst bewerkt:
Ribmal is klaar. rib 14 en 15 zul je wel moeten snijden aangezien deze teveel verjongen .
Nu nog een klein vraagje ,de ribben zijn van 1.5mm balsa of 2mm balsa?
als ze van 2mm balsa zijn zoek ik nog even wat langere boutjes er bij .

100_1315.jpg

Ribmal is klaar. rib 14 en 15 zul je wel moeten snijden aangezien deze teveel verjongen .
Nu nog een klein vraagje ,de ribben zijn van 1.5mm balsa of 2mm balsa?
als ze van 2mm balsa zijn zoek ik nog even wat langere boutjes er bij .

100_1315.jpg

Bedankt Serge, Super! Oke die ribbetjes moeten goed gaan. Ehm de ribben zijn van 1,5 mm balsa. Erg bedankt!

Serge, alleen even een vraagje. Rib 1 is smaller dan rib 2 omdat rib 1 moet worden ingedekt. Klopt dat dan wel met het schuren?

Arjan wanneer kan ik het hout en de mal ophalen?

Serge, ik snap het nog niet helemaal, maar vraag Arjan wel even. Bedankt voor de mal!

De bouw gaat weer beginnen. Vandaag wat hout van Arjan gekregen. Bedankt! Het gaat veel beter en rustiger! Vandaag rustig de achterliggers gesneden en de dwarsliggers. Toen ben ik gestopt en heb ik besloten dat ik morgen weer verder zal gaan. Serge, erg bedankt voor de schuurmalletje. Maar hij klopt toch niet helemaal. Dus het wordt weer ribje voor ribje. Rib 2 is namelijk groter en langer dan rib 1.

Haha, Arjan zoveel is der nog niet gedaan. Heb de achterlijst (de 2 delen) aan elkaar gelijmd. Moet nu de delen W2 uitsnijden. Zodra ik die heb uitgesneden ga ik beginnen aan de ribben. Ga wel met een schuurmal werken. Serge mag ik vragen wat voor hout je daarvoor hebt gebruikt? Ik moet namelijk dan even een mal maken van rib 2. Rib 1, 14,15 ga ik gewoon met de hand uitsnijden. Moet goedkomen :)

Heb vandaag eigenlijk niets er aan gedaan. Ben even lekker met mn broertje en de dädalus wezen vliegen in Oxe. En Arjan ik kan gooi hem tegenwoordig zelf ;) Eerst begreep ik niet echt dat mensen het hoogstarten zwaar vonden. Maar heb heb vandaag zelf ervaren. Elke keer de lijn weer ophalen. Maar het zwaarste was nog wel elke keer het vliegtuig strak te trekken. Na een tijdje voel je dat wel in je arm. :p

[media=youtube]dmunA4aG41k[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
4mm vliegtuig multiplex .
Ben ik dan zo abuis geweest dat ik rib 1 verkeerd bekeken heb ?
Dit materiaal gebruik ik altijd voor mijn schuurmallen en motorschotjes .
Het materiaal is zo stevig dat je er schroefdraad in kunt tappen .

@Japie.G

Bedankt haha! Ik heb vandaag weer gevlogen :)

Vanavond ga ik even wat dingen weer uitsnijden en lijmen voor m'n medicine man.

Serge, waar kan ik dat vliegtuigmultiplex kopen? En met wat voor zaag heb je het gesneden.

Back