Ah, Ik heb hier zojuist nog twee foto’s gevonden.
De rechter vleugelhelft heb ik inmiddels voorzien van stuurstangen. Ja….hmmm, echt optimaal is het niet,maar ik kon niets anders verzinnen, gelukkig valt de weerstand door het gekronkel heel goed mee.
De bouwtekening was voorzien om een scharnierpunt te maken ergens midden in de vleugel en dan met twee stuurstangen te werken om zo de haakse bocht te krijgen.
Ik zie zo’n scharnierpunt niet echt zitten i.v.m. teveel speling.
Ook de plaatsing van de servo’s heb ik aangepast. De bouwtekening gaat ervan uit dat alle servo’s in de middengondel (cockpit) komen, zo worden alle flaps bestuurd door 1 servo. De stuurkabels moeten dan elke keer vast/losgekoppeld worden bij het opzetten van het toestel. Ik ga de servo’s in de vleugelhelften plaatsen zodat ik alleen maar de servokabels aan hoef te sluiten. Voor de flaps worden zo 3 aparte servo’s gebruikt. In de vleugels voor de buitenste flaps 1 per vleugel en voor de binnenste flaps 1 servo voor beide in de middengondel.
Ik heb sleuven gemaakt in de vleugelbeplanking om hierin de spanten van de romp te lijmen. Ook hier heb ik ook afgeweken van de bouwtekening. De bouwtekening gaat ervan uit dat de romp in twee helften wordt gebouwd en dan over de vleugel wordt heen geschoven. Ik zie hier het nut niet van in en ben van plan om de romp om de vleugel heen te bouwen.
De rechter vleugelhelft heb ik inmiddels voorzien van stuurstangen. Ja….hmmm, echt optimaal is het niet,maar ik kon niets anders verzinnen, gelukkig valt de weerstand door het gekronkel heel goed mee.
De bouwtekening was voorzien om een scharnierpunt te maken ergens midden in de vleugel en dan met twee stuurstangen te werken om zo de haakse bocht te krijgen.
Ik zie zo’n scharnierpunt niet echt zitten i.v.m. teveel speling.
Ook de plaatsing van de servo’s heb ik aangepast. De bouwtekening gaat ervan uit dat alle servo’s in de middengondel (cockpit) komen, zo worden alle flaps bestuurd door 1 servo. De stuurkabels moeten dan elke keer vast/losgekoppeld worden bij het opzetten van het toestel. Ik ga de servo’s in de vleugelhelften plaatsen zodat ik alleen maar de servokabels aan hoef te sluiten. Voor de flaps worden zo 3 aparte servo’s gebruikt. In de vleugels voor de buitenste flaps 1 per vleugel en voor de binnenste flaps 1 servo voor beide in de middengondel.

Ik heb sleuven gemaakt in de vleugelbeplanking om hierin de spanten van de romp te lijmen. Ook hier heb ik ook afgeweken van de bouwtekening. De bouwtekening gaat ervan uit dat de romp in twee helften wordt gebouwd en dan over de vleugel wordt heen geschoven. Ik zie hier het nut niet van in en ben van plan om de romp om de vleugel heen te bouwen.