Bouwverslag "Mini Piper" van Graupner

De vraag was:

"heb je daar een plan van".

Het antwoord was:

"Ja".

Wat is daar mis mee? Het is een antwoord, naar waarheid, op op een gestelde vraag.

@NPS
Zeg ik soms iets negatiefs over je antwoord? Neen..
Niels zijn vraag was inderdaad "Heb je daar een plan van". Maar jij en ik en veel mensen weten heus dat, volgens mij toch, niels geïnteresseerd is in je plannen.
Daarom kon je misschien na je nogal 'droge' ja zetten: Ben je dan geïnteresseerd niels?
Zoiets

Jan

Kijk Jantjedebouwer, laten we het er op houden dat als er iets tussen twee personen wordt geregeld, dat dit niet via het openbare forum hoeft te verlopen. Dat kan ook via PM.

Maiden :)

Hallo,

2 dagen geleden de maiden gedaan :
'S morgens nog eens gekijken of alles werkte en alles goed vast zat en tot de vaststelling gekomen dan het CG veel te ver naar achteren ligt. Bij gebrek aan lood, heb ik 2x2 euro (16gram) op de neus geplakt. Dit was nog niet genoeg(te zien in het filmpje)
Maar toch maar eens gaan proberen :p
Dus om 11u30 's morgens bij -5° naar het parkje hier in de buurt gegaan.
Eerst nog even alles gecheckt en off we go !
Daar het CG nog te ver naar achteren lag pompte de piper en was hij wat moeilijk te besturen, maar het ging :p
Juist na dat ik de landing inzette vloog ik letterlijk tussen de takken door van een boom...heb ik daar even geluk gehad.
De landing was niet goed, het gras was lang en bevroren en ik kwam net niet vlak genoeg aangevlogen => neus het gras in :p Het enige dat de piper eraan overgehouden heb waren een paar groene streepjes op de neus.

Dan heb ik nog een kort vluchtje gemaakt en deze is wat minder goed afgelopen :p(staat niet op film) : Ik vloog een toertje rond in het park en wou landen, maar ik kwam een beetje scheef aan en de vleugeltip raakte de grond. De vleugelbevestiging was een beetje gescheurd, maar met wat epoxy zat het weer muurvast.. Niets aan de hand dus :p

'S middags maar met een vriend en tevens ervaren vlieger naar een groter veldje geweest.
Met de ontvanger vanvoor(4 euro was eraf) lag het CG wel goed...
Bij de eerste landing rolde er 1 wieltje af, geen van beiden had een imbusje mee om het er weer op te draaien, dan maar zo op gestoken. Dit zat blijkbaar toch niet zo goed vast als we wel dachten :p Bij een bocht zagen we het wieltje ervan vallen.. nooit meer terug gevonden.
Ondanks er maar 1 wiel meer aanhing hebben we toch mooie vluchtjes gemaakt.

Hier het filmpje
Voor de versie in betere kwaliteit moet je even doorklikken naar de youtubepagina..

grts

niels

Laatst bewerkt door een moderator:
Back