Bouwverslag multipurpose vrachtschip KLAAR!

Discussie in 'Werkschepen' gestart door MarcoB, 7 feb 2005.

  1. wouter zzw

    wouter zzw Guest

    Hoi Marco,

    Zo die is klaar!!! Is mooi geworden moet ik toegeven... hoeveel tijd heb je er per dag nou in gestoken om m zo snel te bouwen???

    gr,
    wouter zzw
     
  2. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    Nog even een tip voor het lijmen van glas.

    Er is speciale glaslijm van ik meen Pattex. Hard uit onder invloed van zonlicht en het geeft een onzichtbare lijmverbinding die niet verkleurd in de loop der tijd. En het is nog eens sterk ook. Misschien een ideetje.
    Bij iedere bouwmarkt te krijgen.

    Het model is erg mooi geworden Marco. Chapeau.
     
  3. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    Glas kleef je normaal met siliconenlijm. Er bestaan kleine tubetjes in de bouwmarkt. Neem die geschikt is voor aquariums, stinkt wat naar azijn. Verluchten is de boodschap. Verwijder wel eerst alle resten van de vorige lijmpoging.
     
  4. MarcoB

    MarcoB

    Lid geworden:
    7 jan 2005
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Voorst
    Hallo allemaal,

    Na 15 jaar weer activiteit op dit draadje. De reden is dat ik dit model te koop heb gezet. Ik ben er nog niet op uitgekeken maar de vloot wordt langzamerhand te groot, zowel in aantal als omvang. Ik heb dus besloten dat deze mag vertrekken.
    De foto's zijn uit dit verslag verdwenen dus hieronder een paar afbeeldingen van hoe ze eruit ziet. Ze is 2,35 meter lang, schaal 1:50

    Ze verkeerd in prima staat, inclusief de werkende appratuur aan boord: schroef, roer, boegschroef, radar, verlichting.
    Er ligt nu een 40mhz ontvanger in.

    Gedurende de jaren heb ik twee zaken aangepast, de kraan is niet meer werkend evenals het automatisch openen van de luiken. Uiteraard is dat wel weer werkend te maken.
    Aan de boeg is de glasmat iets gaan bobbelen door drogen van het onderliggend hout, dat verdient even aandacht.

    Bij serieuze belangstelling kan er contact opgenomen worden via een pb of bellen op 0575503199.

    Groeten, Marco
    DSC02803.JPG DSC02791.JPG DSC02783.JPG DSC02796.JPG DSC02812.JPG DSC02818.JPG
     
  5. tonberg

    tonberg

    Lid geworden:
    11 dec 2004
    Berichten:
    108
    Locatie:
    ouderkerk ad amstel
    volgens mij werkt dat becker roer niet
     

Deel Deze Pagina