Bouwverslag P51-Mustang

Pas op met het plaatsen op je mustang. Vorige week ook deze camera ontvangen. Bij de doehetzelf sterke klittebandtape gekocht. Op de vleugel geplakt, 1 vlucht.....weg.
Lijm wil niet zo goed houden op en behuizing.

Pas op met het plaatsen op je mustang. Vorige week ook deze camera ontvangen. Bij de doehetzelf sterke klittebandtape gekocht. Op de vleugel geplakt, 1 vlucht.....weg.
Lijm wil niet zo goed houden op en behuizing.

bedankt voor de tip, maar ik wil 'm inbouwen in een "bom" onder de vleugel.
in de cockpit zit de propeller ervoor, onder de romp zit de propeller ervoor en heb je last van rondvliegende olie. dus een "bom", met een doorzichtig voorkantje, vastgeschroefd onder de vleugel leek mij een mooie oplossing.
zonde dat je jouw camera bent verloren, want hij maakt echt mooie filmpjes.
kun je 'm nergens meer terugvinden?

Laatst bewerkt:
Desondanks de "echte" een vierbladsprop heeft vind ik die 3-blads veeeeel mooier staan dan een 2-blad. Prachtig gewoon.
Erger me steeds aan schaalvliegtuigen bvb spitfire met 2 bladen, is zo lelijk.
btw die P51 is toch wel echt het neusje vd zalm,the cadillac of the skies !! Mijn topfavoriet.
Prachtig gebouwd met scrap materiaal !
Denk erom ,de grootste kunstenaar is diegene die met slecht materiaal de mooiste werken maakt.

Laatst bewerkt:
vanmiddag kreeg ik, na 7 weken, eindelijk mijn hd camera. (zie post 61 van 5 september)
de eerste die werd opgestuurd is nooit aangekomen. de 2e is "signed for" opgestuurd en deze kwam na 11 dagen al aan uit hong kong.
hieronder de link naar youtube van een engelsman die dit cameraatje al eerder heeft getest.
ik heb vanmiddag ook wat filmpjes gemaak en ze zien er echt fantastisch uit. ik zal van de week wat "on topic" filmen, kunnen jullie het ook zien.
het is dus de bedoeling dat deze ook in de mustang gaat. (ja, kun zien hoe ik crash na de eerste vlucht)
(het fimpje in de vorige post is gemaakt met mijn fototoestel, dus niet met deze HD camera.)

Cees, zie onderstaand draadje :)
car-keychain-spy-camera

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en als je dan ook nog alle filmpjes wil bekijken duurt het misschien nog wel tot halverwege volgende maand.
Maar wel leuk ik volg hem al vanaf het begin. :yes:

't was een tijdje stil hier, maar niet met bouwen.
hieronder wat foto's van de vorderingen.
ik heb de vleugel versterkt met triplex (foto volgt nog)
en ik ben begonnen aan het bouwen van de staart.

img8521dce.jpg

staart bouwen

img8522dce.jpg

romp verstevigd met triplex

img8524dce.jpg

romp verstevigd met triplex

img8525dce.jpg

3mm blind nuts om de vleugel vast te schroeven

img8526dce.jpg

3mm blind nuts om de vleugel vast te schroeven

img8527dce.jpg

wat bowden kabels op lengte gemaakt.

img8528dce.jpg

verder bouwen aan de staart

img8529dce.jpg

zoiets moet het worden.

img8530dce.jpg

zijaanzicht staart

img8531dce.jpg

bovenaanzicht staart

Laatst bewerkt:
Hee, trouwe volgers;)
't werk vlot niet, andere dingen te doen helaas. (werk enzo, schoorsteen moet toch roken)
en na een week nachtdienst ben je helemaal van slag, vergelijkbaar met een jetlag, niet vooruit te branden.....
maar de staart is wel bijna klaar. het hoogte en richting roer nog niet.
ik zal zsm een foto posten

Laatst bewerkt:
vandaag kreeg ik mijn lidmaatschapkaart van de Aero Club Heemskerk.
ik ben nu officieel lid.

paar weken terug een usb zender gekocht voor aan de laptop (6 kanaals modelcraft). werkt goed. samen met het spelletje "realflight" heb ik al aardig wat vliegtuigen laten crashen.

Beter zo, dan daadwerkelijk op het veld toch?! :rolleyes:

:D zeker. als ik voor elk vliegtuig wat gecrashed is 100 euro moest betalen, was ik al enige tienduizenden euro's lichter geweest.
't vliegen lukt nu aardig, maar nu het landen nog. in de meeste gevallen gaat dit vanzelf...... soms doe ik het.

Back