Bouwverslag Robbe Amplitude

Ik heb het een beetje opengewerkt met een Proxxon freesje in de vorm van het blad. Maar moest effe tot 10 tellen… ‘de zaag in zo een mooi spinnertje’[emoji39]

Zal zo een voorbeeldje schieten… ter inspiraties

Deze klapt wat sterk naar voren... was toen iets te enthousiast :-)


IMG_6144.jpg IMG_6145.jpg

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
zo, spinner uit gevijld... klapt goed open nu. Draden tussen ESC en motor zo kort mogelijk gemaakt en vast gesoldeerd...
Servo's van de remkleppen zijn in gelijmd. Het afstellen hier van was nog niet zo makkelijk. Het artikel van Emanuel in de modelvliegsport helpt me goed en ik heb nu ruim uitslag... Uitgeprobeerd voor ik het ging lijmen :)...Ook ik moest een stukje van de kwiklink uit vijlen...

2021-07-15 16.22.35.jpg




2021-07-15 16.22.54.jpg

2021-07-15 16.30.33.jpg
2021-07-15 16.30.05.jpg
 
Altijd fijn om te lezen dat een artikeltje daadwerkelijk iemand helpt ;-)
Ik heb overigens nog XT60 aan mijn accu zitten en dat gaat op 4s nog prima. Ik zit onder de 2KW en de motorloop is telkens zo kort dat ze de kans niet krijgen om op te warmen. Het zal iets verlies opleveren, maar daar heb ik geen hinder van.
Ik denk dat je binnenkort de maiden kan vliegen, veel succes alvast. Heb je een helper die netjes kan gooien?
 
't gaat hard. Stekkertjes kwamen gisteren binnen en zitten er al op. 8mm. Behoorlijk dik.. Alle servos zitten er op. Afdek dingetjes zitten er op. Eigenlijk alleennog evenwicht bepalen en dan kan die. Misschien dit weekeinde... Motor en prop al geprobeerd in de tuin. Een hoop wind maar 't geweld valt me inderdaad nog mee. Wel veel draaimoment haha....
Aangooien vraag ik wel iemand op de club. Er is vast wel iemand die ik vertrouw aanwezig...
 
Ziet er goed uit. Neem aan dat je behoorlijk wat down bij de butterfly geprogrammeerd hebt?

Is de romp van carbon en zo ja, kan het zijn dat de antennes nog in de romp zitten?
 
De romp is gfk met carbon verstevigingen. Had de antennes naar achter in de romp. Nu toch maar naar het midden verplaatst, daar waar weinig carbon zit. Zie foto...

Ben klaar voor de maiden maar wacht toch tot er wat minder wind staat. Normaal maak ik me niet zo druk om wind maar nu maar ff op minder wind wachten voor de maiden
IMG_20210717_144943.jpg
 
Onhandige stekkers.
Nemen veel te veel ruimte in met dat plastic er omheen.
Gooien hoef je amper, als het goed is vliegt ie uit je hand weg.
Ik gooide ze zelf uit stilstand gewoon uit het handje.
Belangrijk is dat ie recht gegooid word.

GJ
 
Ik trimde altijd 2 tandjes up, gas op schakelaar.
Gooien en dan stuurde ik pas als ie een meter of 10 weg was.
Die dingen vliegen echt vanzelf.

GJ
 
Jaaaa, vanavond maiden gehad. 2 vluchtjes. Eerste keer opgegooid door clubgenoot. Vliegt makkelijk inderdaad....
Butterfly werkt prima. Maar ik moest inderdaad heel veel down bij mixen.....
Kan het zijn dat de motor moet 'inlopen'? Had de indruk dat ie 2e vlucht meer peut had...

Erg blij mee.
 
Jaaaa, vanavond maiden gehad. 2 vluchtjes. Eerste keer opgegooid door clubgenoot. Vliegt makkelijk inderdaad....
Butterfly werkt prima. Maar ik moest inderdaad heel veel down bij mixen.....
Kan het zijn dat de motor moet 'inlopen'? Had de indruk dat ie 2e vlucht meer peut had...

Erg blij mee.

Nee, de motor hoeft niet in te lopen.
Waarschijnlijk had je de accu niet voorgewarmd, als ie warm is krijgt ie een lagere weerstand en gaat ie meer voltjes leveren.
Altijd voorverwarmen naar 30-35 graden.

GJ
 
Maar ik raad je sterk aan een heatbox te bouwen of een manier te zoeken om je accu minimaal een uur voor de vlucht voor te warmen tot minimaal 30-35 graden.
Ten eerste voor het behoud van je accu want anders is ie binnen de korste keren stuk en ten tweede, hij levert veel meer vermogen.
Onder belasting scheelt het zomaar een paar tienden Volt per cel, dus bij 4-5 cellen heb je zomaar 1 Volt extra bij de motor, dat is 4000 rpm op de motor en 6-700 rpm op de prop.

GJ
 
Back
Top