Bouwverslag MS Midsland Rederij Doeksen Terschelling

De nieuwe spanten (achterschip), op juiste schaal uitgesneden.

spantjesachter.jpg

-

Hallo Willem,

Leuk dat je geïnteresseerd bent, nieuwsgierig zijn mag, hoef je je niet voor te schamen hoor ;) Ben nog niet verder, drukke studieweek achter de rug, kwam niet toe aan bouwen. Heb nu vakantie dus kan weer even verder met de bouw. Zal binnenkort hout kopen bij de bouwmarkt, kan ik een begin maken aan het geraamte. Blijf dit ''draadje'' of verslag volgen, ik houd je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Niet aan zo'n prachtig strand als op Terschelling (Formerum en Oosterend) :rolleyes: Ik woon wel vlakbij een surfstrand, maar dat is niet te vergelijken met het strand op Terschelling. Een flinke vloedgolf... en we hebben Leeuwarden aan zee.

Haha, vind je het bij formerum en oosterend het mooist dan?

(west kwam het hout) :p

Hout en caravans overboord – foto’s « Nieuws**||**Skylgenet, dé website over Terschelling

Ja, de eilanders kunnen mooi jutten, spoelt regelmatig wat aan bij jullie op het strand. Als ik dan eens op het eiland ben, spoelt er niks aan, ja troep :p

Ik kom jaarlijks op Terschelling (zomer) voor 4 weken. We hebben een huisje in Formerum en 's avonds wandelen op het strand bij Oosterend en even naar het Heartbreak Hotel. Het strand tussen Midsland en Oosterend is volgensmij het breedst en het mooist. Een bezoek aan het drenkelingenhuisje is natuurlijk ook uniek (jaarlijkse traditie) :D

Ja, het is daar inderdaad het breedst. Nu na de stormen van de laatste tijd is het strand bij paal 8 redelijk smal. (met een beetje knappe verhoging niet gaanbaar).

En vlak na het drenkelingen huisje liggen twee wrakken. Ook heel leuk.

Gr. Willem

Das een leuk project.
Ben benieuwd hoe het eind resultaat er uit gaat zien.
Zelf ging ik als kind samen met mijn ouders 10 jaar lan naar Terschelling op vakantie en de eerste overtocht heb ik toen gemaakt met de MS Schellingerland.

GR. Edwin

Hoi Polyvalk09, ik las dat jij ook bezig bent geweest met de Midsland van Doeksen. Heb jij toevallig een lijnenplan van dat schip. Ik heb alles van het schip, zowel de originele als de verlengde tekeningen maar geen lijnenplan.

Denk dat je alleen maar naar de laatste post van Harm, en de datums van de direct daarvoor liggende posts hoeft te kijken, om te weten dat de kans op een antwoord naar jouw zin, tamelijk klein is....

Groet, Bert

midsland

Fokker,

Neem even contact met mij op. Zie ook eerdere posts over het lijnenplan.

Hoi, ik heb zo wat afbeeldingen van dit verslag gehaald mbt het lijnenplan. Het plaatsen op de originele zijaanzichten is lastig omdat de spantverdeling er niet op geprojecteerd is. Ik hoop snel de ontbrekende info te vinden op de midsland alwaar veel tekeningen aanwezig zijn.

grt fokker

Back