Geachte heer Burghoorn,
Het was een geweldige verrassing toen Modelbouwer nr 6 bij mij op de mat viel. Wat een prachtige plaat van de oude Holland. Ik dacht altijd dat ik de enige was met een onverklaarbare liefde voor de oude Nederlandse pantser(dek)schepen.
Uitgenodigd door het artikel heb ik direct de genoemde www-pagina opgezocht en mij geregistreerd op het forum om u te kunnen complimenteren met dit prachtige model, dat, zo bleek, al in 2008 het levenslicht heeft gezien. Ik kan mij niet herinneren de Holland eerder in de Modelbouwer gezien te hebben.
Ik begrijp dat u inmiddels met de Hertog Hendrik in een ver gevorderd stadium verkeert. Ook hier laten de foto's zien dat dit een supermodel is geworden. Vele modelbouwers hebben u hiermee terecht al gecomplimenteerd en ik sluit mij hierbij van harte aan. Overigens lijkt mij de combinatie van de achterste geschutstoren met de beide Fokkers een ongebruikelijke.
Er is waarschijnlijk geen mogelijkheid om u te verleiden komend weekend met de Hertog Hendrik naar Den Helder te komen om deel te nemen aan het vaarweekend op de Quelderduyn en daar de show te stelen. Hopelijk krijg ik toch eens de gelegenheid om de Hertog Hendrik in levende lijve te mogen aanschouwen en kijk ik verlangend uit naar het moment dat de Holland in het museum wordt opgesteld.
Met vriendelijke groet en nogmaals complimenten voor beide modellen,
Henk Lindeman
Den Helder