Bouwverslag rcpowers extra 300S Shockflyer

hoogte/richting roer

hoogte/richting roer bevestigt wil morgen rolroeren doen en dan is hij klaar voor een test .
hier even een foto
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wel een hele aparte plaatsing van je servo's, nooit eerder zo gezien, knap als je nu nog goed uitkomt met je zwaartepunt.

Daarbij, die verstevigingen waaren denk ik niet noodzakelijk, en zoals het er nu opzit ook erg extreem.

Zoals WVR al aangeeft is het een redelijk zwaargewicht, en met de motor die je erop hebt zitten ben ik bang dat je vermogen te kort gaat komen.

Is dit trouwens je eerste vliegtuig (wegens aanschaf zender)? Is namelijk zeker geen beginnerskistje, en zonder expo gaat het helemaal pittig worden..

desodanks, succes!
 
wel een hele aparte plaatsing van je servo's, nooit eerder zo gezien, knap als je nu nog goed uitkomt met je zwaartepunt.

Daarbij, die verstevigingen waaren denk ik niet noodzakelijk, en zoals het er nu opzit ook erg extreem.

Zoals WVR al aangeeft is het een redelijk zwaargewicht, en met de motor die je erop hebt zitten ben ik bang dat je vermogen te kort gaat komen.

Is dit trouwens je eerste vliegtuig (wegens aanschaf zender)? Is namelijk zeker geen beginnerskistje, en zonder expo gaat het helemaal pittig worden..

desodanks, succes!

het is niet mijn eerste vliegtuig alleen wel mijn eerste 4 ch. ,dus ik had geen 4 ch zender vandaar dat ik die heb aangeschaft.
ik ben zelf ook bang dat mijn motor niet sterk genoeg is :( (heeft evenveel trust als mijn vliegtuig weegt)
 
dat is toch netjes ;-)

veel vliegtuigen die vliegen ook gewoon goed met minder vermogen dus dat maakt niet uit :-)

zit er ook speling op de roeren (als de servo aanstaat dat je de roeren kan bewegen)
 
rolroeren niet af gekregen morgen weer veder (hopelijk) .
zit geen speling op het hoogte roer wel een klein beetje op het richting's roer
 
lipo

hallo,

weer een beginners(:newbie:) vraagje ik heb een nieuwe lipo gekocht en vroeg me af of ik die meteen kan gaan gebruiken of die eerst moet woorden ontladen en daarna weer helemaal worden opgeladen?(of iets anders).
 
een lipo moet je gewoon opladen en vliegen. het is zelfs niet goed als je ze te ver ontlaad... en op een shockflyer kan het nooit kwaad als je power teveel hebt ;) met te weinig gaat het niet plezant vliegen volgens mij...

Grz
Timen
 
Leuk project voor een beginner.
Volgens mij gaat hij best wel vliegen maar voor de volgende moet je deze punten dan verbeteren.
Een vliegtuig als dit vliegt het beste als de elektronica goed op elkaar is af gestemd.
Dat wil zeggen.
Gebruik een zender met expo dus een goede computer zender.
Motor 10% accu 20% van het totale vlieggewicht.
Gebruik slowfly props.
Trekkracht 150% of meer van het vliegklare gewicht.
Gebruik lipos van 35C of meer.
Heb je vragen over lipos ga dan hier zoeken.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/accu-laad-techniek/
Geef de gegevens van de setup even op dan kunnen dar ook gegevens over uit gewisseld worden.
Maak het vliegtuig zo licht mogelijk en gebruik daar voor de ervaring van vele indoor vliegers op dit forum.
PS ik wist niet dat je in de veiling van Aalsmeer indoor kunt vliegen maar ik ik woon er dicht bij dus ben wel geintresseerd.
En jouw onderschrift lijkt veel op de mijne.;)
 
