Bouwverslag "Oranje Nassau"

Zo, tijd voor het vervolg.

Na mijn uitstapje naar de Kaikoura Maersk is het nu tijd om deze oude dame af te maken. Daar ben ik denk ik nog een paar weken mee bezig, dat kan mooi voordat ik een nieuw project opstart.
Na de nogal stevige aanvaring met de trots van de mailline vloot tijdens de WSD heb ik eerst de boeg maar gerepareerd. Die was nogal ernstig beschadigd. De kapitein heeft inmiddels ernstige disciplinaire maatregelen opgelegd gekregen. De beide schepen hadden elkaar niet helemaal op de radar zullen we maar zeggen.
Overigen zie je bij zo'n aanvaring het nadeel van twee grote zware modellen, het zet echt wel door. Zowel de epoxylaag met glasmat alsook de onderliggende laag van metaalgaas waren finaal aan gort.
Inmiddels heeft ze weer een nette gladde neus.

Verder ben ik druk bezig met de lieren voor de kranen en het maken van een hele serie banken voor op het dek. De passagiers moeten toch ergens kunnen zitten. Dat krijg je met zo'n hybride van een vracht en passagiersschip. De foto's komen weer zo snel mogelijk maar momenteel zit ik op de limiet. Eerst even vriend worden dus.

Tot een volgende keer.

Marco

Fijn dat je er weer verder mee gaat Marco.
Als het net zo'n succes wordt als de Maersk dan belooft dat nog wat!

Deze had ik gemist. Een heel mooi schip, wel een beetje groot! Krijgen we ook een foto van het herstel van de boeg te zien?
En hoe heb je het hersteld? Gelamineerd met gaas of gewoon resin?

Alvast veel succes met de afwerking van het schip!

Hallo allemaal,

Hier dan het sluitstuk.
Enkele weken geleden heb ik de Oranje Nassau af gemaakt. Ik kon even geen foto's uploaden maar hier dan het resultaat:
full

full

full

Alle schade is hersteld, de dekken dragen de nodige banken voor passagiers, die waren er nu eenmaal op dit soort schepen en alle lieren en kranen zijn afgemaakt en van lijnen voorzien.

Ze staat inmiddels op haar plekje in huis. Maar op WSD is ze er weer bij.
Tijd voor een volgend project.

Marco Bijkerk

Laatst bewerkt door een moderator:
Marco,

Hij is prachtig geworden!
Ik ben zelf toch ook wel van de oudere schepen, en deze heeft erg
mooie lijnen.

Ben benieuwd wat je volgend project wordt!

Jan

Hallo Marco,

Prachtig schip geworden wat je zelden in deze schaal tegenkomt. Toch zou ik het schip nog wat meer aankleden met detailwerk. Maakt het nog voller en mooier.;-)

Maar als je het hierbij houdt dan begrijp ik dat ook. Ik zag dat je alweer een volgend monsterproject op stapel hebt liggen. Ik had stiekem gehoopt op een mooie oceaanliner...

Groeten Paul

Heren,

Hoewel al afgerond, toch nog een laatste posting hier. Tijdens WSD hebben we geprobeerd om een paar mooie statieportretten te maken, die wilde ik jullie toch niet onthouden. Deze WSD was trouwens ook de eerste keer dat ze compleet af in het water lag. Ik heb van een paar oud-KNSMers nog wat tips gekregen om haar te verbeteren, dat ga ik binnenkort nog een keertje doen.

full

full

full

Groeten, Marco

Laatst bewerkt door een moderator:
Back