Eerste indruk en setup
Hierbij het eerste bouwbericht van de Rascal C welke mijn eerste echte bouwdoos (kit) is na diverse ARFjes die ik in elkaar gezet heb.
De Rascal C is er eentje uit een serie van Rascals. Zo zijn er de 40 en de 110 ARF, de grotere broers. De ´C´ kom je ook wel tegen als de ´RC80´ versie en betreft deze doos:
De doos is afkomstig uit een modelbouwwinkel uit Waalwijk en kost ongeveer 75 euro. Voor 15 euro minder kan je deze ook uit het buitenland halen. Ik heb daar bewust niet voor gekozen.
De Rascal C heb ik gekozen omdat hij eenvoudig lijkt als beginnersdoos, er een vliegtuig in zit waarmee beginnende vliegers ook uit de voeten kunnen en omdat hij relatief goedkoop is.
Voor de Rascal C ga ik de volgende setup gebruiken:
Een 2217/08 Brushless Buitenloper van 1100KV met
een APC 9x4.5E Thin Electric prop eropEen 25A Brushless ESC regelaar.en 2 x Micro Servo 13 gram, 1.8Kg Metal Gear. Hiermee moet hij dan goed kunnen vliegen.
Nu heb ik nog nooit een bouwdoos van binnen gezien, maar hij ziet er netjes en verzorgd uit. SIG is de fabrikant en die lijkt alles netjes voor elkaar te hebben. Zo te zien lijkt alles aanwezig en is ook goed verpakt en lasergesneden.
De eerste actie die ik nu ga ondernemen is de uitgestantste onderdelen eraf halen, braampjes eraf schuren en controleren met de stukslijst erbij of alles aanwezig is. Ook ga ik de handleiding een eerste keer goed doorlezen.
Een bouwplank (goed recht ja) heb ik al.
Ik ga gewone witte houtlijm gebruiken.
Geef gerust jullie deskundig commentaar als ik iets niet goed doe!
Kan ik alleen maar van leren.
Tot zover even het eerste bouwintroductiebericht.
Olaf