Bouwverslag Miles M5 Sparrowhawk, KLAAR!

  • Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
hezik zei:
En dat heb je met een kwastje gedaan?!

Yep.
Omdat ik niet weet hoe een fineliner zich houdt en ook (nog) geen plannen heb om de boel in de blanke lak te zetten, heb ik het zekere maar voor het onzekere genomen en alles met een penseeltje en dezelfde enamel gedaan.
 
Opnieuw een kleine update.
Hoewel hij nu op de gashandel na klaar is, nog even een paar dagen terug met de laatste werkzaamheden aan de piloot.

Van balsa een paar handen gesneden
piloot12.jpg


En zo ziet ie eruit, 20 gram schoon aan de haak - die heeft geen Sonja Bakker nodig :wink: .
piloot13.jpg
 
Heyyyy Wout !

Leuk je vandaag ontmoet te hebben.......met de rest van de forummers die aanwezig waren vandaag.

Hoe heb je dat pakkie van de piloot gemaakt....of heeft je vrouw/vriendin dat gemaakt :| :)
 
Wouter maakt promptie!!!!!!

Van kunstschilder naar beeldhouwer :lol: :lol:

Echt toppie!!!!!!

Han.
 
Dat is echt een plaatje!!!!
en nu kan je ook zien hoe klein die insigne is
 
Ik heb hem gezien in Oss......mooie kist !
En ook die "smutzigkeit" op de stiknaden zijn in het echt prima ! :D

En Wouter maar niet vertellen dat op Oss zijn eerste vlucht na de aanpassingen gemaakt werd....hmmmm...slim ! ;)

Super Wouter !
 
Van balsa een paar handen gesneden
Gouden handjes! :P (en die van balsa ook). :wink:

Eigenlijk een van de mooiste modellen van de meeting, qua 'zuiverheid' van bouwuitvoering. :thumbsup:

En dat vliegt dan natuurlijk ook perfect. :)


jan.
 
Hij is klaar! :D
Vrijdagavond laat voor de schaalmeeting nog de 'sponning' van het windscherm geverfd en de kist uitgebalanceerd, zodat die in vol ornaat naar de schaalmeeting mee kon.

Hierbij het resultaat:

full

full

full

full

full

full


Toen de re-maiden. Toch altijd weer spannend.
Met het oplettende oog van Ton als helper werd de eerste vlucht gemaakt.

full

full


Eitje, geen trimcorrecties nodig en vliegt en stuurt als op rails.
Alleen bij flaps-uit was een beetje down nodig, maar dat heb ik er na de eerste vlucht bijgemixed.
Verder moet ik ook nog leren beter mijn richtingsroer te gebruiken, m.n. bij de start. Omdat ik geen zijwaartsstelling van de motor heb toegepast, heeft ie de neiging om naar links af te buigen.

Nu alleen nog flink oefenen om ook nog scale-like te vliegen (en nog een gashandel maken).

 
Laatst bewerkt:
hallo WV

mooi.....zeeeeer mooi 8O 8O 8O


kan je mischien ook eens de voornaamste gegevens en berekeningen vermelden in dit draadje??

zoals:

kistgegevens: lengte, wingspan, vleugel oppervlak, vleugelbelasting....

motor gegevens: (merk, type, motorvermogen ,max. stroom)

propgegevens: diameter, spoed, trust, nodig vermogen....
kruis en stall snelheid, snelheidsbereik
toegepaste vuistregels...

en misschien ook de berekening van de motor en prop?

ik ben ook bezig met mijn bouwverslag aan het schrijven van de Swordfish....
de berekening van kist, motor en prop, snelheden ed zal ik bij mijn bouwverslag steken...


vriendelijke groeten

steffe
 
Back
Top