Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Bij mijn andere motorzwevers plak ik er wat tape op maar in dit geval heb ik een vervangbare nose cone gemaakt om de Mini-Q ook als pure zwever te gebruiken.
Om de motorschot te behouden, heb ik de insteekrand van de meegeleverde nose cone ingekort. Een klein randje van een 0.5mm overgelaten op om het op zijn plek te houden. Ik hoop dat het stand houdt bij wat mindere landingen.
Opgerold strookje lood in de nose cone zo uitgekiend dat net goed balanceert met de lichtste accu helemaal vooraan. Lood is vastgezet met een lijmpistool. Verder wordt het vastgedraaid met een ruim bemeten zelftapper.
Zonder motor kan de ESC ook weg. Omdat er high-voltage servo’s in zitten, kan ik in deze configuratie 2S LiFe of Lipo accu’s direct gebruiken.
Met een 500mAh Lipo is het totaalgewicht van 360 (met motor) naar 320 gram gegaan. 12% minder vleugelbelasting kan best handig zijn met wat minder wind. Met 700mAh LiFe komt er 11 gram bij. Als ik echt veel ballast nodig heb, heb ik er zelfs een 1700mAh Lipo voor liggen.
Nee, helaas nog niet mee gevlogen, 2020 was op vele fronten geen goed jaar. Maar, onlangs mijn registratie gedaan dus geen smoesjes meer, we gaan het allemaal inhalen.