bouwverslag ms Anmares 1:50

heey medebouwers
bedankt voor jullie reacties
@ Haasje de boegschroef werkt wel alleen zou ik bij een volgend project een grotere bouwen zodat het en gemakkelijker bouwd en je een beter rooster kan maken, het mijne is voor het mooie iets te klein, maar het werkt goed. zeker omdat ik de schroef achterste voren heb gezet is de zuigkracht enorm.
en ijsselmeer is groot genoeg om iets te doen heh;)

@ Stephan
stuurhut is nog los de bovenbouw, die ik overnieuw gaat maken want bij het bouwen te krom getrokken. de brug, woning en roef onder de brug is een geheel die ik eraf kan halen om erbij te komen als ik in de machinekamer moet zijn.

@ Sieb g4 heb ik bij de plaatselijke hobbyzaak in Veenendaal gekocht bij Q

mvg Mario

wintertijd

heerlijk die winter,
weinig varen omdat er weinig werk is, dan lang aan het laden lossen zijn.
of te wel veel heel veel tijd om lekker te bouwen aan het scheepie.

het is al een tijdje geleden dat ik gepost heb dus de foto's zullen niet liegen dat er niets gebeurt is, vooral veel kleur op gekomen en verder gegaan met het verfijnen van de den en woning, mast voorschip is al klaar en radarmast achterschip is in de maak.
ankerlier gemaakt en kluisgaten voor de ankers erin gezet. begin gemaakt met de bolders en details zoals potdeksel. zelfs me fillipijnse matroos de liefde voor het vak bijgebracht, die is begonnen met wrijfhoutjes te maken en voor de noodgevallen een bijboot inclusief paddels.

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
updatje

weer wat gebeurt aan het scheepje.​
er is een woning voorschip gemaakt, radarmast achterop gemaakt en wat schilderwerk en weer een testvaartje gemaakt vlakbij roeselare waar we van het weekend liggen. gister dagje naar Goes geweest naar de modelbouwbeurs, was het geweldig!!

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zit best gang in, als je hem even los laat. Wel wat veel geluid van de motor. Zit er een vertraging tussen schroefas en motoras?

zit indd heel veel gang in, stationair loopt ie beetje in verhouding het mooiste. er zit geen vertraging tussen, het is mijn eerste scheepie en had er nog niet zo veel verstand van vandaar ook een beetje het lawaai. maar dat vind ik niet zo heel erg. in de echte variant staat ook nog een lawaai machientje oude Deutz dusja.

Als je het niet erg vindt, of zelfs prettig vindt, gewoon zo laten. Maar het klinkt alsof er iets niet goed uitgelijnd is, en dan kan het zijn dat je motor ook meer verbruikt, en sneller warm zal lopen.

jah ik heb er wel een cardan koppeling tussen zitten dus het is niet star ofzo.
en warm worden doet hij ook niet. maar ik geef geen garantie dat het 100 procent recht is allemaal. bij volgende projecten de opgedane ervaring beter gebruiken. maar wel bedankt voor de reacties ;)

eej Stephan,

ja ik vond het ook leuk om je een keer te ontmoeten en nog wat ervaring uit te wisselen. en om te weten wie er achter die berichtjes en bouwverslagen zit.
was het zondag ook nog zo druk?

groetjes mario

Inderdaad dan hebben we een beeld bij de personen.

Na 1 uur werd het even wat drukker. Maar was goed te doen haha, had nog even tijd om ook van andere modellen te genieten

Heej Mario

Ik volg je bouwverslag steeds wanneer je iets post. En ik vind het schip er goed uitzien.
Alleen als ik je filmpje kijkt op youtube lijkt me je kopschroef niet egt te werken..?? Klopt dat of ging er iets fout?

antwoord

heey kapitein,

sorry voor het late antwoord maar heb al een tijdje niets gepost. bouwen gaat momenteel niet zo snel alleen wat geschildert.

maar de kopschroef werkt wel alleen het probleem is dat is hem vacuum moet laat zuigen voor hij pakt en dan werkt het wel. en het sturen gaat nog niet zo goed rooster draait eigelijk te snel en dan weet je niet waar hij staat dus daar ga ik nog aan werken. maar leuk dat je het zo volgt.

groetjes mario

hoogte??

heey Brecht

bedankt voor je complimenten,

de maten van mijn schip zijn 126 cm lang bij 13,2 breedt
en hoogte van de zij is ong 6 cm wat heel weinig is om buiten boord mee te varen. maar dat komt omdat het schip geheel op schaal gemaakt is 1:50 en daar had ik alles letterlijk mee gemaakt. maar denk dat dit schip alleen op heel rustig water zal varen en voor de rest meer als show model is.

groetjes mario

Heej mario,

Oke, maar is het geen optie om in de midden van je 15mm buis een ontluchting te creëren zodat je sneller je lucht kwijt bent in het systeem. is namelijk in het echt ook zo.
groet

Back