Bouwverslag Pitts Special

zier er goed uit, heb je al nagedacht over het kleurenschema???

deze bijvoorbeeld:
50%25%20Pitts%20TR.jpg

schaal 50% en vollefig rc :D:D:D wil ik ook :lol:

of deze???
pitts_14_upper_right_green_view1_rotated_800x699.jpg

Ik heb van weekend een beetje zitten kijken naar powerboxen.
voor een 200 euro heb ik een powerbox die alles doet wat ik wil.

Maar ik zit te dubben heb je nu echt een powerbox nodig?
of is het alleen maar extra veiligheid.

dus mijn vraag is POWERBOX Wel of niet ?
bij je antwoord ook gelijk zeggen waarom wel en of waarom niet....

Hallo,

het is zeker voor de veiligheid! ik heb zelf de dpsi rv mini 5 en ben e zeer te vreden mee, maar je moet voor jezelf uitmaken of het echt nodig is.
je bouwt ook meer electronica in wat kapot kan gaan.maar aan de andere kant je kan er op 1 kanaal meerdere servo's op aan sluiten 2 accu's mocht er wat met de accu's gebeuren dan vertelt hij dmv piepen wat er aan de hand is. hij filtert klijne stoorings impulsen weg tjah wat nog meer, het is echt puur en alleen veiligheid en (handig).

Grt.

ja ik wil hem zeker zien.

wat zijn de functie van die powerbox??
heb je de specs er van ??
een link van een website zodat ik kan zien wat hij allemaal doet zou erg handig zijn.

en als het wat is heb je gelijk een koper morgen :idea:

In deze schaal kan je nog vliegen zonder stroomverdelingssysteem. Zelf heb ik een toestellen tot 2m20 en 62 cc zonder uitvoerige systemen gevlogen. Een goede switch en eventueel een voltageregulator zijn meer dan voldoende. Digitale servo's zijn niet nodig op een pitts, je moet er toch steeds rustig mee sturen, en een goede analoge servo is hier beter op z'n plaats. Modellbau Deutsch heeft een mooie electronische switch met ingebouwde voltage regulator in z'n gamma, kost geen 50 euro dacht ik.

diablotinxlpilot zei:
In deze schaal kan je nog vliegen zonder stroomverdelingssysteem. Zelf heb ik een toestellen tot 2m20 en 62 cc zonder uitvoerige systemen gevlogen. Een goede switch en eventueel een voltageregulator zijn meer dan voldoende. Digitale servo's zijn niet nodig op een pitts, je moet er toch steeds rustig mee sturen, en een goede analoge servo is hier beter op z'n plaats. Modellbau Deutsch heeft een mooie electronische switch met ingebouwde voltage regulator in z'n gamma, kost geen 50 euro dacht ik.

heb je daar een link van ????

diablotinxlpilot zei:

Waarom zou ik rustig moeten vliegen met de pitts?
ik ben hem stevig aan het bouwen, en ik ben echt geen rustige vlieger

Misschien wel handig voor de verdere uitleg over de besturing:

Ik ga 2 servos zetten op het hoogte roer: eentje voor elke kant, op eentje kan je toch nog wel landen ????
4 servo's op de rolroeren.
en eentje op het richtings roer. omdat je zonder toch wel kan vliegen maar deze wordt wel extra sterk.

met 7 servo's is het denk ik wel handig om in iedergeval wel te zorgen dat al het stroom niet over je ontvanger gaat dacht ik........

De digitale schakelaar was ik idd ook van plan
en voor de accu voor ben ik er nog niet uit of het nic's of lipo's worden

Senne zei:
Ik ga 2 servos zetten op het hoogte roer: eentje voor elke kant, op eentje kan je toch nog wel landen ????

dat denk ik niet,dan gaat je vliegtuig rollen,en dan is landen moeilijk denk ik :wink:

Ik denk dat hij idd wel een beetje zal rollen maar niet zo erg dat je dat niet met je rolroeren kan compenseren....

Ja kan met één kant van het hoogteroer perfect landen. Ik ben nog eens de helft van mijn stabilo met daaraan een helft van het hoogteroer verloren door flutter en kon perfect mijn toestel nog landen met de andere helft van het roer :lol:

Stevo

Klopt, is prima mee te vliegen, je moet het uiteraard niet voor de lol gaan doen :D Zelf heb ik eens veilig geland met 1 stabilohelft, zelfs mijn kielvlak+rudder was afgebroken toen, ook dat ging.....(CG Extra 300)

Grt.

jvenant zei:
met 7 servo's is het denk ik wel handig om in iedergeval wel te zorgen dat al het stroom niet over je ontvanger gaat dacht ik........

Nou nee hoor. Dat kan je ontvanger nog best hebben. Ik vlieg al weer een hele poos met mijn extra met dezelfde setup. 7 servo's op gas na alles digitaal. Op dit moment nog alles door de ontvanger. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt meer mee de lucht in te zeulen, en meer in te bouwen dat kapot kan. Wel heb ik een stevige ontvanger. Eentje waarbij alle kanalen naast elkaar zitten en waarvan je dus weet dat er achter over de print een mooie dikke laag tin licht voor de centrale massa en plus pool. Die smelt je niet zo maar weg.

Naja nu heb je ook mijn mening.... Doe ermee wat je wilt en realiseer je dat het niet alleen maar verbetering is...

Groetjes en succes met je mooie Pits

Mark

Back