Bouwverslag: Multiplex Micro-Jet : Klaar!

Die 6-13 heeft een hogere topsnelheid, maar vreet ook wat meer, das alles?

Wat voor regelaar ligt er onder jouw motorkap? :P Ik heb zon ding van 30A van aeronuts erin zitten, dus in principe zou dat toch gewoon zonder koeling vrolijk moeten kunnen kachelen?

En hoe heb je et middenstuk gemonteerd? Ik ben vanplan om dat te doen met platte stukjes ijzer in de romp, en een stel magneetjes in de deksel. De cockpit kan gewoon met de meegeleverde clips neem ik aan? Ik heb er ook aan zitten denken om gewoon de cockpit vast te lijmen op dat middenstuk, en et hele gebakje dan voorop met de clips vast te klikken, en achterop met n paar magneetjes. Is dat mischien n idee?

heb een ELE 25-amps regelaar erop geplakt.

Middenstuk gewoon vastgezet me CA.. draden zijn er gewoon doorheen te steken en eruit te halen dus tjah.. waarom niet vast zetten. het achterste kapje heb ik met 2 transparante plakbandjes vastzitten. zodat ik toch bij de motor kan. Kapje (canopy) zelf met kleine (powermagneten) vastgezet.. dus kapje erop en *CLICK* zit mooi vast :) zie : http://www.powermagnetshop.de/pd1351776662.htm?categoryId=8

Zit overigens op al mijn multiplex modellen.. ideaal die magneten MEGA sterk..

Als et met jouw 25A regelaar lukt, zal die van mij ook wel overleven zonder die lelijke gleuven. :P

Die magneetjes heb ik ongeveer ook besteld, bij aircraft world. Maar die clips gebruik je dan dus niet?

Dat middenstuk wilde ik niet vast zetten omdat ik graag bij mijn ontvanger wil kunnen (ik wil zien of er glitches zijn, en een ander kristal erin kunnen doen is ook wel handig.

Et achterkapje wilde ik graag doen met UHU por. Dat veranderd in een soort rubbersnot. Et zit dan wel aardig vast, maar je trekt et ook zo weer los zonder schade denk ik. Ik ben eigenlijk niet zon fan van plakbandjes, want na verloop van tijd laat die zooi altijd los bij mij. :P

Heeft iemand mischien dit onderdeeltje over voor mij?

Rechter klemmetje tbv Cockpitbevestiging.
100_1334%20%28Small%29.jpg

Erwin

die klipjes zijn maar brol, binnen de kortse keren blijft daar een draadje achter haken en 'knak' kapot..
ik zou persies ook wel van die magneetjes willen bestellen, hebben ze die ook bij conrad mss?

ondertussen zit het zo met mijn microjet: ik ben nog niet zo ervaren en ik ben dus bij het 'landen' recht de grond ermee ingeboord.. die neuskuip heeft de schok wel wat opgevangen maar de neus is wel helemaal vervrongen en scheef,de batterij (8cell 1100mah)heeft de motor samen met de snelheidregelaar ( speed 400 6v en diskcontrol )naar voor getrokken. Ik heb nu de scheurtjes weer dichtgeplakt en ter versteviging (met oog op volgende 'landingen' ) heb ik er een carbon staaf over de hele lengte doorgestoken ( afkomstig van een pijl :p ).

Noah,

Klipjes ontvangen!!
Dank je wel voor de snelle hulp. Fijn dat je elkaar zo kunt helpen.

Met vriendelijke groet

Erwin (RSV MILLE)

Die magneetjes kun je bij de speelgoedzaak halen. Zoek dan naar het speelgoed magnetics. Dit is zo een soort bouwspul ala Knex en lego, maar dan blijft alles op zijn plaats door de magneetjes. Let op het geeft de dure origineel merk en er is ook al een goedkope uitvoering te verkrijgen.

B000ECXYLQ.01._SCLZZZZZZZ_V56619800_.jpg

Ik gebruik vierkantjes van aircraftworld, dat werkt ook redelijk goed.

Maargoed, weer een nieuwe update. :P

Hehehe ziet er goed uit Freak! :)

ik heb ook ge-microjet vanavond.. mijn nieuwe eens uit de doos gehaald en voorzien van zijn eerste laag verf. :) hij is nu mooi ferrari rood.. en mijn scoot die ik vergeten was weg te leggen is door de dampen nu redelijk rozé :p

Maargoed.. ik gebruik gewone autolak met als finisher transparante acryl spuitlak.

Noah zei:
Hehehe ik heb ook ge-microjet vanavond.. mijn nieuwe eens uit de doos gehaald en voorzien van zijn eerste laag verf. :) hij is nu mooi ferrari rood.. en mijn scoot die ik vergeten was weg te leggen is door de dampen nu redelijk rozé :p

:D LOL........

Heeft aardig gedampt dan.....Had vandaag een anticlimax...lag een briefje van bezorgservice dat er een pakket was afgeven bij de buren...Ik dacht Yes!! Easystar en zender eindelijk binnen....helaas...was een promopakketje kleutermelk....... :? :evil: .....sorry...ff off topic :wink:

Kleutermelk... hmzz.. kan ook vliegen.. uit mijn zoontjes ervaring..

Snap dat echt niet Awol.. duurt maar en duurt maar... :( rechtzaak aanspannen?

Zou deze week binnenkomen :( ....de mx-12 is ook overal weer leverbaar en dat was het euvel..........Morgen weer bellen...anders ga ik er dit weekens langs....haal de boel wel op of koop daar in de buurt wat anders :evil:

Maargoed... Om weer even terug te komen op de microjet. :P Ik heb bij dit model voor het eerst gebruikt gemaakt van magneetjes als hatch sluitingen, en ik heb dr gedeelde gevoelens over.

Blijft dit wel zitten? :P Et gaat wel heel gemakkelijk open vind ik.

Ik zet de voorzijde (waar de "vliegwind" er onder kan komen) altijd vast met een paar cocktailprikkers (of staafjes carbon) die in romp schuiven en dan achter met magneetjes.

Of natuurlijk meer/sterkere magneetjes gebruiken....

Ik heb et voor gedaan met dubbele magneetsluiting (2 magneetjes in de romp, 2 in de kap) en achter haakt ie in op et middenstuk.

Ik zie wel of et blijft zitten. Als et eraf vliegt, blijft dat ding nog wel vliegen lijkt me. :P

Zo, heb mijn stock MJ ook eens onder handen genomen. Zodra mijn trainer MJ het begeeft krijgt deze de setup. ;)

Dit is het resultaat tot nu toe:
en dat was eerst volkomen blauw :P

img3299small5jo.jpg

img3302small5cj.jpg

Back