bouwverslag pantserdekschip Hertog Hendrik

Hé Paul

Als ik ook dit weer zie wat je weeral voor elkaar gekregen heb , daar wordt ik stil van , hoedje af hoor .
En zoals Wilbert zegt ,zelfs alleenstaand in een vitrinekast zou zelfs kunnen , het zijn weer juweeltjes om te stelen ;).
Hier kunnen we ook maar weeral van dromen , dit niveau van modelbouw zal voor de meeste van ons niet haalbaar zijn.

Groetjes
Dirk

AKELIG MOOI!!!!!!!!!!
Het detail-niveau (nivo) is een vette 10+, en een waar genot om naar te kijken.

Greetz,
Luit

Ik durf bijna niet verder te gaan met het gepruts van mij, als ik dit zie. Ware klasse, al hebben we gedeeltelijk de zelfde vooropleiding, ik doe het je voorlopig nog niet na.

Hoi Paul,

Wat ga je weer snel, zo sta je mij, bij je thuis, uit te leggen hoe de Koekoek (4x) er ongeveer uit moet komen te zien. Met als voorbeeld die van je Zwarte Zee III en nu zijn ze alweer klaar.
Onder tussen de bezoekers van dit forum met foto's op de hoogte te houden. Waar haal je de energie vandaan.

Ik begrijp nu dus ook waarom je je mail nog niet hebt gelezen, je bent aan het bouwen.

Bijgaand een link met een filmpje van de echte Zwarte Zee III en IV.

mvg Paul 54QC-R4kpiE[/media] - Mr.Louie

Laatst bewerkt door een moderator:
jij hebt meer tijd nodig en ik een nieuw toetsen bord he!

wowww wat mooi!!!!
het zijn meer dan echte juweeltjes!!!!!!

grt alex

hallo meneer burghoorn
Met bewondering naar het lofwerk van Uw schip gekeken,mijn complimenten voor het vakwerk!!In uw verslag staat dat U het heeft gezaagd? kunt U mij in het kort uitleggen waarmee U het heeft gezaagd?En met welke zaagjes kom je door 2 mm messing?
groeten walter

Ik durf bijna niet verder te gaan met het gepruts van mij, als ik dit zie. Ware klasse, al hebben we gedeeltelijk de zelfde vooropleiding, ik doe het je voorlopig nog niet na.

Daar hoef jij je helemaal niet voor te schamen, dit niveau is slechts voor enkelen weggelegd. Dat geld ook voor de Franse kruizer Bouvet van Dirk. Er zijn heel weinig die dit kunnen.

Om maar eens kort te zijn:

De bekke valt oe ervan eupen.

Hallo allen,

Nogmaals bedankt voor zoveel leuke reacties!

@Jahre Viking,

Ik ken geen Fries maar moest smakelijk lachen om de laatste zin!

@Walter,

Tja de zaagjes, dat is een veel gestelde vraag. Van schooltijd heb ik nog een voorraadje staal zaagjes van 4x 0 (grofte). Het zaagblad is even breed als dat het dik is en zijn eigenlijk goudsmit zaagjes. Dus met het draaien in bochten ontstaan er geen gaatjes. Deze kwamen van de firma Drijfhout te Amsterdam. Helaas bestaat dit bedrijf niet meer.

Heb ondertussen wel een ander bedrijf gevonden. www.bijoumoderne.nl .
Ik weet alleen niet of ze aan particulieren leveren.

groeten Paul

Haha, dat is ook geen Fries, maar een eigenbouwdialect wat iets weg heeft van het Stellingwerfs dat een Drents/Fries dialect is.

In het Fries:

De bek dondert je ris van iepen.

(de mond valt je ervan open)

Die boat is bjusterbaarlik.

(die boot is bijzonder)

Genoeg geleuterd

Hallo allen,

Weer flink bezig geweest met het hoofddek. Alles is nu beplankt, eindelijk...

Helaas kleuren de dekplanken donker op de foto dan in werkelijkheid.

dscn2060ob8.jpg

dscn2061cs7.jpg

dscn2062dk7.jpg

Hierna nog wat detailwerk op de dekhuizen aanbrengen...

groeten Paul

pas echt klasse hoe lang heb je daar over gdaan ?
gebruik jij hout als drijf materiaal of speciaal ijzer (drijft ook )

Hallo Flow,

De uren heb ik niet bijgehouden maar ik kan je verzekeren dat er al vele inzitten. Over het materiaal? Wat versta jij onder speciaal ijzer...

groeten Paul

Strak vloertje.

Hoi Paul,
Je zou zo een stoel aan dek schuiven om een zonnetje te pikken.
Schitterend, ook de kleurstelling van het laminaat vloertje.
Paul, je moet je vrouw wel even bedanken voor al het knipwerk van de planken.

mvg Paul

En nu de rest nog even afbouwen ....

Die kleine hokjes, koekoekjes meende ik, waarvoor hebben die gediend?

(eerst even de emmer legen)

@Stoppel,

We gaan gewoon gestaag door..

@Paul,

Heb me vrouw al bedankt hoor...;)

@Jahre Viking,

Deze dienden als ingangen voor de ondergelegen dekken. Ze hadden twee deurtjes en een schuifluik die eerst geopend moesten worden om daarna de trap af te kunnen.

(Fijn te lezen dat de emmer weer geleegd is)

groeten Paul

Hé Paul,

Je blijft op snelvaart doorgaan , en altijd steeds die perfectie die we ondertussen van jou gewoon zijn. :)
Strakjes durf ik zelf niets meer van mijn bouw laten zien hier op dit forum, ik ben er steeds stil van als ik jouw resultaat zie, daar kan ik ook alleen maar van dromen. :(
In ieder geval blijf zeker voortdoen zoals je bezig bent.

Groetjes

Dirk

noem me maar flo (gewoon ijzer een hoop ijzer drijft ) je weet dat sommige boten uit ijzer . ja tog ?
zo een boot wil ik gewoon (maak eens een filmpje wanneer hij vaart )

Laatst bewerkt door een moderator:
Back