The story continues...
Conclusie na wat test werk op het veld is dat de motor helemaal NIET te heet wordt, in tegenstelling tot wat ik eerder dacht. Met de motor kap eraf, loopt hij als een zonnetje. Vervolgens snel de kap erop en dan blijft de motor pas stationair draaien bij bijna half gas.... en met de kap eraf blijft de motor netjes stationair draaien met gas stick helemaal naar beneden (dicht).
Conlusie: probleem heeft te maken iets met lucht druk en/of lucht stroom in de kap.
Vervolgens de stationair naald iets armer gezet, maakte niks uit.
Stationair naald iets rijker, ook niet echt een verschil.
Misschien bouwt er druk op in de kap en heeft de carb daar last van...
Dus toch maar een heel net gat onderin de bodem van de kap gemaakt.
Weer op het veld getest en wat denk je?? hetzelfde probleem

De lucht moet nu toch goed kunnen ontsnappen zou je zeggen.
Een raadsel dit.
Ik heb nog 2 opties:
1. De carb vent mod (pressure equalization)
2. Velocity stack / venture / inlaatkelk op de carb
Optie 1 is makkelijk te doen, en heeft (zover ik heb gelezen) nog nooit tot een nadelig effect geleid. De truuk is om het gaatje dat ervoor zorgt
dat de druk aan de lucht kant van het pomp membraan gelijk is met de buitenlucht te verplaatsen naar een plek met stabielere luchtdruk ergens inde romp. De theorie is dat de luchtdruk in de motorkap veel meer fluctueert.
Het gaatje is hier goed te zien:
Dus hup, soldeerbout aan, bestaande gaatje vanaf de buitenkant dicht solderen. Als de soldeer ooit los ocht laten dan is de kans kleiner dat er iets naar binnen valt.
Wel ff netjes afwerken, en een 4.2mm gaatje boren en daar M5 in tappen.
M5 doorvoer buisje (had ik nog een setje van liggen) met een M5 locknutje erop.Tadaa!
Doorvoer buisje zo kort mogelijk afgezaagd zodat er nog genoeg schroefdraad over blijft maar aan de binnenkant zo min mogelijjk uitsteekt:
Beetje epoxy lijm voor metaal gebruikt om de boel echt vast te zetten en af te dichten. Maar een heeeeel klein beetje nodig om het doel te bereiken:
Eindresultaat:
Aan het nippeltje komt een slang die tot in de romp loopt. Eigenlijk moet er nog en luchtkamertje aan het einde van de slang, maar ik ga het eerst zo proberen.