bouwverslag ms Anmares 1:50

heey kapitein,,

daar heb ik ook al aan zitten denken. of nog een andere optie zoals stephan het in de emulator heb zitten een houten bak erover heen maken met een bolling aan de bovenkant.

maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!

van de week mijn kopschroef nog eens getest in bad, maar laat het voorlopig zoals het is. want geladen met meer ballast werkt het een stuk sneller alleen kan ik dan in heel erg rustig water varen.

alleen gister de stuurhut eraf gevaren, nou ja niet schrikken hoor.
heb zelf de hamer er door gehaald. was niet blij met het resultaat kon mooier. en wil de boven bouw los van de kuip hebben. dit in verband met werken aan de binnen brug dek enz met schilderen kon ik er niet meer bij en nu weer wel. alleen had ik de oude stuurhut zo vast gelijmt dat ie niet meer te redden was.

maar goed foto's volgen als het weer wat verder opgeknapt is.

kleine update

Kleine update van het hele gebeuren, ik werk rustig verder in de vrije uurtjes of als we liggen te laden of lossen.
Zo ben ik weer wat verder gegaan met het lakken van het scheepje.
maar dat valt mij nog vies tegen met van die kleine penseeltjes, in het echie plakken we nog wel eens wat af, maar op van die kleine stukjes wordt dat een beetje moeilijk dus vraag ik mij af hoe jullie dat doen??

Verder zitten er nu overal ramen in en heeft de stuurhut een nieuwe bovenbouw gekregen.
De oude was niet naar mijn zin en daarvan konden de deuren open maar dat sloot niet netjes aan omdat het te klein is.

bij de nieuwe heb ik gekozen om de deuren vast in het kozijn te laten en zo ook meer stevigheid te krijgen.

verlichting is ook aangesloten, en dat bestaat tot nu toe uit navigatie verlichting en een paar lampjes in de woning en stuurhut.
De foto hiervan volgt nog is mooier om in de donker te maken.

Hier nog een paar foto's
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk he dat priegelen met een kwastje, en vooral zorgen dat je alleen raakt wat je wil raken haha.

Het is je in ieder geval goed gelukt, ziet er mooi uit :)

heey stephan,

jaa heel erg leuk dat gepriegel, maar het valt niet altijd mee hoor vind ik.
maar ik doe me best. en bedankt voor je compliment.

hoe staat het met jou met het bouwen????

groetjes mario

Mijn bouwen gaat weer op gang,

Van de week veel aan de Waterlady gedaan. Ook zijn mijn schroefassen eindelijk aangekomen voor mijn schip. (Daar heb ik gister de roerkoningen van ingebouwd trouwens) En kan dus ook verder met het inbouwen van de assen. Daar was het wachten op namelijk, daar kan ik nu nog goed bij..

Kortom gaat weer lekker, het weer laat het nu ook toe om door te bouwen.

ja, ik zag het dat je aan de waterlady aan het bouwen was begint er echt netjes uit te zien.
En dat is mooi dat je met je schip nu ook verder kan.
ik ben met de mijne ook weer verder aan het gaan, heb de laatste bolders er net op gezet en nog beetje aan het lakken.
en nu ben ik een poging aan het wagen voor de autokraan maar daar heb ik iets moois op gevonden, had nog een oude antenne te liggen met zoon soort scharnierpunt en dat lijkt heel veel op dat van een autokraan.

bouwse en ik ga het volgen wat je verder doet.

groetjes

Dankje,

Een dezer dagen zal ik de Jo-Sie ook updaten :)

Wat betreft je aankleding,

De cilinder van je autokraan he, kijk eens bij oude speelgoed kraantjes, bulldozers ed. soms komt het net zo uit dat het nog klopt.

Ik moet ook nog steeds een cilinder onder de autogiek hebben, maar door de verbouwing van het achterschip ben ik m'n mooie plekje kwijt voor de autokraan...

Speelgoed bewijst mij ook best wel vaak diensten wat onderdelen betreft...

autokraan

heej Klaas en Stephan,

me oude speelgoeddoos gaf indd uitkomst vond er een heel oud shoveltje met twee cillinders dus die er af gesloopt, en het resultaat daarvan mag je bekijken op de foto's.

verder is de kraan helemaal van messing en is me niet tegen gevallen.
ook staat er al een vlaggen mastje achterop en alvast een paar wrijfhoutjes opgehangen.

nog ff en we kunnen te water alleen wanneer de echte doop is geen idee;)

de eerste foto is een beetje wazig maar kreeg het triangel van de auto kraan er niet beter op.

full

full

full

weer wat verder richting finish!!

van de week weer lekker aan het klussen geweest.

luiken liggen erop wat kleine details gemaakt zoals blauw bord, lijnen in mast, vlag ijkmerken.
en nog lekker een poosje aan het varen geweest in het ruim van de Ariane, nu met iets meer ballast onder de vloer in het ruim waardoor de Anmares een stuk stabieler ligt.

verder mogen jullie het allemaal op de foto's bekijken.

full

full

full

full

@ stephan en setsunakaede,

is indd een leuke locatie heb het al meerdere keren gedaan en dan heb je niet zo veel golven als buitenboord plus dat ik het hele ruim vol kan zetten heb ik 800 m2 vaarlocatie ideaal zeg maar, alleen in en uit het ruim is ff beetje klimmen. maar ben nu een draag koffer aan het maken dat ik hem ook makkelijker in de auto mee kan nemen en ook naar beneden.

groetjes mario

Back