Laatst bewerkt:
veiling

Leuk project voor een beginner.
Volgens mij gaat hij best wel vliegen maar voor de volgende moet je deze punten dan verbeteren.
Een vliegtuig als dit vliegt het beste als de elektronica goed op elkaar is af gestemd.
Dat wil zeggen.
Gebruik een zender met expo dus een goede computer zender.
Motor 10% accu 20% van het totale vlieggewicht.
Gebruik slowfly props.
Trekkracht 150% of meer van het vliegklare gewicht.
Gebruik lipos van 35C of meer.
Heb je vragen over lipos ga dan hier zoeken.
Accu & laad techniek - Modelbouwforum.nl
Geef de gegevens van de setup even op dan kunnen dar ook gegevens over uit gewisseld worden.
Maak het vliegtuig zo licht mogelijk en gebruik daar voor de ervaring van vele indoor vliegers op dit forum.
PS ik wist niet dat je in de veiling van Aalsmeer indoor kunt vliegen maar ik ik woon er dicht bij dus ben wel geintresseerd.
En jouw onderschrift lijkt veel op de mijne.;)
mijn vader werk op de veiling en hij heeft toegang tot bepaalde gedeeltes van de veiling waar ik dan mag vliegen na sluiting's tijd.
en ik heb deze electro nu toch al dus ik ga het gewoon proberen en het werkt goed (denk ik) (kan iemand mij vertellen wat expo is, of vertellen waar ik kan lezen wat expo is )
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat kun je met expo:

zet je je roeruitslag op 10 procent dan is je roeruitslag op je model 5 procent
zet je je roeruitslag op 80 procent dan is je roeruitslag op je model 90 procent

expo zorgt er voor dat je rustig kunt corrigeren zonder dat je meteen je vliegtuig op zijn kant gooit maar te gelijkertijd lekker je model haaks de bocht om kan gooien als je veel uitslag geeft

zie het zo:

weinig uitslag is nog minder
veel uitslag is nog meer

als het goed is staat dit in je wiskunde boek onder expotionele toename en afname ;-)
 
Je kunt ook zeggen dat de uitslag van je roeren in het midden minder is t.o.v.de uitslag van de knuppel dan aan het eind van de slag.
Dat is prettig maar als je de uitslag beperkt met de roerhoorntjes tot beginners niveau dan lukt het ook wel.
Ik vlieg zelf ook zonder expo met een vergelijkbaar vliegtuig.
Als je problemen hebt met het zwaartepunt breng dan de staart servos zo veel mogelijk naar voren.;)
 
Laatst bewerkt:
Ja.

Laat hem de eerste maal door iemand werpen.
Vertrek niet met volgas, je kan zo tegen een dakspant hangen.

Veel vliegplezier.

Johan.
 
hoogte/richting roer bevestigt wil morgen rolroeren doen en dan is hij klaar voor een test .
hier even een foto
full

Wellicht heeft een ander het al gemeld, maar het is in het vervolg verstandig om de hevels de volgende keer op de scharnier lijn uit te richten en ze niet zomaar ergens op 1 van de roervlakken plaatsen.

Het is inderdaad het makkelijks als iemand hem de eerste keer voor je opgooit.
en +/- half gas star ten de eerste keer. Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben vandaag naar het veld gegaan en heb een poging gewaagt ,
ik heb 2 meter gevlogen maar toe vloog mij prop er af .
dus zondag weer een poging
 
Laatst bewerkt:
Wellicht heeft een ander het al gemeld, maar het is in het vervolg verstandig om de hevels de volgende keer op de scharnier lijn uit te richten en ze niet zomaar ergens op 1 van de roervlakken plaatsen.
Nog verstandiger om het meteen te doen en dan ook bij de aillerons.
Roeruitslag krijgt een hele vreemde karakteristiek en de servos hebben het heel zwaar.
Dit is nog belangrijker als het bezit van een zender met expo.
Als je prop er af vliegt zet hem dan met meer elastiek er op en balanceer hem goed uit en test zo veel mogelijk voor de dag dat je gaat vliegen.;)
 
Laatst bewerkt:
het is zeker verstandiger om het meteen te doen, maar verwacht dat er snel een nieuwe gebouwd dient te worden aangezien dit de eerste is.
 
Back
Top