Bouwverslag MR Aerodesign Pilatus PC-6 Turbo Porter

7db4d13cc0bc1f37f0aa21839366ec0b.jpg

04d78d03b341e1b7b9e0faabc45e5b5f.jpg

Verder ook nog Rob zijn motorsteun gemonteerd en de cowling passend gemaakt.

Het zwaartepunt in deze configuratie ligt ietsje achter het gewenste punt. Achteraan komt er niet echt veel materiaal bij dus de lipo's gaan mooi centraal in de romp kunnen!

Prachtig! Op een of andere manier stuurt MBF helaas niet altijd notificaties terwijl ik toch op de thread geabonneerd ben. Mooi te zien hoe ver je nu al bent.

Bevat de kit aanwijzingen over montage accus / besturing e.d. of is dat volledig naar eigen inzicht?

Bedankt Rob, leuk dat jij hem mooi vind zo zonder de Red Bull stickers! :-)

Neen, niets van aanwijzingen daar omtrent, dat is eigen R&D!

Haha.. het is een mooie kist en hij is strak bespannen, dus dat sowieso! Maar met de volledige livery zal ie vast helemaal een plaatje zijn!

Veel lijnvluchten in verband met de vakantiedagen en geen tijd om verder te bouwen ?
Mis je verdere vorderingen wel !

acbbb20caa6ba3445f17d529861a3d1e.jpg

Tot zo ver de stand van zaken:
Windshield fout uitgesneden (ondersteboven) dus nieuwe moeten bestellen. Die zou volgende week binnen moeten komen. Kwam goed uit want de fabrikant was de valse motor uitlaten vergeten toevoegen aan de kit.
Cowling gespoten maar de verf is niet 100% gelijk aan de folie. Is iets donkerder...

Wat statische run-ups gedaan maar nog niet volle gas durven geven. Voorlopig al >3000watt gemeten. De weegschaal wist me te vertellen dat het totaal gewicht rond de 10kg zal zitten. Een pak minder dus dan voorzien door de fabrikant. De folie en e-setup bewijzen dus hun nut!

Leuk project, hou er wel rekening mee dat de naam Red Bull beschermt is en niet zo maar mag worden gebruikt.
Ik denk dat je beter even kunt checken hoe of wat voordat er problemen ontstaan.
Succes verder.

Back