Bouwverslag: Multiplex Micro-Jet : Klaar!

Freakazoid zei:
Volgens mij werken die dingen net die stroken die je op sommige oude vliegtuigen ziet zitten, om turbulentie ofzo op te breken? (Ja ik roep ook maar hoe ik et eruit vind zien hoor. :P)

Bijna heleaal goed geroepen. Je creeert een trubulente grenslaag die ook bij een grotere invalshoek nog voldoende goed blijft aanliggen waardoor het profiel blijft werken en je langzamer kan vliegen.

De windstroom blijft beter plakken omdat de bolletjes een soort dekentje van lucht creeren? Zoiets?

Zo leer je nog eens wat. ;)

Hoe komen die bobbeltjes nou eigenlijk op alle modellen van mpx terecht? Bewuste keuze in de gietmal, of bijproduct van giet/ontluchtings gaten ofzo?

idd, dat zijn de ontluchtngsgaten van de mal. De grote "deuken" zijn de plaatsen waar het materiaal de mal in wordt geperst en bij de kleintjes kan het overtollige onder druk weg.

Freakazoid zei:
3D met een wing? Nah. :P

Waarom niet, ze vliegen met die grote jets met dezelfde set up toch ook 3D. Oke het zal niet hetzelfde zijn wat je gewend bent van een shocky maar wel figuren die je met een standaard microjet niet kan maken. Teminste dit is mijn idee als het gaat lukken gaan we nog zien natuurlijk.

Mvg,

Daniël.

Leuk verslag. Beetje Multiplex fan? ;)

Plaatjes kan je overigens beter zetten op http://foto.modelbouwforum.nl ipv niek zijn server. Zijn server is leuk voor filmpjes, maar vrij grote kans dat deze plaatjes in de toekomst in rode kruisjes veranderen.

Daniel: Wat jij bedoelt is Aerobatiek. 3D is toch echt prophangen en knife edgen enzo denk ik hoor.

Satoer: Een beetje maar. :P Ik heb nu 5 multiplexjes binnen staan. ;)
En ik heb bij niek al een jaar plaatjes staan, nog nooit kruisjes gezien hoor. :P

Niek draait zijn server gewoon thuis, en zit in een test gebied met zijn snelle upload. Als kpn besluit er mee te stoppen, of Niek besluit te verhuizen, of hij merkt dat zijn elektriciteit rekening verdubbelt is door het 24/7 draaien van een server en besluit hiermee te stoppen, of kpn besluit de ip adressen opnieuw te verdelen etc etc... allemaal veel factoren waardoor dit een vrij onbetrouwbare host is. "Voor jouw tijd" (kuch, opa verteld) hoste we de plaatjes allemaal op een lycos account, tot die besloot dit ook maar niet meer toe te laten. Boem, overal kruisjes. Allemaal nutteloze bouwverslagen. Zonde van al de tijd die er in gestoken was.

Om die reden heeft modelbouwforum nu zijn eigen gehoste plaatjes server. zodat dit niet meer kan gebeuren.

Jah, ik vind die fotomodelbouw zooi dus helemaal niks... Moet ik mijn plaatjes weer dubbel gaan verkleinen, want met die belabberde 75kb limit kom ik natuurlijk nergens. En als ik dr postzegels van moet maken, dan kan ik de plaatjes net zo goed weg laten vind ik. :P

Als nieks server plat gaat, dan zien we wel weer verder. Als er een topic actief is met plaatjes van mij die niet meer werken, dan repareer ik ze wel. Maar dan heb ik tenminste nog mooie grote plaatjes. ;)

Ja daar wacht ik ook op ;) zijn kwalitatief altijd hoogstaand. heb er al helemaal zin in met een bak chips naar de 8 minuten (is de bedoeling dan) van Freak te kijken :)

Back