Bouwverslag Mercantic

Ik ga nu als mijn eerste boot aan de mercantic beginnen. (zoals sommige van jullie misschien al weten)
De romp heb ik al binnen (kant en klare)
Op de rest moet ik nog zeker 2 weken wachten maar hiet zijn al vast wat foto's van de romp. ;)
achterkantk.jpg

geheel.jpg

voorkant1.jpg

voorkant2.jpg

hoi willem

ik zou is in me kasten kijken of ik de tekenningen er van kan vinden.

als ik ze heb gevonden laat ik het je wel weten.

gr willem

Ok maar ik heb geen email van je ontvangen kreeft :confused:
Ik zal je een PB sturen met daarin mijn email voor het geval je hem fout hebt doorgekregen.

M'n spullen zullen er nu bijna zijn want ik wacht al een week.
Nou moet ik nog wel accu's aan gaan schaffen.
Ik weet alleen niet welk voltage ik het best kan gebruiken om op te varen.
Ik heb deze motor:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=244478
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=244477

De regelaar die ik heb kan t/m 12V aan.
Het is een vrachtschip van 96CM lang en er zit 1 motor in.

Ik wil lang kunnen varen met niet al te dure accu's (dus waarschijnlijk loodaccu's)
Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen?

hallo

Gem. stroomverbruik: 1.6 A
Afgiftevermogen: 13 W
Max. draaimoment: 26 N mm
Efficiëntie: 68 %
Onbelast toerental: 5700 omw/min
Nullast-stroom: 0.25 A
Nominale spanning: 12 V/DC
Type: SP 3657-50
Voedingsspanning: 6 - 24 V/DC
Belast toerental: 4800 omw/min
Gewicht: 224 g

wat zou nominale spanning 12 volt betekenen ?????
deze motor kan van 6 tot 24 volt aan maar ik denk dat 24 volt een beetje veel van het goede is dus 12 volt zal wel lekker lopen en dan zal je een 2400 rpm hebben

groetjes raf

Hallo,

Ik heb deze motoren zelf ook, en kan zeggen, ik ben er zeer tevreden over.
In een duwboot van mij met twee 40mm drieblads schroeven in straalbuizen heb ik een trekkracht van meer dan één kilo.
Deze motoren draaien op 12V en maken ongeveer 5000 rpm. Ik weet niet of deze motor ook geschikt zal zijn voor jou schroefdiameter.
Maar voor 40mm schroeven kan ik ze van harte aanraden. Ik wil als ik terug ben van vakantie gaan testen wat ze aankunnen,
maar ik verwacht dat dit niet veel meer zal zijn dan 40mm. Aangezien de motor maar een diameter van 38mm bij een lengte van 57mm heeft.

Bart

Hallo,

Ik heb deze motoren zelf ook, en kan zeggen, ik ben er zeer tevreden over.
In een duwboot van mij met twee 40mm drieblads schroeven in straalbuizen heb ik een trekkracht van meer dan één kilo.
Deze motoren draaien op 12V en maken ongeveer 5000 rpm. Ik weet niet of deze motor ook geschikt zal zijn voor jou schroefdiameter.
Maar voor 40mm schroeven kan ik ze van harte aanraden. Ik wil als ik terug ben van vakantie gaan testen wat ze aankunnen,
maar ik verwacht dat dit niet veel meer zal zijn dan 40mm. Aangezien de motor maar een diameter van 38mm bij een lengte van 57mm heeft.

Bart

Dan is het toch prachtig dat de schroef die ik heb besteld 40mm is. ^^

Ik heb EINDELIJK heel mijn spullen uit duitsland. :D
Dat werd onderhand wel tijd.
Nu moet ik alleen nog bij conrad de motor schroefas loodaccu en ontvangersaccu kopen.
Van de loodaccu heeft mijn vader een lader alleen nu vraag ik me af hoe moet ik die afstandsbediening ooit op gaan laden?
Weet iemand wat ik daarvoor moet kopen? (Het liefst een link naar conrad)

Ik heb EINDELIJK heel mijn spullen uit duitsland. :D
Dat werd onderhand wel tijd.
Nu moet ik alleen nog bij conrad de motor schroefas loodaccu en ontvangersaccu kopen.
Van de loodaccu heeft mijn vader een lader alleen nu vraag ik me af hoe moet ik die afstandsbediening ooit op gaan laden?
Weet iemand wat ik daarvoor moet kopen? (Het liefst een link naar conrad)

Zoiets bijvoorbeeld.
Alleen zou je moeten kijken of deze geschikt is voor jouw lader.

VrGr,

Theo

rare lui, die van C*****. Of je nou een direct link gebruikt of de lijstverwijzing gebruikt, hij werkt een keer en daarna niet meer.

Anyway, het bestelnummer staat erbij, daarmee heb je hem toch makkelijk te pakken denk ik.

VrGr,

Theo

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt Theo. :D
Maar ik zie aan het einde een rood en zwart draadje waar zou ik deze in moeten stoppen wil ik de afstandbediening laden?
Ik had namelijk verwacht dat zo'n lader via het stopcontact gaat maar als het een andere manier is vindt ik het ook goed, moet alleen wel weten wat ik moet doen. ^^

Back