Bouwverslag RBC Kits Polecat, een EF1 racer.

De Polecat is weer bijna vliegklaar, maar na 3 reparaties niet meer helemaal zoals hij ooit was. Daarnaast was de bouw destijds een haastklus en dat zag je ook duidelijk. Dus heb ik begin deze week de knoop maar doorgehakt, en een nieuw slachtoffer aangeschaft:

IMAG0339.jpg

IMAG0340.jpg

Airplane Kits - Balsa Build kits - RBC Electric Formula 1 - EF1 Little Toni - RBCkits Online Shop

Ik dacht over ARF, maar dat vind ik niet leuk. Er komen ook mooie kits uit de US van A, maar het gemak van de service van RBC (zoals de onderdelen na de crash...) brachten me tot dit besluit. Ik zal een nieuw bouwtopic van deze maken, als ik eraan begin.

Hugo

IMAG0343.jpg

As good as new, or even slightly better... De accu ligt nu bijna 4 centimeter meer naar voren dan tijdens de race. Ik heb geen downtrim meer, en hij stuurt veel minder zelf de bocht uit. Ik vlieg in ieder geval strakker dan voorheen.

Hugo

Hahaha, deze motorkap is ook slordig, hoor... Maar goed genoeg voor deze race-trainer. Het zwaartepunt ligt nu bijna een centimeter verder naar voren. Of dat echt ideaal is weet ik niet, ik ben er nog mee bezig. Ik heb nu ook een koelluchtuitgang gemaakt, achteraan onderin de romp. Openingen in de neus zijn leuk, maar het moet ook ergens er weer uit.

Hugo

Even deze waardig afsluiten:

IMAG0456.jpg

Wederom, ditmaal met veel wind en wind-mee vliegend, te lage luchtsnelheid voor de laatste bocht voor de landing. Ik kan inmiddels een stuk beter op hoge snelheid vliegen, maar ik ben nog niet gewend aan de hoge landingssnelheid vergeleken met mijn 3D modellen. Helaas was er nu wel erg veel kapot:

IMAG0457.jpg

Hij heeft z'n diensten bewezen, en indien gebouwd en gevlogen door een minder eigenwijs persoon is het een heerlijke kist.

Hugo

tsss, de staart ziet er nog heel uit :mrgreen:

Maar serieus, zonde...
dat was een stevige klappert
wel knap dat je een plekje hebt gevonden zonder vorst in de grond..

Ja jammer.
Zijn trouwens ook mensen die hun stabilo van hun gecrashte kist op een plank of balk schroeven.
Zo'n soort plank of fame.

Wederom, ditmaal met veel wind en wind-mee vliegend, te lage luchtsnelheid voor de laatste bocht voor de landing. Ik kan inmiddels een stuk beter op hoge snelheid vliegen, maar ik ben nog niet gewend aan de hoge landingssnelheid vergeleken met mijn 3D modellen.

En dit is dezelfde man die zegt dat ik niet mee durf te vliegen in EF1 :confused:

Sorry Hugo... ik kon het even niet laten.
Toch jammer van je kist!

Maar ik durf het wel!

Geen probleem, joh, het is allemaal hobby en we hebben er lol in, toch? Ik zit wel aan een ARF oefenkistje te denken met zo'n NTM motor erin. Voor weinâg, als ik hem dan uitsmeer is het niet zo erg. En het haalt te tijdsdruk van de bouw van de Little Toni. Ik weet het nog niet...

Hugo

Back