Bouwverslag Robbe Charter nr. 3183

Bij de bouw van de vleugel worden ze mee ingebracht en met de stiften geborgt (stift vastlijmen)

Scharnier zelf niet verlijmen .

Als je de rolroeren gemaakt hebt worden deze ook passend gemaakt op de scharnieren .

Eerst als alles in de folie zit worden de rolroeren geplaatst en de scharnieren met CA verlijmt .

Alles gewoon op volgorde doen zoals de beschrijving is .

Mvg Johan

Hallo allemaal! Ben even een tijdje druk geweest met andere dingen dan modelbouw en weer nu weer verder gaan. Ik wil het vliegtuig nu gaan bespannen (Rode onderkant, witte bovenkant) met plastic. Iemand suggesties qua vierkante meter plastic per kleur, strijkijzer, hoe te beginnen, waar het best te kopen? Alvast bedankt!

Ik zou voor oracover gaan, is makkelijk verwerkbaar.

Als ik zo naar mijn charter kijk en lees hoe jij je kleurenschema wil uitvoeren gok ik dat je ongeveer 1m60 rode bespanning en 2,5 meter wit nodig gaat hebben. Dit is natte vinger werk geweest en ik zou zeker als beginnende bouwer de getallen naar boven afronden, dus 2 meter rood en 3 meter wit.

Altijd eerst de grote stukken bespanning op maat knippen en daarna pas de kleine stukken, die kun je vaak nog mooi uit het restmateriaal knippen en overal makkelijk tussen passen, als je het andersom doet verspil je teveel materiaal en bestaat de kans dat je voor een stuk waar je bijvoorbeeld een meter nodig hebt je alleen nog een stuk van 90 cm tot je beschikking hebt.

Als je gaat bespannen altijd van onder naar boven werken, en de vleugel in 4 delen, twee aan de onderkant en twee aan de bovenkant.

ik zal kijken of ik een plaatje kan maken hoe je het beste de bespanning uit kan knippen.

zo zou ik het aanpakken ( hopen dat de foto het forum niet uit zijn verband trekt...):

oracover.png

kleuren

als je hem wilt maken als op de tekening moet je ook nog een stuk zwart er bij doen.
verder veel bouw plezier .

Back